Ik ben nog niet bevallen, maar zit na te denken over een kleine vakantie in oktober omdat ik dan nog verlof heb. Een midweek ofzo. Nu vindt mijn man alles goed, maar denkt dat we beter thuis kunnen blijven, omdat we dan alles bij de hand hebben voor de kleine. En dat die kleine er nog niets aan heeft. En wij ook niet omdat we veel aan het huisje vast zullen zitten. Ik denk zelf dat dat laatste wel meevalt want die kleine kan in de wagen overal mee naartoe. Ik heb gewoon een gevoel dat ik even een andere omgeving wil straks. Ik heb ny drie weken verlof en zit veel thuis omdat ik gewoon niet alles meer kan. Vanaf welke leeftijd mogen die kleintjes in het zwembad? Veel vragen en dus een dilemma....zijn er ervaringsdeskundigen?
Wij hebben het ook gedaan net voordat ik weer aan het werk ging. Onze dochter was toen bijna 4 maanden. Op zich ben je wel meer bij je huisje, maar ik (en vooral mijn man) vond het erg fijn om er toch even tussenuit te zijn. Het ligt natuurlijk ook aan je kindje, of die makkelijk in de kinderwagen slaapt. Zo ja, dan ben je net zo vrij als je zelf wilt.
zwemmen wordt pas aangeraden na 3 maanden geloof ik maar mijn zoon ging met 6 weken al zwemmen in een extra verwarmd bed, je mag zelf ook pas na 6 weken zwemmen. wij gingen bij 6 weken naar een vakantiepark in een staan caravan, ik vond het superleuk, we hadden ons nichtje van 4 mee genomen en die heeft ook genoten. en inderdaad die kleine ging overal mee in de kinderwagen net als thuis, of ik had hem in de buikdrager.
Gewoon lekker gaan. Ik ben met alledrie de kinderen toen ze rond 2 maanden waren weggeweest, variërend van 3 dagen tot 2 weken. Met de jongste zijn we zelfs een paar daagjes met het vliegtuig weggeweest. Nu moet ik er wel bij zeggen dat alledrie de kinderen super makkelijk waren en bijna niet huilden.
Wij zijn ook een weekje weggeweest toen onze dochter bijna vier maanden was. Net voor het einde van het verlof en het was echt heerlijk. Eerlijk is eerlijk onze auto zat wel propvol met allerlei handige babyspullen. Was misschien niet echt nodig, maar makkelijk was het wel. We hebben deze week heel veel gewandeld, musea bezocht, elke dag ergens lunchen en nog een zeehondenboottochtje gemaakt. Onze dochter sliep veel in de draagdoek en kon prima overal mee naar toe. Ik gaf borstvoeding, dus had altijd voeding bij de hand. Zwemmen hebben we niet gedaan, maar dat kwam omdat het zwembad er niet erg aanlokkelijk uitzag. Ik zou het lekker doen!
wij zijn pas weggegaan toen ons zoontje 7 maanden was. hij sliep altijd erg onrustig en we wilden idd niet weg als hij nergens zou slapen. Zowiezo wilde ik de eerste maanden ook niet weg , met als reden van je man. (dat je thuis alles lekker bij de hand hebt)
Hier ook geweest toen dochter 1,5 maand was. We hebben echt genoten! We hebben Lekker veel gewandeld in de natuur en verder idd beetje bij het huisje, maar we vonden het heerlijk! Wij lunchte dan tijdens het wandelen ergens uitgebreid en savonds aten we in t huisje gewoon makkelijk, stokbroodje met soep ofzo.. Gewoon doen dus
Wij hadden dus wel wat je man denkt... Al geboekt toen ik dik zwanger was maar ons meisje bleek koemelkallergie te hebben en was overprikkeld. Ik kan de keren dat ze in de wagen in slaap is gevallen op 1 hand tellen. Wij waren veroordeeld tot ons huisje dat gelukkig luxe was hadden een vip cottage bij cp. Want ze was toen 3 maanden en sliep nog tussen de voedingen. Maar je kan er toch niks van zeggen. Het zwembad was ook nog geen succes pas met 5 maanden hier.
Wij zijn ook weggeweest in de week dat zoon 3 mnd werd. Heerlijk er even tussenuit. We hebben ervan genoten samen met dochter. Het mannetje sliep prima in de wagen en vond alles prima als hij maar op tijd een fles kreeg. We hebben dus ook nog best wel wat uitstapjes gemaakt in de omgeving en over het park gewandeld. 1x gezwommen met hem in die week en dat ging ook prima. na gezwommen te hebben heeft hij heerlijk liggen slapen in de maxi cosi en op schoot.
Geen reden om niet te gaan dus. Behalve als ons kleintje moeilijker blijkt te zijn met allergieen ofzo. Ik wacht nog wel even met boeken. Last minute hebben ze vast ook wel iets.
Je weet het van te voren gewoon niet en als jullie gaan zorg dan dat jullie je niet vervelen als je toch veel in het huisje moet blijven. Wij hadden echt geluk achteraf lekker dvd'tjes gekeken en film 1. Het was eind november dus geen buitenweer we konden niet bij het huisje buiten zitten bedoel ik daar mee. Maar als ik het geweten had dan was ik wel liever thuis gebleven.
Ik zou zeggen doen. Heerlijk toch! Maar ik zou pas boeken als de kleine geboren is. Kun je even een tijdje aanzien hoe het gaat..
Onze dochter is toen ze 8 weken oud was meegeweest op vliegvakantie naar mn ouders. Ze is toen wel in 't zwembad geweest maar vond 't verschrikkelijk en nogsteeds vind ze dat niet leuk. Zelf vind ik juist reizen met een pasgeboren kindje heel makkelijk je hebt nog bijna niets nodig. De kinderwagenbak is gelijk 't bedje. Kleertjes ed mee en je bent klaar. Ze kunnen in bad in de wasbak of met jou mee in de douche, zo jong hebben ze nog weinig aan speelgoed of de box want papa en mama zijn 't interesantste speelgoed. Ik zou 't dus lekker doen!
Onze dochter heeft ook nooit in de wagen geslapen i.v.m. ernstige reflux. Een draagdoek en draagzak was hier een uitkomst op vakantie. Vooral met de draagdoek kon ik haar makkelijk afsluiten voor prikkels van buitenaf en hier sliep ze wel goed in.