hallo meiden, ik heb een kleine meid van 9,5 maand oud. nu ben ik in januari gestopt met de pil en in die zelfde maand zwanger geraakt! super blij zijn wij dat we nu alweer 7 weken zwanger zijn, toch krijgen we vaak de zelfde reacties uit de omgeving. iedereen vind het leuk maar erg snel. nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die 2 kindjes hebben/krijgen met ongeveer anderhaf jaar er tussen en hoe dit bevalt. ik zie het zelf met vertrouwen, geluk en positief tegemoed, maar door de reacties uit mijn omgeving wordt ik toch onzeker...
bij ons zal er ook anderhalf jaar tussen zitten... ik heb tot nu toe nog geen vervelende reacties gehad, onze ouders en broers en zussen wisten allemaal dat ze dit konden verwachten omdat wij altijd gezegt hebben dat we 2 kort op mekaar willen, ik heb nog geen idee hoe dit zal zijn...2 kindjes zo kort op mekaar probeer je er niets van aan te trekken... het is jullie keuze en het gaat vast goed komen 2 kindjes zo kort op elkaar.. !! jij hebt straks 2 prachtige kindjes !!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook twee het tweede kindje op komst en een verschil van 17 maanden. Ik herken je verhaal en word ook heel onzeker van alle tactloze reacties! Als ik naar ons eigen gevoel luister weet ik toch dat het gewoon goed zal gaan met z'n viertjes. Je hebt nog ruim de tijd om je voor te bereiden op de kleine en ik denk ook dat het met een ouder kindje ook druk is! Geniet van je kleintje in je buik en laat je niet teveel gek maken hoor!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb ook 2 kids vlak na elkaar gekregen. Om precies te zijn, precies een jaar. Zijn dus wel dezelfde dag geboren!
Tussen mijn dochter en zoontje zit 18,5 maand. Nu ben ik opnieuw zwanger en als alles goed verloopt ben ik 2 weken later uitgerekend dan bij de zwangerschap van mijn zoontje. Ze zullen dus ongeveer een jaar schelen. Ik vind het heerlijk 2 kindjes kort op elkaar. Mijn dochter is stapelgek op haar broertje ook nooit echt jaloers geweest. Je kan eens meelezen bij het topic net bevallen en weer zwanger. Daar zijn allemaal mama's met kindjes kort op elkaar.
Mn dochtertje is nu 6 en halve maand en ben nu 8w1d zwanger. Heb er geen ervaring mee (zoontje en dochtertje schelen 9 jaar) maar zit inderdaad ook af en toe mee te lezen met het topic wat aylin16 al zei en het lijkt me gewoon heel erg leuk. Dochtertje word in Augustus 1 en en in Oktober uitgerekend van ons 3e wondertje. Liefs mij
Bij ons zit er straks iets meer tussen als bij jullie. Bij ons zal er 21 maanden tussen zitten. Wij krijgen nu ook al reacties dat het snel is. Wij vinden dat niet. Dat moet iedereen toch zelf weten. Anderen hebben altijd wel snel hun mening klaar vind ik. Maar wij zijn toch degene die de kinderen op moeten voeden dus heb ik zoiets van.. wat zeuren die mensen eigenlijk. Ik ben zelf enigskind. Ik heb nooit wat gemist hoor, maar ik wil gewoon graag 2 kinderen die niet zo heel veel in leeftijd schelen. En dus veel aan elkaar hebben. Mijn man heeft een oudere zus. Ze schelen 3 jaar met elkaar. Ik vind dat best een groot verschil. Zeker als ze nog klein zijn en in de puberteit komen. Dan merk je dat verschil het meeste. Nu wij en mijn schoonzus beide kinderen hebben merk je het niet meer zo.
Ik heb er geen jaar tussen zitten!! this erg druk en ze zijn nu alweer 8 en 9... was niet echt zo gepland maar goed wel onwijs blij mee... en wat een ander er over dacht toen kon me heel weinig schelen... Ik moet het toch doen??
Ik ben nu zwanger van de eerste, maar als het ons gegeven is willen we de 2e graag ook snel hierna. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van hoe het allemaal verloopt, maar in principe is dat het plan. En ach, je moet je niet gek laten maken door reacties hoor, het is jullie keuze en als je je daar goed bij voelt, lekker doen!
Hai, Tussen mijn meiden zitten 14 maanden, ze zijn nu 6 en 7 en elkaar beste vriendinnen. Ik heb het nooit als heel erg druk ervaren, vond het vooral erg leuk. Veel succes met je zwangerschap en geniet ervan. Mensen hebben altijd graag ergens een mening over...niet altijd leuk, maar vooral niet teveel naar luisteren Doeg, Evelien
ik ben nu 12 weken zwanger en mijn zoontje is 9,5 maand super leuk juist toch? en reacties van andere moet je ene oor in en andere oor uit laten gaan.......... je moet gewoon doen wat jij graag wilt, toch? ik ben er juist heel blij mee, dat het bij ons 2 keer achter elkaar zo snel is gelukt.... is bijzonder toch?
idd gewoon genieten Mensen hebben altijd een mening overal over en denken die ook altijd te moeten vertellen. Bij ons zal er als alles goedgaat 20 maanden tussenzitten. Lijkt me heerlijk. Of de kindjes iets aan elkaar hebben zal aan de kindjes liggen en minder aan het leeftijdsverschil hoor ik van mensen die al oudere kinderen hebben. t heeft allemaal zijn voordelen en nadelen, dus lekker doen wat jullie willen en vooral: genieten!
Wat is snel . Ik ben nu 31 weken zwanger van de derde. Ons eerste kindje is net drie geworden. Reacties zoals; o, was het wel gepland? en: jullie willen nu zeker graag een meisje.....:x ...zijn ons jammer genoeg niet gespaard gebleven. Toch zijn er gelukkig heel veel mensen die oprecht blij voor ons zijn en gewoon weg accepteren dat wij deze keuze bewust hebben gemaakt. Laat al die mensen maar kletsen hoor! Er zijn echt heeeeel veeel moeders met kindjes snel achter elkaar.
Ik heb hetzelfde als muis26 hahaha mijn zoontje is ook 9.5 maand en ik ben nu ruim 10 wk zwanger van nr 2. Reacties zijn niet allemaal even positief, wat mij in het begin erg onzeker maakte. Maar ik zie de voordelen er wel van in hoor. Oke t zal even druk worden, maar ach dat zal ook wel goedkomen. Daarnaast zal ik een duowagen aan moeten schaffen, want anders lukt t wandelen niet denk ik.. zoontje kan dan nog niet lange stukken lopen en ik zet hem nog niet op zo'n plankje..
Ik ben een maand geleden bevallen en mijn oudste wordt volgende week 3 jaar. Mijn middelste was precies 1,5 jaar toen ik beviel van mijn derde... toen ik bevallen was van mijn tweede liep mijn eerste niet eens, dat heeft nog 3 maanden geduurd, die liep pas met 18 maanden.
ik heb ze ook van 1, 3 en 5 jaar zit wel 2 jaar tussen elk, maar ik krijg ook geregeld te horen goh wat een drukte, kon het nog sneller opelkaar? ik heb er geen last van, als je ziet hoe super ze met elkaar opgroeien zou het zo weer over doen! Het liefst wil ik er nog eentje bij maar me man is er nog niet zo overuit. Niks van anderen aan trekken als jij er goed bij voelt gewoon doen! jij moet ze opvoeden en een ander niet!
Ik heb ze ook kort op elkaar.. Dochtertje is nu 8 maanden en ben nu 17 weken. Deze was eigenlijk niet gepland, maar wel zeer gewenst. Dus ze verschillen straks 12 maand. Ik krijg veel leuke reacties, maar ja je weet niet wat er achter je rug om wordt gelult.. Maakt me ook niks uit. Mijn vriend en ik zijn er blij mee en daar gaat het tenslotte om..! En ik vind het juist wel leuk zo dicht opelkaar..leeftijdsgenootjes..
Bij mij zit er 13 maanden tussen en tot nu toe vind ik het alleen maar genieten. De oudste weet niet beter of dat haar zusje er altijd al was en de kleinste vind het waanzinnig om naar haar "grote" zus te kijken. De eerste weken is het even zoeken naar een nieuw ritme maar als je dat eenmaal hebt is het hartstikke leuk
niets van aantrekken hoor meid! hier is het ook het plan om ergens eind volgend jaar te bevallen (jaja,mannetje heeft het al helemaal uitgerekend hihi) van ons tweede kindje.Natuurlijk hangt het van veel factoren af maar ik wil er zelf ook niet te veel tussen laten zitten. Dus gewoon ja knikken en lachen en bij jezelf iets anders denken