Pff.. ik wil wel eens horen hoe anderen dit doen. Of dat iemand nog tips heeft. Ik heb straks een peuter van bijna/net 2 en een baby en ben alleenstaand. Hoe overleef ik die eerste jaren???!!! Natuurlijk red ik het wel, ik werk zelf in de kinderopvang en daar heb je regelmatig 3-5 baby's tegelijk in je eentje.. Maar thuis lijkt het me zooo anders.. vind het met 1 nu af en toe al zo'n gedoe. Hoe doen jullie boodschappen? Ik heb momenteel zelf geen auto, maar leen wel regelmatig die van mijn ouders. En heb hopelijk binnenkort wel een autootje. Zonder auto kan ik ze in de dubbele wagen doen, maar de weekboodschappen doe ik liever in een winkel wat verder.. maar dan met 2 kinderen.. ?? Eentje in de kar en de maxicosi er in zetten ofzo? Hoe douchen/wassen jullie de kinderen? Tegelijk lijkt me niet te doen, vooral niet zolang de jongste nog zo klein is. Vanaf een jaar ofzo kan ik ze wel samen in een bad zetten.. maar nog niet.. Eentje 's ochtends en eentje 's avonds??? Mijn oudste gaat 2 ochtenden naar het kinderdagverblijf en voor de rest naar een gastouder. De baby zal in het begin alleen naar de gastouder gaan... Hoe doen jullie dat als jullie je kinderen allebei ergens anders heen moet brengen? Eerst de oudste of juist eerst de jongste? Ik vind aankleden enzo 's ochtends nu al veel werk.. Pfff dat wordt straks met 2 nog wat.. Het leek me juist geweldig, heb het graag druk, maar opeens ben ik bang dat het zoooo tegen gaat vallen... Ik hoor graag hoe anderen dit in het begin ervaarden.
Ik heb ze dan wel niet zo snel op elkaar en ben niet alleen. Bij ons zit er tussen alle kindjes 3 jaar. Mijn man is vaak voor zijn werk weg dus de spitstijden maak ik vaak alleen mee. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er in het begin ook erg tegenop zag als hij weer weg ging maar het is echt even je draai vinden en dan gaat het vanzelf! Voor het boodschappendoen misschien een kleintje in de buikdrager en 1 in het karretje. Heb je zelf een bad? Dan alle 2 in het grote bad in een laagje water, je zou ook een badzitje kunnen aanschaffen voor d ejongste, is wat beter voor je rug. Ik deed dan altijd de jongste eerst aan kleden en de in het bedje leggen met iets te spelen en dan de oudste aankleden.
Buikdrager ga ik waarschijnlijk ook wel veel gebruiken, maar of het met boodschappen enzo handig is... en mijn oudste zal tegen die tijd ook wel dwarse buien hebben en dan kan ik de oudste ook niet echt optillen enzo... Ben benieuwd hoe dat gaat.. Mijn vader gaat van de week een muurtje plaatsen in mijn doucheruimte, zodat ik een bad heb van 1,5x1,5 ongeveer. Kunnen ze dus sowieso samen in als de kleinste wat groter is. Alleen een pasgeboren beebje zal ik daar nog niet zo snel in doen... Dus dan wordt het toch afwisselen denk ik. Ik denk ook wel dat ik heel veel dingen vanzelf handig in ga worden.. hoop ik haha
Hier soortgelijke situatie: mijn oudste was bijna 2 toen mijn jongste werd geboren. Ik ben ook alleenstaand. Moet zeggen dat ik mijn draai best snel had gevonden Boodschappen: jongste in een draagdoek, oudste in het zitje van de kar. Toen jongste wat groter werd in een buikdrager. Inmiddels zit jongste in het zitje van de kar en loopt oudste (nu 3) zelf los naast me en dat gaat goed. Ochtendritueel: tja, het vraagt wat meer tijd en ik mis dan wel altijd even dat extra paar handen. Maar gewoon om de beurt. Badderritueel verplaatst naar de avond. Werkte voor mij veel beter. Veel speelgoed in de buurt idd. Inmiddels is mijn jongste ruim 1 en de oudste 3 jaar. En ik vind het alleen maar makkelijker worden! Succes alvast!
Het wordt zeker chaotisch! Maar ik heb er altijd super van genoten! Je vind vanzelf je weg erin! Inmiddels douchen mijn 2 kindjes elke avond samen, maar in t begin deed ik Liam beneden in de tummytub en dan kon mn dochtertje lekker spelen of mee helpen.. Als ik thuis was die dag deed ik t lekker smiddags en anders net na t eten, opruimen etc. Lekker beneden(kan ook gewoon boven natuurlijk haha) in de tummytub.. Pyama aan.. En dan voedde ik hem in de badkamer als mn dochtertje onder de douche stond. En dan deed ik hem naar bed en dan kon ik haar lekker afdrogen, pyamaatje aan en een boekje lezen. Komt echt wel goed meis! Zolang je niet in de stress schiet van de chaos maar er een beetje de lol van probeert in te zien. En je rust pakken als het kan..
Wat hierboven ook wordt gezegt, je vind idd je weg wel. De balans is zo gevonden, alsof je instinct t overneemt ofzo. Ik stond ook doodsangsten uit om alleen met mijn 2 kiddo's thuis te zitten, maar ik red me prima. Heb geen auto, dus doe alles lopend, nu heb ik de supermarkt op 200mtr zitten dus dat scheelt. Ik heb een duowagen, demi ligt in een nestje achterin en sem zit voor. Gaat prima. Badritueel hahaha, ik heb voor sem een zitbad gekocht. Ik heb voor demi gewoon t babybadje op standaard. In het begin deed ik ze tegelijk. Sem in zijn eigen bad met een hele hoop speeltjes, en dan demi wassen en in badje lekker afsoppen. Dan eerst demi weer aankleden (allemaal in dezelfde ruimte hoor, zodat ik sem goed in de gaten kan houden) En als demi klaar was deed ik sem. Nu doe ik sem en mezelf s'morgens. Hij in bad, ik ernaast in onder de douche. En demi doe ik s'avonds. Beneden op de keukentafel lekker in badje. Ben bang dat sem anders wakker wordt als ik t boven ga doen. Verder is het de eerste weken even pittig. Je oudste moet wennen aan de nieuwe baby en zal veel aandacht opeisen. Dit kan op verschillende manieren hahaha. Ik gaf de fles, dus ik kon demi makkelijk even wegleggen als sem iets deed wat niet mag. Nu gaat t super, sem weet dat wanneer demi de fles krijgt, hij iets voor zichzelf moet gaan doen. Dan gaat ie met blokken bouwen ofzo. Het gaat echt heel goed en dat zal bij jou ook helemaal goedkomen hoor. groetjess
Ik ben dan wel niet alleen maar overdag dus wel altijd. En wat ik dus echt geweldig vind is een fietskar. Ik heb dan een fiets met grote fietstassen. Daar kan heel veel in voor boodschappen. Kinderen kunnen samen in de kar. In een babyschelp en gewoon in de zitting. De kar past overal gewoon door een deur en je bent echt niet veel breder. Ik ervaar dit echt als een vrijheid en raad het iedereen aan met twee hele kleintjes. Ik heb wel een auto maar vind dat soms erg onhandig. Een fiets is veel handiger. Deze heb ik. zie link: Marktplaats.nl > KidCar® BikeBuggy fietskar - Fietsen en Brommers - Fietsaccessoires | Aanhangers en Karren
Oei nee sorry die dingen vind ik echt vreselijk. Ik vind het altijd maar gevaarlijk en hier in de stad rijden mensen echt asociaal.. Ik zou voor geen goud mijn kindjes in zo'n kar vervoeren Alleen ik kan volgens mij sowieso geen 2 kinderen gaan vervoeren op de fiets de eerste maanden :S Jayro kan niet meer voor op.. Die zitjes zijn volgens mij maar tot 18 kilo.. En de baby kan pas met 9-10 maanden voorop.. :s Dus ik denk dat ik het zonder auto allemaal met de bus moet gaan doen.. En dat betekent al rond 6 uur van huis als ik om half 8 moet beginnen.. En pas rond half 8 thuis als ik tot 6 uur moet werken.. Jeetje :S Ik MOET echt een autootje hoor