Het liefst begin ik gewoon helemaal opnieuw...

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door rjdn12, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi meiden,

Een tijdje terug heb ik hier een topic geopend over mij en mijn vriend en dat het echt niet meer ging samen. We hebben het nog geprobeerd maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat het maar gewoon afgelopen moet zijn. Nu zit het zo: ik werk momenteel als Gastouder wat me absoluut niet meer bevalt. Ik word zogezegd gek van de kinderen en wil niets liever dan stoppen. Dit ben ik dan ook van plan alleen weet ik dan niet hoe het met geld moet. Mijn vriend en ik wonen nu in een huurwoning die ik straks met een andere baan niet meer kan betalen. Ik moet dus op zoek naar iets anders... Maar hoe doe ik dit? Heb ik recht op een urgentie? Ik sta wel ingeschreven bij woningnet. En hoe verder?
    Ik wil deze stap nu echt gaan zetten, het kan gewoon niet langer zo. Ik ben op dit moment echt doodongelukkig (dit komt mede dus ook door het werk waar ik gewoon niet meer tegen kan)
    Het liefste begin dus helemaal opnieuw ergens anders met een andere baan.
    Waar moet ik beginnen?

Groetjes, Mamady

(ik typ dit van mijn telefoon dus het kan zijn dat ik niet al te duidelijk overkom)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Doe niet alles in 1 keer! Als je nu dood ongelukkig bent door het werk, waarom stop je daar niet eerst mee? Misschien reageer je daarna anders op je vriend en hij daardoor weer anders op jou. Een relatie is soms hard werken en mijn mening is dat een hoop mensen (ik zeg echt niet iedereen) het snel op geeft. Je hebt een kindje dus het is het proberen waard. Dat je moet stoppen met je werk is 1 ding wat zeker is! Je zegt dat je gek wordt van de kinderen, hun ouders betalen jou en die kindjes en hun ouders hebben recht op goede zorg. Iets dat je in deze situatie ws niet kan bieden.

Als ik jou was zou ik een andere baan zoeken, het nog even aankijken en dan, als het nog steed niet verbeterd, een andere woning zoeken. Urgentie hangt van de gemeente af waar je staat ingeschreven. Hier wordt urgentie niet afgegeven als je uit elkaar gaat maar misschien bij jullie wel.

3. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik denk er anders over, ik zou nog niet zo gauw stoppen met werken wanneer je nog geen andere baan heb. Ik zou hard gaan zoeken eerst voor ik deze zou opgeven want stel je neemt ontslag als gastouder en vindt niet zo gauw een nieuwe baan? Dan hang je.

Zeker als je nu zeker bent van het feit dat t niet meer gaat met je man.
    Ik ken een gezin begeleid ooit waarvan man niet werkte dus ook geen inkomen had en moeder was gastouder en verdiende 2.000 euro per maand uiteindelijk moest ze stoppen omdat ze nul nederlands sprak, nou als je gewent ben dik te verdienen en ineens moet je een uitkeringje zolang er geen werk is! Nou daar raak je pas depri van! Ik zeg het omdat ik die mensen vaker meegemaakt heb.

Als je relatie niet meer ok is en jij ziet het gewoon niet meer zitten dan zou ik daar eerst mee beginnen, je vriend zorgt uiteindelijk niet voor je brood!

Daarna zou ik op zoek gaan naar een baan en deze nog behouden zolang er niets is, ook al word je er gek van, je moet maar denken dat je op korte termijn hopelijk iets anders hebt... dat motiveerd!

En in die tussen tijd naar huisjes kijken!

Succes.

Deel Deze Pagina