Hey mensen, Even een vraagje. Ik heb een leuk simpel loopwagentje (waar ze achter lopen) gezien bij de IKEA, maar gezien de eerste vliegende/vallende stapjes er al zijn van de tafel naar de bank look-a-like-stukjes, lijkt me dat weer zonde om te doen. Voor zijn verjaardag dan, over een maand. Wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee. Als een kind eenmaal kan lopen (dus in de ruimte kan gaan staan en zijn passen kan zetten) wordt zoiets dan nog gebruikt of is een loopauto dan leuker (waar ze op moeten zitten)? Want daar loopt mijn zoontje nu achteraan door de kamer. Hij kan er ook al redelijk goed op zitten, maar staat dan standaard in de achteruit Alleen is die uiteindelijk toch echt meer voor buiten... Zo'n loopwagentje kunnen ze ook nog weer van alles instoppen. Lijkt me ook wel weer grappig, maar gaan ze daar nog achter lopen als ze zelf goed overeind kunnen blijven?
Wij hebben een stevige loopkar uit de houten speelgoedwinkel, gekocht voor onze 2e toen die aan leren lopen toe was. Het is er eentje die niet omvalt als een klein kindje eraan gaat 'hangen'. Er zitten bijpassende blokken in. Ik vind het nog steeds het kado van de eeuw, zowel onze 2e als zijn kleine broertje en zusje spelen er nog erg veel mee. De kar wordt gebruikt als vervoermiddel voor ander speelgoed, kinderwagen om klein zusje in rond te rijden, poppenwagen etc. etc. en met de blokken worden prachtige bouwsels gemaakt.
Hier loopspeeltje gekregen( geen auto) en hij speelt wel met de speeltjes voorop en vind t helemaal geweldig met geluiden erin en speeltjes erbij maar erachter lopen en stang vasthouden?? nee dat doet hij dus niet want loopt al zelf goed los en duwt dat ding dan niet met zich eme de kamer rond, dan had ik zo een ding met 8mnd moeten hebben. maar hij speelt er wel erg leuk mee!
Julia heeft ook die ene van de Ikea (die blauwe) en vindt hem nu pas leuker. Toen ze net leerde lopen was het te moeilijk, want je kunt je er niet aan optrekken en je kunt ook niet sturen. Nu gooit ze er van alles in, gaat ze er zelf in zitten, en loopt ze ermee rond met dingen er in. Dus voor z'n verjaardag, lijkt me super!
Ik dacht al dat er wel meer mee gedaan kon worden, maar iedereen heeft het er altijd over dat ze er niets meer aan hebben als ze eenmaal kunnen lopen.
Joënna heeft al maanden zo'n loopding.. nu is hij sinds kort naar de schuur gegaan.. maar ze loopt nog steeds graag achter rijdende dingen aan.. zoals ze loopauto en de poppenbuggy.. en daar moeten dan alle knuffels om de buurt in en als alle knuffels een een ritje gemaakt hebben zijn de duplo poppetjes aan de beurt haha... ze doet niks anders de hele dag.. ook het loopding zou ze nog steeds leuk vinden.. maar vond de woonkamer wel erg voor met 3 dingen om achter te lopen... Maar het verschilt ook per kindje denk ik...
hier een nijntje loopwagen sinds hij 10 maanden is,welke hij echt super vind. ook top dat dat ding niet omvalt en hij kan niet achteruit! ook zit er soort van rem op waardoor je kleine niet ineens vooruit schiet. Ik vindt het echt een aanrader. Was iets van 36 euro geloof ik. Inmiddels (gekregen) ook een outen loopkar waar blokken in kunnen, dat is nu weer erg leuk.Hier zit geen rem op etc, denk ook niet dat mauro toen hij kleiner was leuk had gevonden. Nu is hij veel bezig met de blokjes erin te doen en gaat hij erook zelf in zitten haha. Ik zou zeggen... Nijntje wagen! Succes ermee
Mijn zoontje heeft een Karretje van v-tech kinderboerderij (als je het zo wil noemen) allemaal boerderijgeluiden, liedjes etc.en de chicco (kado gekregen) Het fijne van de v-tech loopkar is dat het speelgedeelte van de kar afgeklikt kan worden. Dus hij had voordat hij ermee kon lopen plezierer van in de box en nog steeds vindt hij het leuk om ermee te spelen en de liedjes te horen, knopjes in te drukken etc. Het is dan ook handiger om een karretje te nemen waar ook speeldingetjes op zitten zodat je kindje er ook mee kan spelen als hij alweer zelfstandig kan lopen. Anders is het zo zonde, meestal zijn die karretjes niet eens zo goedkoop.
Wij hebben ook dat blauwe Ikea wagentje voor zijn 1e verjaardag gegeven (opgepimpt met zijn naam erop) en het is hier ook nog steeds een succes. Hij begint nu echt de lol van dat ding in te zien; door de kamer scheuren en overal tegenaan botsen, er zelf in gaan zitten, knuffels/ ballen/ blokken vervoeren. Zo'n handig ding .
Oh, dat vind ik wel een super idee om te doen inderdaad. Hoe hebben jullie dat gedaan dan? Geloof dat ik toch maar naar de IKEA moet voor zijn verjaardag.
hier zo'n loopauto van Cars. Leuk ding maar hij loopt er niet achter. Hij loopt achter de garage van Little people of een eetkamer stoel, maar niet achter het speelgoed wat daar voor gemaakt is. Als k hem erop zet gaat hij huilen ( waarschijnlijk vind hij het eng). wel doet hij speelgoed in het wagentje en zit aan de knopjes die er op zitten. Hij is er altijd iedere dag wel mee bezig.
Julie heeft die Nijntje wagen ook. Ze loopt er al vanaf dat ze een maand of 9 was achter, maar vindt 'm nog steeds geweldig. Nu is het helemaal hot om er achterstevoren bovenop te klimmen, een voet op Nijntje, een voet op die arme Boris, en dan hard op en neer wiebelen zodat het karretje gaat rijden. Ik hou m'n hart vast ! haar houten poppenwagen is ook favoriet, daar kan uren mee bezig zijn. Speelgoed in- en uitladen, rondjes rijden, er zelf in gaan zitten... Ik zou voor de eerste verjaardag van je zoontje eerder een leuke houten (blokken)wagen kopen dan de Nijntjewagen. Ik denk dat hij daar langer wat aan heeft.
Ik wilde eerst schilderen, maar was niet zo overtuigd van mijn kunsten en wilde het wagentje niet verpesten . Toen dus maar heel creabea naar de hobbywinkel geweest en leuke plakletters uitgezocht! Simpel, maar maakt het wagentje net even wat persoonlijker en leuker. Je kunt er natuurlijk ook andere leuke plaatjes op plakken. Veel plezier bij de Ikea ( en niet meer kopen dan je ECHT nodig hebt he?! Dat doe ik namelijk altijd daar! Hahaha).