2 kindjes 1 kamer? - Show het!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Siu, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontjes delen ook een kamer sinds de jongste een half jaar oud is. Het gaat prima samen, ze zijn erg aan elkaar gehecht en de kunnen maar moeilijk zonder elkaar slapen. Soms probeer ik de jongste eerder naar bed te doen, maar dat lukt meestal niet, hij blijft net zolang jengelen tot zn broer ook naar bed gaat.

Wij hebben nu een ledikant en een halfhoogslaper. Als de jongste niet meer in het ledikant past wil ik ook een hoekopstelling maken net zoals Eylem heeft gedaan. Want een halfhoogslaper omtoveren tot stapelbed wordt wel erg benauwd voor degene die onder ligt.
    We hebben een lange slaapkamer van ongeveer 3x5m met 1 groot raam aan het eind. In 2 stukken verdelen is qua lichtinval niet praktisch dus daar hebben we niet voor gekozen.

2. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik zou willen dat we meer slaapkamers hadden.
    Helaas "maar" 3 en een zolder die omgebouwd is tot 4e slaapkamer.
    Toch als bonusdochter komt, mis ik een extra kamer..
    Maar ook voor ons als ouders is het fijn als je een kantoor of wasruimte achtig iets hebt..
    Nu is het vaak dat we de kont niet kunnen keren..spullen van de ene naar de andere kamer om plaats te maken..
    Achja het heeft ook wel weer wat :D

Bestaan er echt huizen met 6 slaapkamers? :p

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze twee oudsten van 8 en 6 slapen voor de gezelligheid op 1 kamer. Ze hebben nu nog ieder een apart bed, met de voeten tegen elkaar. Dat past precies, maar die van 6 moet binnenkort echt uit zijn peuterbed en dan past het niet meer. Dus dan gaan we denk ik over op een stapelbed.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij hebben nu 6 kinderen. De oudste 3 (15, 14 en 12 jaar) hebben elk een eigen kamer(tje). De andere drie kinderen zijn 10, 7 en bijna 4. Zij slapen met zijn 3en op 1 kamer. Het zijn 3 jongens. 2 slapen op een stapelbed en nummer 3 in een juniorbed. Ze gaan na elkaar naar bed. Meestal slaapt de jongste al voor nummer 2 naar bed gaat. 's Morgens zijn ze meestal alledrie tegelijk (vroeg) wakker. Ze weten dat ze in bed en stil moeten blijven tot het 7 uur is en de jongste zijn lampje brand. (dat gaat om 7 uur aan dmv tijdschakelklok) Daar houden ze zich netjes aan.
    De babykamer staat nu nog leeg. Over een paar weken verwachten we de baby. Die heeft dan ongeveer 1,5 jaar een eigen kamertje. Dan zal hij/zij bij de jongste 2 jongens op de kamer komen. En gaat de oudste (van nu 10 jaar) naar de babykamer, want dan gaat hij naar het voortgezet onderwijs.
    Zoals je ziet hebben we geen keus. Ze moeten samen slapen. Natuurlijk gaat het niet altijd goed, maar aan de andere kant weten ze niet beter. Dus schikken ze zich daar ook in.
    Wat we wel merken is dat ze tegen de tijd ze in groep 8 zitten wel behoefte krijgen aan een eigen plekje.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ja hoor, maar daar hebben we wel wat voor moeten doen ;) Toen wij ons huis 8 jaar geleden kochten had het op de eerste verdieping 3 slaapkamers en op zolder 1 grote slaapkamer. 4 in totaal dus.
    Een paar jaar geleden heeft manlief de grote zolderkamer opgesplitst in 2 kleinere kamers. En afgelopen zomer is er op de voorzolder een dakkapel geplaatst en daardoor kon manlief daar ook een kleine slaapkamer maken. Nu hebben we er dus 6.
    Ik heb iets moeten inleveren op droogruimte voor de was, maar ook daar is manlief creatief mee bezig geweest en heeft voor mij op het stukje voorzolder dat is overgebleven waslijnen gemaakt en ruimte voor een droogrek.
    Ruimte voor een kantoor oid is er echt niet meer, maar dat missen we niet.

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier hebben beide kids eigen kamer dochter de grootste die is nu 7,5 de jongste die ligt op kleinste kamertje die is nu 5,5 als er straks een broertje of zusje bij komt gaat hij/zij 1e jaar bij ons op de kamer. en daarn gaan waarschijnlijk de kleine uk bij de grootste op de kamer in ledikant,, want die andere 2 samen werkt echt totaal niet,, altijd drama,,
    maar ja misschien hebben we tegen die tijd eindelijk een vaste trap :D

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij zijn momenteel ons huis met 7 slaapkamers aan t bouwen. Over 5 weken gaan we er in. Kinderslaapkamers zijn zo'n 11m2, die van ons 15m2.

Deel Deze Pagina