Ik wil voor de feestdagen mijn haarkleur een beetje meer levendig maken. Ik vind het zo dof. Maar kan dat kwaad als je zwanger bent? Ik heb er nooit wat over in de bijsluiter gelezen.
Kan gewoon hoor. Je moet wel rekening houden met het feit dat een kleur (onder invloed van hormonen) anders kan uitpakken!
Ik heb toevallig gisteravond mijn haar ook geverfd, had echt een uitgroei waar je u tegen zegt. Je mag je haar gewoon verven hoor, alleen zoals Cygnet2 al zei kan de kleur anders uitpakken. Bij mij heeft de verf niet zo goed gepakt als anders, maar het is toch heel wat beter als voorheen dus ik ben tevreden!! Succes!
Ach, het is bij mij ooit eens zo misgegaan dat ik pimpelpaars haar had in plaats van aubergine, dus ik zal niet snel meer schrikken van een beetje kleur afwijking. Fijn te weten dat het in ieder geval geen kwaad kan. Bedankt voor de antwoorden.
Nou ik heb mijn haar laten kleuren bij de kapper *permanente kleuring * en daar zei de kapster dat ze alleen bij mij zouden verven als ik meer dan 12 weken was omdat ze niet het risico willen lopen dat er iets mis zou gaan.... (of met de kleuring of mogelijk dat de kleine er iets aan over zou houden dat risico wilde ze niet lopen) Nou was ik dan beiden keren boven de 12 weken maar als je het bij de kapper laat doen zal ik als ik jou was wel even aangeven dat je zwanger bent en hoever je bent!
Ik ben bij de kapper geweest en die zei het kan gewoon!!! was er ook echt aan toe hoor want word al aardig grijs...en dat voor mijn 30 jaar
Wij adviseren onze klanten altijd; (want de ene kapper zegt dit en de andere dat over het wel of niet schadelijk zijn van haarverf op de huid) om het haar in te zetten met folies. Ze kleuren dan plukken van je haar (hoeveelheid hangt af van welk resultaat jij voor ogen hebt en hoeveel verandering je wilt). Die plukken die ze inkleuren worden in folie verpakt, totdat de verf is uitgewerkt. Op deze manier komt de verf niet dirict in contact met je huid en kun je toch 100% veilig kleuren. Vooral als je lichtere accenten in je haar wil is dit erg mooi. Ook kun je bijv 2 of 3 kleuren door je eigen haar laten mixen - MOOI!! Nog een voordeel van deze methode; Uitgroei zie je veel minder snel!!
Mij werd geadviseerd het de eerste 12 weken niet te doen (door de VK) Daarna heb ik mijn haar gewoon weer geblondeerd!
Als je het thuis gaat doen, zou ik sowieso zo'n testje doen op de binnenkant van je elleboog. Dan weet je in ieder geval dat je geen allergische reactie krijgt. Misschien overbodig, misschien niet!
Mijn kapper gaf aan dat kleuren (coupe soleil) geen probleem was, maar dat permanentjes nog wel eens verkeerd willen uitpakken.