Bij ons zit er 2 jaar tussen en mochten we voor een volgende kindje gaan dan het liefst met een leeftijdsverschil van ruim 2 tot 3 jaar.
Tussen 1 en 2 zit bijna anderhalf jaar, tussen 2 en 3 bijna 22 maanden. Toen de jongste geboren werd was de oudste 3 jaar en 3 maanden. Een reden hiervoor is mijn leeftijd, maar een andere reden is dat ik het erg leuk vindt dat ze zo dicht op elkaar zitten. Ik hoop dat ze veel aan elkaar zullen hebben. Bij de oudste twee is dat al zo en ook hun zusje 'speelt' soms al met ze mee. Bijkomend voordeel vond ik dat de oudsten nog niet naar school gingen (de oudste is net 4 geworden en begint na de zomervakantie), waardoor je echt de tijd voor jezelf hebt. Je hoeft geen rekening te houden met schooltijden, waardoor je het ritme van de baby beter kunt volgen. De jongste was en is erg makkelijk, dat helpt natuurlijk ook. Het is druk, natuurlijk. Maar ik zou er zeker weer voor kiezen het zo te doen. Als ze met z'n drieën weer eens de grootste lol hebben dan geniet ik!
Vooral dit! Onze oudste was nog net geen drie toen onze jongste geboren werd. Ik heb dus een jaar lang kunnen genieten van alle drie mijn kindjes lekker thuis, geen gedoe met schooltijden, sportclubjes of speelafspraken.... Onze oudste gaat na de zomervakantie voor het eerst naar de basisschool en ik zie er echt tegenop, niet meer alle kindjes thuis
Niet Hier 12 maanden ertussen. Dochter is 20 maanden én zoontje is 8 maanden. Druk zat, en moet niet aan een derde denken.
Die van ons schelen ietsjes meer dan 13 maand, en de droom voor een 3e? Goh, die was er al zo snel! Maar tot nu heb ik nog altijd mijn verstand laten spreken boven mijn gevoel, 2 zwangerschappen achter elkaar was en is een behoorlijke domper geweest voor mn lichaam, wat natuurlijk logisch is...Ze worden nu wat ouder, en voor we het zover kunnen plannen natuurlijk (dat klinkt zo onnatuurlijk...) komt er pas een 3e als er in elk geval eentje op school zit. 3 kleintjes thuis te hebben zitten lijkt me behoorlijk hectisch, plus ik wil nu ook echt van die hele tijd kunnen genieten. Is er nooit van gekomen bij de 2e, en dat vind ik weleens jammer. Daarom zou ik die schade nu graag dubbel en dwars in willen halen!
En wat doen jullie dan? Werken jullie ook? En hoeveel? (voor de moeders die er drie hebben dichtbij elkaar.. of gaan krijgen!)
Hier zit tussen ons 1e en 2e kind 3 jaar + 5 maanden. Tussen de 2e en 3e zit straks ongeveer 2 jaar + 10 maanden. (Tussen de 1e en 3e zit dan 6 jaar + 3 maanden.) Ik werk 3 dagen en mijn man 4 dagen, de kinderen gaan 2 dagen in de week naar de opvang (KDV/BSO)
Hier zit er straks 10/11 maanden tussen de dames. We weten nog niet zeker of we een derde kindje willen, maar mocht die er komen willen we die pas als N. naar school gaat. Eerst mag m'n lijf eventjes tot rust komen na bijna 2 jaar zwanger zijn