Hier een meid van bijna 5, in juli. De laatste paar weken/ maanden is ze zo ontzettend vervelend!! Luisteren kan ze niet meer, ze is alleen maar aan het treiteren, haar zusje en mij.... Echt leuk spelen kan ze niet, ja als we naast haar blijven staan. Maar zelf? Nee dat doet ze niet... En ik weet echt niet wat ik er mee moet. Op deze leeftijd is het toch niet meer de bedoeling dat je je kind echt continu moet vermaken? Ze zou toch wel zelf moeten kunnen spelen? En echt, ik ben regelmatig met haar van alles aan het doen, zo vind ze het hartstikke leuk om boodschappen te doen of mij te helpen schoonmaken. En er zijn ook echt wel tijden dat het heel gezellig is hier in huis, dan kunnen ze allebei lekker spelen en vrolijk doen. Maar dan ineens slaat de oudste om en gaat ze speelgoed afpakken en boos doen, maar waarom dat dan is kom ik eigenlijk nooit achter Wie heeft hier tips en ervaring? Vanavond gaan de meiden samen het weekend naar opa en oma. Ben ik heel blij mij, maar ergens ben ik bang dat ze bij opa en oma ook zo gaat doen, terwijl die juist allemaal leuke dingen gepland hebben. Sorry voor het wat warrige verhaal, maar ik zit even met de handen in mijn haar... Het is een schat van een meid, maar soms......... Wie heeft de tip??