Ik ook wel hoor, en denk dat ze ook wel eerst bij zichzelf te rade gaan voordat ze mee gaan doen aan zo'n actie.
Dat wel maar ik denk niet dat je er ooit over heen komt als je zoiets "vind". Zeker niet als gewone burger. Vergeet niet dat de mensen die nu zoeken ( ME Militairen speciale eenheden) hier op getraind worden en die het zelfs als traumatisch ervaren als ze zo'n vondst doen. Laat staan wat dat met jou als burger moet doen Vind het mooi dat ze het doen hoor zeker!
Dit vind ik ook zo onbegrijpelijk. Ik zei het gisteren nog tegen mijn vriend, maar ik denk dan (maar misschien ben ik gek) dat iedereen toch positief herinnerd wil worden na zijn/haar dood. Dat mensen denken: "goh, hij heeft dan zelfmoord gepleegd, maar het was wel een lieverd. Hij zag geen uitweg". Zelfs als je dan je kinderen met je mee het graf inneemt, wat ik echt afschuwelijk en verschrikkelijk vind, echt bij de honden af, zelfs daarvan kan ik nog denken: hij was doorgedraaid, "hij de kinderen niet, dan zij ook niet", of zoiets. In dat soort familiedrama's is de boodschap ook duidelijk: wanhoop, bang zijn de kinderen te verliezen, misschien bang zijn dat je kinderen het niet goed hebben bij je ex, of misschien wel een psychose, geen andere uitweg zien. Kortom: een wanhoopsdaad. Maar deze actie: hier heb ik gewoon geen woorden voor. Gewoon expres je kinderen kwijtmaken. Niet eens duidelijk zijn: "ik de kinderen niet, dan jij ook niet", maar nog even een heeeeeeel erg grote trap nageven, iemand in de allerergste onzekerheid laten, gewoon om te sarren. Tenminste, zo lijkt het. Je weet gewoon dat dit de hel is, als ouder. Dat zeggen ook alle ouders van vermiste kinderen: liever zeker weten dat je kind dood is, dan geen idee hebben. Dan kan je nooit iets afsluiten, blijf je altijd hopen, staat je leven gewoon op pauze. Dan denk ik: dat moet hij geweten hebben. Hij moet zijn ex zo intens gehaat hebben, dat hij dat haar gunt. Sorry, maar ik ben een reuze-optimist en ga altijd uit van het goede van de mens, maar als je zoiets doet - ook in uiterste wanhoop - ben je gewoon in- en in slecht. Deze man gaat echt de geschiedenisboeken in als de grootste %^&$%^#%^& van een ex-man ter wereld.
Het is zeker bewonderenswaardig, maar ik zou zulke dingen aan experts over laten. Ooit heb ik een man in onze vriendenkring helemaal de weg zien kwijtraken nadat hij tijdens zijn werk iemand had gevonden die levenloos in het water dreef... Natuurlijk kan je te rade gaan bij jezelf of je zoiets wel/niet aan zou kunnen, maar ik denk dat je dat van te voren niet kunt inschatten.
Ik blijf het ook echt te bizar vinden dat áls hij de jongens omgebracht heeft, hij ze niet bij hem gelaten heeft. Daar kan ik, naast doelbewust paniek en onzekerheid te zaaien bij moeders, geen logica in ontdekken.
Ik vind het ook bewonderenswaardig maar ook wel een beetje dom. Ik zou het niet aankunnen denk ik, het vinden van deze 2 jongens... Ik zou er iig een behoorlijke klap aan overhouden.
Ik snap sowieso de logica niet waarom iemand zijn bloedeigen kinderen iets aan zou willen doen... Dat de haat voor je ex-vrouw groter kan zijn dan de liefde voor je kinderen... Onbegrijpelijk. Waarom twee jonge levens meeslepen in je eigen zelfmoord? (Ik hoop trouwens nog steeds op een wonder!)
Weer nieuwe beelden waar waarschijnlijk auto van vader op staat van na dinsdagnacht(?) Hoop dat er weer een stukje van de grote puzzel komt.
Ik snap het wel hoor, dat mensen op eigen houtje gaan zoeken. Het duurt nu al een paar dagen en evt sporen zijn nog vers en met elk uur dat verstrijkt is er minder hoop... Ik zou daar als moeder wel erg blij mee zijn. Dadelijk wordt dit het (zoveelste) geval dat de kinderen niet worden gevonden. Ik denk dat de kinderen niet meer leven. Bij kinderen op die leeftijd komt ook de overlevingsdrang wel naar boven op een gegeven moment. Al hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb. Over de vader weinig goeds. Ik snap werkelijk waar niet dat hij zijn eigen bloed zoiets aandoet. En dan ook nog eens onvindbaar. Hij maakt zichzelf wel van kant, is wel makkelijk gevonden en krijgt tenminste een fatsoenlijke begrafenis of crematie. Nee, en die jongens liggen misschien wel ergens moederziel alleen. Hij gunt ze dan niet eens een waardig afscheid! Daar kan ik met mn pet niet bij. Ik hoop nog steeds op een wonder.
ik kan me dat dus ook echt niet voorstellen.. Dat je eerst zolang met je eigen kinderen in de auto gaat zitten terwijl je al weet wat je gaat doen... en dan vervolgens het op zo'n manier doet... dan moet je wel heel erg verknipt zijn. Ik ken familiedrama's alleen maar in de trant van ontoerekeningsvatbaarheid zonder voorbedachte rade. Kan me niet voorstellen dat iemand de moord op zijn eigen kinderen zo kan plannen en dan ook nog op zo'n respectloze manier naar zijn eigen kinderen toe. Daarom heb ik ook nog de hoop dat ergens in leven zijn...
Ik kom oorspronkelijk uit Rhenen via mensen die ik er ken krijg ik ook berichten van zoekacties. Lees dat je vanaf 18jaar mee mag zoeken. Ook ouders die hun 16jarigen mee willen laten zoeken want ze kennen de omgeving goed... Heel erg innadenkend is dat zeg! Nee...die zoekacties van burgers vind ik toch 2 kanten hebben.
oh dat zelf mee helpen met zoeken moeten mensen echt niet doen. ik heb een collega gehad die heeft haar buurman gevonden hangend net als de vader en is daarna nooit meer dezelfde vrouw geworden. ik hou toch nog altijd een beetje hoop dat ze nog leven ik denk als hij ze wat heeft aangedaan hij ze dichtbij hem wilt houden ofzo en waarom daarna nog verstoppen.
Moeilijk hoor....maar zolang we niets weten wil ik ook niet gaan speculeren. Proberen altans....want in bep. mate doe ik het ook.... Moord welke moet lijken op zelfmoord is ook al ter sprake geweest. Zelfs dat is blijkbaar niet uitgesloten. Maar wat ik me afvraag; die nieuwe vriendin van hem...die was een tijdje onbereikbaar, ook telefonisch, toen dit begon te spelen.... Is daar al meer informatie over??
Weet je wat ik nou nooit begrijp? Je hebt op tv toch altijd van die programma's met paragnosten? Ik weet nooit goed wat ik ervan moet vinden maar soms kloppen dingen toch. Alleen gaat het dan om moordzaken uit het verleden. Waarom nu geen paragnost gebruiken voor dit soort dingen dan? Valt iig te proberen toch Verder hoop ik echt dat de jongens nog leven maar mijn gevoel zegt wat anders.
Het enige waar ik nog aan kan denken, die arme, arme moeder... Laat ze toch gevonden worden, levend of niet, maar niet weten, nergens naartoe kunnen, niks meer hebben, dat is de hel...
Blijkbaar is er nog nooit een bruikbare tip van een paragnost gekomen. Dat heb ik laatst in een interview met peter r de vries gelezen.. bij marianne Vaatstra hebben ze dat ook heel veel geprobeerd.