Nou, het lijkt mij dat je je pijlen richt op dingen die kunnen helpen en geen dingen die alleen maar tijd en energie kosten en niets oplossen. Als je al vijf weken de griep hebt, en je wilt er vanaf, ga je ook niet een halve dag op je hoofd staan omdat een of andere oplichter zegt dat het helpt. Sorry, maar ik geloof er echt niet in.
Ik denk trouwens, als paragnosten deze zaak willen oplossen, dat ze dan eens allemaal bij elkaar moeten komen om hun visie te bespreken en te kijken welke overeenkomsten ze allemaal hebben! Elke paragnost op internet zegt weer wat anders en daar schiet je dus nog minder mee op als met het lopende politieonderzoek!
Toevallig las ik laatst een artikel over paragnosten in andere zaken. Daarnaast als je iets denkt te weten ga dan naar de politie voordat je de familie gaat lastig vallen in een moeilijke periode als deze. Het artikel was naar aanleiding van de drie vermistte vrouwen in Amerika die weer gevonden zijn (wel in het Engels dus):http://http://abcnews.go.com/US/amanda-berrys-mom-told-pyschic-sylvia-browne-berry/story?id=19126853#.UZXCeaqUxUE Natuurlijk bedoelen paragnosten het waarschijnlijk goed, maar of het werkelijk werkt?
Dat zeg ik: kun jij niet een laten ontwikkelen voor hem. Maar goed, als al die paragnosten dat zo goed konden hadden ze zelf wel even een fotootje laten ontwikkelen ipv moeilijk doen.
Ik ben zelf ook niet van de paragnosten. Als je ziet hoeveel fouten ze bij andere zaken gemaakt hebben. En indd kijk naar de zaak Marianne Vaatstra die paragnost wist 100% zeker. Maar zat 100% fout.
Een fb account is toch zo gemaakt? Kan hij toch zelf ff snel aanmaken, contact opnemen en na afloop weer verwijderen?
Als die paragnost zo zeker weet dat hij de zaak op kan lossen waar heeft hij dan die foto nog voor nodig? En dan nog iets: Als hij zo zeker weet dat hij het op kan lossen, waarom doet hij zelf dan niet ALLES wat hij kan om aan te tonen dat hij gelijk heeft? Ik zou namelijk meteen naar de plek des onheils gaan (daar staat vast wel ergens een foto) of naar de politie en ik zou ze meteen vertellen wat ik wist. Mochten ze niet willen luisteren dan zocht ik de media op en vroeg ik de vrijwilligers om te gaan zoeken op de plek waar ik denk (of zeker weet) dat de jongens zijn. Ik vind het een *** van een vent als hij met argumenten komt dat het zelf even niet zo lekker gaat. Ik geloof daar niets van, smoesjes smoesjes smoesjes. In dit soort situaties mag niemand terughoudend zijn als je meer weet. Nee van de zijkant roepen dat jij het wel kunt oplossen, maar vervolgens geen daad bij woord voegen. Precies zoals alle andere paragnosten in vermissingszaken. En achteraf heel hard roepen dat zij het wel wisten..
Precies! @sneeuwpop, noem eens 1 zaak die wel opgelost is door een paragnost. Daar zijn idd geen cijfers van, zou dat dan ook graag willen lezen als het wel zo is. Tot die tijd zeg ik; ga eens praten met mensen wiens kind al jaren! vermist is. Tanja Groen, Germa van den Boom, Cheryl Morrien etc Ouders worden jaren! bestookt door paragnosten en al meer dan 20 jaar zonder resultaat.... Denk je eens in 20 jaar lang elke keer weer hoop en dan steeds weer niets........
Wat ik me ook afvraag he. Als zo'n paragnost dingen "weet" waarom gaat hij dan niet zelf zoeken op de plekken die hij "aangewezen" krijgt? En als hij of zij er zo heilig van overtuigd is te weten wat er gebeurd is dan weten ze vast ook wel waar die kindjes moeten liggen waarom zeggen ze dat dan niet?
Hot reading, cold reading, allemaal bullshit. En als iemand zogenaamd iets weet, dan bel je eerst de politie of je gaat er zelf naar toe.
Mensen lezen vind ik geen bullshit. Ik geloof heus wel dat er mensen zijn die eea meer aanvoelen dan een ander. Maar dan meer in de zin hoe iemand is en dat je aan iemand denkt en degene belt je dan bv net. zo heb ik zelf bij bekenden vaak bij zwangerschap het geslacht goed. Bij vreemde lukt mij dat lang niet zo goed. Zelf denk ik dat dat komt omdat je bepaalde veranderingen bij een kennis beter ziet dan bij een vreemde. Ik geloof niet dat er mensen zijn die kunnen zien wat ergens anders gebeurd is. Wat kletskoek zegt dan kan je de politie wel opdoeken.
Uhm ff over die foto's: ontwikkelen gaan lastig worden, digitale foto's worden niet ontwikkeld (dat gebeurt alleen met fotorolletjes die dus echt bijna niemand meer gebruikt, ook professionele fotografen niet) ook een fotograaf/ fotowinkel print digitale foto's gewoon uit alleen met een betere printer en mooier papier. Dus tsja, beetje vaag dat zo'n paragnost dan wel wat zou kunnen met een door een fotograaf geprinte foto en niet met een zelf geprint exemplaar........... Ik hoop dat de jongens snel gevonden worden. ?Ik geloof niet in complotten, afrekeningen of ontvoeringen naar het buitenland. Pa heeft ze ergens begraven of verzwaard in het water gegooid, en als er behalve hijzelf niemand wat van weet dan is het verdomde lastig zoeken in een behoorlijk groot gebied helaas.
Auto op camerabeelden toch niet van vader | RTV Utrecht Op deze pagina het laatste nieuws en een reconstructie update van de route.dit na het nieuws van de fout die de politie gemaakt heeft over de auto die niet de auto van de vader bleek te zijn...
ik zit net de berichten van moeder te lezen op die fb groep, het valt me op dat ze steeds in tegenwoordige tijd schrijft. bv dit zinnetje uit het onderstaande bericht Als Ruben en Juul dit zien zullen ze zich zo bijzonder voelen Lieve mensen, Enorm bedankt voor jullie kaartje, ik ben zo blij dat er een hoop mensen -zoals jullie- zijn die op de momenten dat ik alle hoop dreig te verliezen me weer dat steuntje hoop kunnen geven. En dan zie ik hier alle mooie creaties die: jullie maken. Als Ruben en Juul dit zien zullen ze zich zo bijzonder voelen. Ik hoop zo dat ze deze mooie creaties ook echt kunnen zien en dat gevoel ook echt mogen voelen, want dat verdienen ze!!!! Van het diepste uit mijn hart: BEDANKT!!!!♥ Iris, mama van Ruben en Julian. Ik vind dat een rare zin. Natuurlijk hou je hoop als moeder zijnde, maar ik krijg er gewoon een raar gevoel bij , iedere keer als ik haar berichtjes lees. Als ik denk aan dat mijn kinderen vermist zouden zijn, zou ik denk ik met hele andere dingen bezig zijn dan met het plaatsen van berichten op fb Dit bedoel ik niet rot of verkeerd...want een ieder is op zijn manier bezig met een vermissing of een verdriet.
Pfff sorry maar wordt er onderhand een beetje moe van, dat gelet op de berichten van moeder. Jeetje kom op zeg, die vrouw is haar kinderen kwijt! Als het jou kids zouden zijn, heel NL meeleeft, zou je dan niet een bericht voor de mensen achterlaten uit dankbaarheid???!! En ga je dan ook letten op wat je typt. Vind dat echt te ver gaan hoor. Niets raars aan hoor, dat heet dingen zien wat er niet zijn. Sorry hoor maar irriteer me er mateloos aan
het valt me de hele tijd al op en iedereen roept hier van alles..dus ik zie niet in waarom ik dit niet mag neerzetten. Dat de politie fout op fout maakt, kom op zeg. Dat mag allemaal wel, dat een kleuter het onderzoek beter kan leiden...dat mag iedereen maar roepen. Ik vind dat er iets niet klopt aan de berichten van moeder...en ja dat zet ik dan ook hier, ondanks dat jij je er aan irriteert. En ik schreef net al, als mijn kind of kinderen vermist zouden zijn dan zou ik helemaal niet met fb bezig zijn!!
Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je het juist in de tegenwoordigetijd schrijft..... een soort overlevings mechanisme....als je in de verleden tijd schrijft geef je bijna toe..... ze wil gewoon de hoop nog niet laten varen..... word inderdaad ook een beetje moe van dat gefocus op die berichten van de moeder.... pffff