Hallo allemaal, Tijdens de 20 weken echo hebben ze gezegd dat we een zoontje krijgen, hartstikke leuk! Nu is het zo dat we 3 slaapkamers hebben, 1 van ons, 1 van me dochter en in de laatste kamer hebben we onze kledingkast staan, de was en strijkplank. We dachten er zelf aan om zus en broertje samen op de kamer te zetten. Ik heb eigenlijk alleen roze accesoires dus behang en grodijnen enzo zijn gewoon neutraal. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik het dan moet gaan inrichten, mijn man zegt koop gwn een paar blauwe dingen, een ledikantje en klaar. Maar volgens mij word het dan veelste druk in de kamer. Een hele nieuwe kamer kopen voor de baby is ook geen optie want dat is onnodig. Is er hier iemand die zoon en dochter samen op 1 kamer hebben slapen en hoe heb je de kamer dan ingericht? Alvast bedankt.
hier is het ook de planning. we hebben twee slaapkamers. dochter slaapt nu nog bij ons, durf ze nog niet bij elkaar te leggen en ze slaapt nog niet altijd door. kamer is hier groen. ledikant commode en kledingkast staan er nog.ons zoontje slaapt sinds kort in een peuterbedje.
Zou de kamer mooi neutraal houden en idd zoals je man zegt wat leuke blauwe accessoires.. Als de basis goed is staat een hele boel
Ik denk alleen dat als ik blauwe accesoires erbij ga halen het de druk word, ik dacht zelf aan een kleur die zowel geschikt is voor jongens en meisjes. Maar dan moet ik denk ik al t roze verkopen.
vrienden van ons hebben zoon en dochter ook op één kamer, ze hebben een kamer in holland thema, echt superleuk..
Ik sliep vroeger met m'n broertje op een kamer en die had gele en rode accenten. (een gele muur, rode gordijnen, etc) De lievelingskleur van m'n broertje was rood, dus dat kwam goed uit! Wij waren trouwens al wel 7 en 3 toen, want het was om weer plaats te maken in de babykamer voor ons kleine broertje
Wij hebben ook een dochter die 20 maanden is als we onze zoon verwachten. Ze gaan ook een kamer delen, we hebben houtkleurige meubeltjes, de baby gaat de eerste maanden in de wieg ( Die staat nu op de kinderkamer maar zal bij ons op de kamer komen te staan ) en als de baby uit de wieg gegroeid is, gaat hij in het ledikant en krijgt dochter een peuterbedje. We hebben helemaal geen roze of blauwe accesoires, dochter is gek op winnie the pooh dus op het witte behang zitten boven haar bedje pooh stickers. De gordijnen worden bruin en in het hoekje voor zoonlief zullen wat kleine babyfrutseltjes te hangen komen.
Hier twee zonen en een dochter op 1 kamer. De kamer is in het algemeen heel neutraal. De bedjes zijn allemaal hetzelfde en in stijl met de commode en kledingkast, zodat dat de rust in de kamer brengt. Ik heb weinig assecoires, want de kamer vind ik al druk genoeg met bedjes, kasten en commode. Wel hangt aan ieder bedje een slinger met hun naam ( had ik meegkregen vanuit het ziekenhuis, die hadden ze toen aan de couveuse hangen). De assecoires die ik heb zijn ook behoorlijk neutraal.
Ik denk dat ik de kamer voor de wasplank en kledingkast toch zou opofferen voor de 2e. Persoonlijk vind ik het erg leuk/handig als kinderen een eigen kamer hebben, zeker als ze ouder worden. Buiten dat met ziek zijn, 's nachts wakker ed. is het toch fijn al je andere kindje wel door kan slapen. Zelf zou ik dus nooit kiezen voor 2 kinderen op 1 kamer als het niet persé moet. Als je niet meer kamers hebt is het natuurlijk iets heel anders.
Ik sluit me aan bij Laris. Wij hadden ooit het plan om ze samen op één kamer te leggen vanaf het moment dat de jongste ook ging doorslapen (bleek zo te zijn met 11 mnd, overigens). We hadden nl één grote kinderslaapkamer en één heel klein babykamertje. Van die laatste wilden we dan een logeerkamertje maken. Uiteindelijk besloten om het babykamertje uit te breken (was flinke verbouwing voor nodig, zo moesten er 2 trappen van richting worden veranderd...) zodat we nu twee kinderslaapkamers van behoorlijk formaat hebben. Geen logeerkamer. Strijken doen we op de overloop van die verdieping, evenals was ophangen. Dit werkt voor ons veel beter dan 2 kinderen op één kamer. Het geslacht maakt me daarbij geen donder uit. Wij hadden sowieso al een neutrale babykamer. (en onze zoon's lievelingskleur is overigens roze, dus het was geen probleem voor hem geweest.)
klink misschien raar maar ik ben iemand die echt de helekamer gaat verbouwen hahaha.. ik zou de helf blauw en de helf rose doen ieder ze eigen kant... zo kennen ze later tog gewoon hun eigen spulletjes kwijt die ze kwijt willen... klerenkast in het midde want die delen ze en dan wel 1 kleur vloer en dan 2 verschillende kleuren muur eentje rose en de ander blauw... met raampje precies het zelfde ene kant rose gordijntjes anderekant blauwe gordijntje (ziet er van buiten uit niet mooi uit ) maar van binnen staat het leuk...Heb het namelijk een keer bij iemand gezien en zag er echt gaaf uit... zo kan ieder ook ze eigen kleur dekbedsetje hebben die ze willen en hoef je geen rekeing te houden van pas dit wel in de kamer want je heb dan gewoon een jongens en meisjes kamer in 1.. is wel ff klussen nieuw behangetje nieuw verf... en dan leuke assos erbij kopen.... bij ikea heb je van die ronde badmatjes die heb ik ook in de kamer van de kleine liggen neem ene blauwe en een rose en leg het voor het bedje neer.. leuk plankje op de muur met wat leuke dingejtes erop enz enz... suc6
Hier hebben ze samen op 1 kamer geslapen tot de oudste 4 was. Ging op zich prima maar bedn toch superblij dat ze nu een eigen kamer hebben. Ik zou dus ook de strijkkamer opofferen. Heb je geen zolder? Als je de ruimte niet hebt kan het prima hoor, ze wennen snel aan de situatie en mijn oudste werg eigenlijk zelden wakker als er iets was.
Ik sluit me aan bij Laris en Bri. Zou persoonlijk echt kiezen voor een aparte kamer. Helemaal in de beginperiode als de kleine nog nachtvoedingen nodig heeft. Ik weet natuurlijk niet of en hoe lang je deze kleine in eerste instantie op jullie kamer laat slapen, maar het lijkt me voor het oudste kindje niet fijn om 's nachts gestoord te worden door de kleine baby.
Jaa ik doe gewoon de helft blauw en de helft rose. Hoef dan alleen blauwe accesoires te kopen, klamboe, tapijtje en wat muurstickers.