Nieuwe alleenstaande mama

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MamaMissP, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Graag wil ik me bij jullie aansluiten.
    Ik ben nu al een jaar uit elkaar met mijn partner.Wij hebben samen 2 meiden van 4 en 5 jaar.
    Onze liefde was gewoon over en hebben samen besloten om uit elkaar te gaan.
    We kunnen gelukkig nog als vrienden met elkaar omgaan maar het valt niet mee als alleenstaande moeder.
    Je staat tenslotte toch overal alleen voor en alles draait om de kinderen.
    De meiden gaan om het weekend naar hun vader.
    Ik ben achtergebleven in ons koophuis wat ik nu alleen moet betalen want hij weigert mee te betalen.
    Het staat nu al bijna een jaar te koop en hoop dat het nu toch snel verkocht gaat worden.
    Ik heb een baan van 26/30 uur en red het nu met alle toeslagen net om rond te komen.
    Ik red me voor de rest prima met mijn meiden,alleen het alleen zijn daar wen ik maar niet aan.
    Daarom wil ik graag met jullie meekletsen,steunen en tips geven/krijgen.

2. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Ten eerste wil ik je veel sterkte toewensen, alleenstaande mama zijn valt niet mee! Maar wat ik niet zo goed begrijp, is dat je zegt, we kunnen gelukkig als vrienden met elkaar omgaan, maar mee betalen aan de hypotheek wil hij niet. Dat zou geen vriend van me kunnen zijn hoor, al is het dan de vader van mijn kinderen, of er moet dan wel een hele goeie reden zijn dat hij niet kan betalen?
    Maar de moeder van z'n kids zo laten zitten.......nee dat gaat het er bij mij niet in.
    Valt er niet over te praten ofzo, hij ziet toch ook wel dat je net je hoofd boven water kan houden!!!! En het gaat toch ook om zijn kinderen? Hij betaald wel alimentatie mag ik hopen?
    Hoop met je mee dat je je huis gauw verkocht zal worden, en dat je een huisje kan gaan huren!

3. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Allimentatie betaald hij gelukkig wel en regelmatig koopt hij ook kleding voor ze.
    Hij is hier weg gegaan met best wel wat schulden waar ik gelukkig niks mee te maken heb en dus niks aan mee moet betalen.
    En omdat hij terug in Belgie is gaan wonen heeft hij ander werk moeten zoeken en heeft dus een half jaar zonder werk thuis gezeten dus meebetalen aan de hypotheek ging niet.
    Ik heb wel geinformeerd bij mijn advocaat of ik er iets aan kan doen zodat hij wel mee betaald aan de hypotheek maar omdat wij niet getrouwd waren heb ik geen poot om op te staan.
    Ik kan wel stoppen met het betalen van de hypotheek,zodat we een gezamelijke schuld krijgen bij de bank maar dat wil ik niet.
    Liever wat krap bij kas dan over een jaar met een grote schuld zitten.

Deel Deze Pagina