Misschien heeft hij er niet bij stilgestaan dat hij traceerbaar was met de gsm masten (ik wist ook niet dat het kon). En heeft hij inderdaad gepind etc, in Limburg voor een dwaalspoor en had hij niet verwacht dat die terugreis zo gevolgd kon worden. En dat hij zijn telefoon uit had gezet om 'in rust' zijn dingen te doen zonder gestoord te worden en niet om niet getraceerd te worden?
Wat ik heb begrepen is je mobiel nog steeds traceerbaar ook al staat deze uit. Als de batterij eruit is dan geeft een mobiele telefoon geen signaal meer af en dan is deze dus ook niet traceerbaar. Ik denk dus dat hij wel wist dat hij traceerbaar was en ook hoe je 'niet traceerbaar' kan zijn..
wat als hij getwijfeld heeft om het te doen... toen naar limburg is gereden (waar hij woonde denk ik?) misschien bericht heeft gehad wat hem over de rand geduwd heeft om het toch alsnog te doen en daarna de zaken in gang gezet heeft? zou verklaren waarom hij onrustig was maandag in t doornse gat. (alhoewel de plannen an sich dat misschien ook al genoeg zijn) en waarom hij terug gereden is. toch op de pc nog die brief geschreven. en daarna terug gereden. Anderzijds kan hij op een bericht gewacht hebben om de boel in gang te zetten... misschien toch iemand die er meer van af weet. of die ze mee genomen heeft. zijn zoveel scenario's mogelijk
o... ik dacht dat hij daar wel "iets" bekends had zitten. maar dan heb ik dat verkeerd begrepen..... misschien toch vakantie hebben willen doen. het enige waar ik aan kan denken is die arme jongens... als ze het al niet naar de zin hadden en niet wilde spelen... en alleen maar zaten... och ... wat zullen die voor uren gehad hebben.......
Idd. Zou hij het lange stuk hebben gereden met de kinderen om te wachten tot ze sliepen zodat hij ze in slaap iets aan kon doen? Om vervolgens in de buurt van Leersum en Doornse Gat een plek te zoeken om de kinderen te verstoppen?
Is zijn telefoon (zonder batterij) bij hem gevonden dan? Bij contact met water is hij ook stuk en niet meer traceerbaar, en omdat ze in de vijver zochten?
zegt misschien ook wel iets dat er niets over de jongens staat in zijn afscheidsbrief, maar dan ook niet gericht naar hun?!
21.00 uur: Zoekactie in Leersum met ongeveer 100 mensen heeft niets opgeleverd, meldt een van de vrijwilligers aan RTV Utrecht. 20.51 uur: Politie Utrecht twittert: "Tips stromen binnen naar aanleiding van media-aandacht nieuwe informatie." Fijn: veel tips!
Die telefoon heeft hij om 4 uur 15 weer aangezet... Tussen Limburg en Doorn was zijn telefoon bewust uitgeschakeld. Alleen kon hij niet weten dat hij gefilmd werdt bij Venray, Rhenen en Leersum. En die wandelschoenen zijn niet zomaar weg. Daar zitten denk ik de grondsporen op van een gebied waar de kinderen zijn.
Dan heeft hij de batterij er dus uitgehaald. Hij was dan bekend met hoe je traceerbaar bent en hoe niet...
Ik denk niet dat hij nog een plek ging zoeken, die plek heeft hij waarschijnlijk al van tevoren bepaald en misschien zelfs al voorbereid... Waarom hij met de kinderen ging rijden lijkt mij duidelijk: om ervoor te zorgen dat niemand nu weet waar precies gezocht moet worden.
Ik hoop echt dat er door de uitzending in opsporing verzocht nieuwe, bruikbare info komt die naar de kinderen leidt. Ik was er echt van overtuigd dat de kinderen nog zouden leven. Maar zelfs ik begin die hoop nu op te geven......
Het is het allerbelangrijkste nu te weten wanneer en waar die kinderen nog in de auto zaten. Die man in die Rijkstraatweg rijdt vlak achter hem, maar ik kan dan ook niet zien in het donker of er kleine kinderen op de achterbank liggen te slapen. Hij is ook gestopt hij het tankstation. Ik zou me een Hyundai Getz niet kunnen herinneren. Wel twee kinderen midden in de nacht op de achterbank of buiten de auto lopend. Daar kijk ik dan even naar en dan slaat mijn fotografisch geheugen op. Heeft hij in dat tankstation een sleepkabel en spanbanden gekocht (met contant geld). Dat moet zo'n verkoper toch nog weten dan?