Mijn auto is total loss door een ongeluk. Nu moeten we dus snel een andere auto kopen. We hebben nu 3 kinderen waarvan 2 in een autostoel. We gaan in januari naar de gyn om voor een vierde kindje te proberen. Ik wilde nu gelijk een 7 pers. Auto kopen. Mijn man wil liever twee kleinere auto's kopen. Daar zit ook wel wat in want nu moet ik regelmatig de auto van mijn ouders lenen omdat mijn man vaak 's werkt en ik ook wel eens maar ook om mijn oudste zoon naar zijn sport te brengen 2x per week. Maar als we nog een kindje mogen krijgen volgend jaar moeten we dus met twee auto's gaan als we met z'n allen weggaan.. Wat zouden jullie doen?
2 kleinere auto's. Zoveel makkelijker met halen en brengen van de kinderen. Wij passen ook niet samen in de auto (of eigenlijk nét wel), maar in de praktijk zijn we dit jaar ook maar 5x of zo met elkaar ergens heen geweest.
ik weet niet of het veel scheelt qua kosten maar waarom niet een grote 7zitter en zo'n oud koekblikkie erbij. Dan kan je man met het koekblik naar z'n werk en heb jij ten alle tijde voldoende vervoer voor je hele gezin.
Dit. Voor een paar duizend euro of zelfs 800 als t moet heb je een simpele kleine auto waar je zelf overal mee naartoe kunt. En een auto waar iedereen in past is een must lijkt me.
Ik zou echt voor een 7 zitter gaan. Als je samen weg wilt dan wil je toch niet ongezellig met 2 auto's weg gaan? Is een scooter/brommer geen optie samen met openbaar vervoer?
Persoonlijk zou ik altijd een auto willen hebben waarmee alle kinderen/hele gezin tegelijk mee kunnen. Stel dat je om wat voor reden dan ook langere tijd geen auto kunt rijden (ziekte, ongeval), dan kun je in ieder geval nog met zijn allen op pad. Wij hebben een grote auto waar we met zijn allen in passen en een klein autootje (17 jaar oud). Twee auto's is wel heel handig...
Een scooter of brommer past niet in de schuur en openbaar vervoer lukt ook niet want mijn man werkt vaak van 18.00 tot 03.00. Misschien moet ik er eens voor gaan zitten om het rustig uit te rekenen.. we hadden nu een grote station die kostte ongeveer 100 euro verzekering en belasting en 200 benzine. Echt veel meer willen/kunnen we ook niet betalen. Het is zo lastig dat we eigenlijk in een paar dagen moeten beslissen en iets kopen. .
En alvast een goedkope kleine auto aanschaffen die je later als 2e auto gaat gebruiken? Het geld wat je de komende maanden bespaard kun je gebruiken voor een 7 zitter als je het echt nodig hebt? Dan heb je tijdelijk 1 auto..
wij hadden eerste twee auto's, een kleinere zelf en een grotere van t werk van mijn man. Man heeft nu geen werk meer, en dus nog een auto. Maar daar moet ik mee naar mn werk. Echt, wat een gedoe!! Soms is het zo fijn om twee auto's te hebben! Ik zou dus voor twee auto's gaan!
Wij hebben een 7-zitter en een oud koekblik voor m'n man z'n werk. Ik vind het absoluut niet handig als je met 2 auto's moet gaan als je ergens naartoe wilt.