Tips en ervaringen gevraagd: Voor mijn 2-jarige zoon koop ik kleding meestal online, en als ik voor mezelf kleding nodig heb, ga ik gewoon alleen zonder kind of ook online. Ik ben eigenlijk nog nooit met hem uitgebreid gaan winkelen in de stad, behalve toen hij kleiner was en in de kinderwagen zat. Nu zit hij bijna niet meer in de buggy, alleen naar dierentuin neem ik die mee. Maar hoe gaat dat bij jullie, als je samen met je kind gaat, ga je dan uitgebreid winkelen en passen of alleen het hoognodige? En hoe ver kan hij/zij dan bij jullie lopen? Ik wil dan met hem naar de stad gaan en wel een aantal winkels aandoen. Of toch ook de buggy mee? En kunnen een beetje rustig kijken als hij/zij mee is. Naar de markt loopt hij meestal "gewoon " mee, maar dat is hooguit een halfuur
Hahahaha! Ik kan tegenwoordig 1 winkel voor elkaar krijgen. En dan is hij 3,5. Thank god for online shoppen!!
Ik kan met alle vier de kids prima winkelen, ze zijn 7 5,5 2,5 en 5 maanden, De oudste twee helpen graag met uitzoeken de derde helpt graag met vast houden en de jongste blijft in de wandelwagen De oudste wachten voor de pas kamer in een stoel en de derde van 2,5 neem ik mee het pashokje in omdat die anders wegloopt, Tijdens zo'n dagje zorg ik dat ik genoeg 50 centjes heb zodat ze in de trein kunnen voor de Kruidvat op het paard voor de c&a en in de bootjes voor de zeeman, ze krijgen en tussendoor krijgen ze een keer een ijsje, we drinken wat met een lekker broodje bij een restaurantje waar ze ook een speelhoekje hebben en zo hebben er al gauw 2-4 uurtjes vol en is het tijd om naar huis te gaan voor de fles van de jongste. Op dagen dat hun hun dag niet hebben of ik mijn dag niet dan ga ik een andere keer of ik ga wanneer manlief thuis is en ik 1 of 2 kids mee neem
Ik kan heel goed winkelen met mijn dochter. Houd netjes mijn hand vast en blijf gewoon bij me lopen. Probeer het eens?
Niet... Wel geprobeerd hoor en ik kan inmiddels heerlijk winkelen met mijn oudst 2, maar de jongste, geen denken aan, wil gewoon niet. Loopt weg, sloopt paspoppen, loopt bij iedereen in de pashokjes, krijst alles bij elkaar, trekt kleding van de haakjes etc. Hij kan de gordeltjes van de buggy zelf los maken, dus laat maar.
Met mijn dochter in de kinderwagen is winkelen vreselijk. Ze haat het tegenwoordig om in de kinderwagen te zitten. Maar toevallig nam ik haar gisteren mee naar de stad zonder kinderwagen en dat ging best goed. Ik heb haar wel een stickervel gekocht bij de Wibra waar ze heel trots mee rond liep . Maar kleding passen is onmogelijk met haar erbij dus dat doe ik als ik alleen ben.
Als ik veel dingen moet kopen in meerdere winkels gaat gewoon de buggy mee, kind erin en sjezen maar. Als ik klaar ben mag hij even een rondje op die auto's die voor winkels staan (zonder muntje) en dan gauw naar huis. Als ik maar 1 iets nodig heb mag hij zelf lopen en is er gelijk een leermoment in luisteren voor hem en eentje in geduld voor mij Echt winkelen liefst zonder kind (en liefst ook zonder man)
Niet! Ga 100x liever een rondje winkelen in mn upje! Ga nog wel eens om een paar boodschappen naar de supermarkt dan mogen ze wel mee. Jongste in het karretje, die hoor je dan niet. Oudste zelf zo'n kinderkarretje en strak houden Winkelen als in van de ene winkel naar de andere daar begin ik niet aan. Kleding voor hun koop ik op de gok, meestal een beetje op de groei dus het past vanzelf een keer en ruilen kan ook nog.
Onze meid ging op die leeftijd gewoon in de buggy als we gingen winkelen. Mee lopen aan de hand is leuk als je maar naar één winkel hoeft, uitgebreid de tijd en heel veel geduld hebt. Kleding werd altijd thuis gepast, tenzij het een jasje was. Moet er niet aan denken om een twee-jarig kind in een pashokje om te kleden, als hij/zij zeer waarschijnlijk niet meewerkt en het op een wroeten en jengelen zet.
Hier gaat winkelen ook bijna niet meer met onze (bijna) peuter erbij. Hij vind de buggy alleen leuk zolang ik stevig door blijf lopen of als hij koekjes mag eten. Verder wil hij zelf lopen, maar een paar uur winkelen houd hij natuurlijk nog niet vol en daarbij loopt hij rechts als ik links wil en andersom. Daar heb ik echt geen zin in met winkelen. Dus als ik weet wat ik hebben moet in meerdere winkels dan gaat hij gewoon mee in de buggy en ben ik met 1-2 uurtjes klaar (vaak eten we dan ook een broodje bij de Hema voor een 'break'). Binnenkort ga ik voor mezelf shoppen. Ik neem m'n zusje mee en m'n moeder komt hier op ons kleine eigenwijsje passen. Hebben we allemaal een leuke dag!
Hier gaan ze gewoon in de kinderwagen. Het liefst plan ik het onder slaaptijd, zodat ze gewoon 3 uur lang liggen te tukken en ik alles op m'n gemakje kan doen. Als ze wakker zijn blijven ze meestal wel 2 uur zoet in de wagen.
Voor mezelf winkelen gaat niet zonder een extra persoon mee. Maar dochter van 3,5 vindt het best leuk om kleren te passen. Al vind ik bijv. naar de hema gaan dan wel weer vermoeiend omdat ze alles pakt en er mee gaat spelen. Dan moet ik steeds corrigeren. Pfffff.
oudste nam en neem ik gewoon mee. toen ze 2 was kon ze al best hele einden lopen. was alleen een beetje onhandig dat ze in een pashokje er bij wilde en er geen rekening mee hield dat je op de onderbroek staat als ze het gordijn open trok..
Ik winkel niet met de kinderen, hooguit een paar boodschappen of een cadeautje voor een kinderfeestjes oid, maar meer niet.
Ja, dat snapte ze hier ook niet. Ze is ook weleens boos dat ik niet naakt met haar voor het raam ga staan om papa uit te zwaaien.
Hier gaat even wat winkels af prima. Maar als ik echt ga shoppen voor mijzelf en gewoon rustig wil kijken, passen, rondlopen ga ik dus mooi alleen. Ik word daar helemaal gestresst van joh met zo'n dreumes erbij. Pasgeleden probeerde ik het eens. Kroop hij zo weg uit het pashokje (open onder de deur) en kon ik half in mijn string achter mijn dreumes aan door de H&M Ook mijn weekboodschappen doe ik praktische altijd alleen.