Is dit nou een 13 maanden sprong?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angeltje24, Nov 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Ik heb het altijd best wel lastig gevonden om te ontdekken of Nina als baby in een sprongetje zat of dat het gewoon last van tandjes waren, niet leker etc. Maar nu ze inmiddels een jaar is en haar nu door en door ken denk ik dat ik nu wel heel duidelijk een sprong constateer!

Sinds 2 weken is ze ineens ontzettend eenkennig en erg hangerig naar mama toe. Ze hangt continue aan mn benen, wil niet bij andere op schoot of opgepakt worden en is de laatste weken erg vroeg wakker steeds en heel soms ineens wakker rond 4/5 uur 's nachts. Overdag heeft ze meer moeite met inslapen terwijl ze erg moe is en ze loopt te klungelen met de tijden van haar slaapje (van 2 naar 1 slaapje?).
    Daarbij merk ik dat ze echt een eigen willetje aan het ontwikkelen is. Ze duwt een lepel weg, spuugt eten uit als ze vol zit en word boos als ze een waarschuwing krijgt.
    Is dit nou de 13 maanden spong? Ik hoor eigenlijk van iedereen dat de 11 maanden sprong zo heftig is. Hoe zit het met deze?
    Hoe hebben jullie het ervaren en hoe lang duurde hij?

Liefs

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nou, alles, maar dan ook alles is herkenbaar! Hier precies hetzelfde! ik weet niet of het een sprongetje is maar als ik jouw verhaal lees, dan denk ik: okee, blijkbaar hoort het er gewoon bij. Overigens is mijn dochter bijna 14 maanden en het is al stukken minder! Eten gaat weer goed, het aan-je-knieen-hangen doet ze veel minder en ze is echt minder eenkennig. Pffoeh, dat scheelt wel he..

groetjes
    Amber

3. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Ow Amber70 ik hoop ook zo dat het snel voorbij gaat. Ze was altijd zo'n engeltje! Gisteravond wilde ze niet eten, geen hap, en ook niet eens een flesje warme melk voor het slapen! :confused:
    Vannacht was madam al om half 5 wakker en wilde echt niet meer gaan slapen. Dan ligt ze te kletsen en te draaien, gelukkig huilt ze nooit in bed. We hebben haar laten liggen tot half 7. Flesje, spelen en net weer in bed gelegd en hopen dat ze gaat slapen.
    Zolang ze de volle aandacht krijgt is er niks aan de hand maar als dat even niet zo is of papa en mama zijn aan het praten dan gaat ze hangerig en vervelend doen.
    Ik ken haar gewoon niet zo. :(
    Als dit inderdaad een sprong is is dit de meest heftige tot nu toe! Ze begint zelfs een beetje eenkennig te worden naar papa terwijl die 2 altijd 2 handen op buik zijn.
    Hoe lang heeft het bij jou dochter geduurd Amber70?

4. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    @Amber70 Ik zie net trouwens dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd meid! Hoop dat alles goed gaat! Jeetje ..ik zie echt veel meiden voorbij komen die alweer voor de 2e zijn gegaan. Moet ik toch maar eens even een balletje op gaan gooien hahaha :D ;)

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Hier zijn we ook een heel eind door de 13 maanden sprong heen geloof ik. Hij was er erg vroeg mee. Hij hangt nog wel steeds aan mijn benen en hij is ineens heel verlegen naar 'vreemden'. Ook mijn zusje was gisteren heel eng terwijl hij die goed kent.
    Het slapen gaat weer goed, geen uren meer wakker `s nachts gelukkig.
    Hoop voor je dat het snel over is!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, heel herkenbaar! Gelukkig had Sverre er maar kort last van. Hij is zelfs langer uit gaan slapen! :confused: Wij wisten niet wat ons overkwam. ;) Helaas wordt hij nog vaak 's nachts wakker. Precies rond die tijd ging hij ook over van 2 naar 1 slaapje, maar dat is pas sinds een paar weken echt standaard. En de kiezen... die komen ook rond deze tijd door.

Al met al een heftige periode voor zowel de baby's als de ouders! ;) Sterkte ermee.

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Geen zorgen, je krijgt echt weer je oude vertrouwde kindje terug hoor! Dit hoort er echt bij, ik herkende mijn meisje af en toe ook niet meer maar ze is weer helemaal ´terug´ :D
    ik weet niet precies hoe lang het duurde, maar het was wel een lange sprong...

dank je wel voor je felicitatie! ja, ik vind het heerlijk!

succes
    Amber

Share This Page