Steeds wakker worden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marley, Aug 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ons zoontje is 10 weken en overdag slaapt hij super! Na de bv van meestal 21.00 uur leg ik hem half doeselend in zijn bedje en slaapt hij door tot 's morgens rond 6/7 uur. Overdag gaat het moeilijker. Hij is dan moe, dat zie ik aan hem, dan leg ik hem in zijn bedje met een speentje en valt hij in slaap. Maar dan wordt hij continue wakker. Na 5 of 10 minuten huilt hij dan hard en ga ik weer naar boven. Zo gaat dat een stuk of 6 keer achter elkaar door. Hij slaapt wel wat natuurlijk op deze manier. Ik vraag me af waarom hij steeds wakker wordt en wat ik hiertegen kan doen. Laten huilen ben ik niet van, dus die tip hoef ik niet ;)

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Weet niet of je er al een vast slaapritueel van maakt op de dag?
    Bijv. door een muziekdoosje voor hem aan te zetten waarbij hij lekker rustig wegdoezelt ofzo.
    Misschien is het te licht of te warm op zn kamertje overdag?

3. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ik bedoel natuurlijk s nachts slaapt hij goed. Van muziekje kan hij juist niet slapen, hij heeft zo min mogelijk prikkels nodig. Als ik ga wandelen slaapt hij zo, maar ik kan batuurlijk niet iedere keer als hij moet slapen gaan wandelen.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

En je hebt natuurlijk geen wieg/bedje die kan schommelen? Dat lijkt me wel wat.

Ik zou er eens bij blijven op een afstandje en kijken wat er nu precies gebeurt.

Onze jongste dochter kon op een gegeven ook moeilijk in slaap vallen. Rond 2,5 maand hebben we haar een knuffeldoekje gegeven, daar speelt ze dan even mee, legt het op haar gezichtje (ja, vond ik in het begin wel een beetje eng, maar het is een dun doekje), en dat helpt haar tot rust komen. Toen ik dat ontdekte legde ik ook weleens zelf iets over haar gezichtje (voorhoofd/ogen waren genoeg, dan kun je de neus en mond vrijhouden) als ik haar in slaap wiegde, en dit hielp erg goed. Ook gevoelig voor prikkels bij het in slaap vallen. Het muziekding van Woezel en Pip vindt ze gek genoeg soms wel rustgevend.

Wat je ook kunt doen om haar tot rust te laten komen is je hand op haar wang of voorhoofd leggen.

Licht inbakeren kan ook helpen. Vaak schrikken kindjes wakker van het "val reflex" dan schieten hun armpjes omhoog en dan worden ze weer wakker. Of ze slaan zichzelf met hun armen ;) Ze hebben er nog vrij weinig controle over. Je zou een Puckababy Mini kunnen proberen. Zit niet erg strak, maar is genoeg om die maaiende armpjes tegen te gaan.

5. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Ik heb sinds anderhalve week ontdekt dat mijn zoontje (7 weken) goed slaapt wanneer hij wat gedronken heeft voordat hij gaat slapen overdag. Na de nacht drinkt hij bij me en is dan klaarwakker, maar wordt dan na anderhalf uur weer moe. Ik heb ook weken geprobeerd hem dan in slaap te krijgen, maar dat lukte me niet. Ik leg hem nu weer aan voordat hij weer naar bed gaat. Dan drinkt hij wat (geen hele voeding hoor) en dan zie je hem een beetje suf worden. Dan kan ik hem zo neerleggen en slaapt hij lekker in. Blijkbaar slaapt hij niet op een niet-volle buik ;). Misschien slaapt jouw zoontje ook liever met een goedgevulde buik?

Hij ligt overigens ook op zijn buik, want hij maaide zichzelf ook steeds wakker.

Share This Page