onze mara had kiss-syndroom (kwamen we met bijna 5 maanden achter). daarvoor is ze behandeld bij een chiropractor en nu hoeft ze daar niet meer heen. ze is afgelopen vrijdag voor het eerst bij een osteopaat geweest, want ik wet het niet meer met het slechte slapen. een goede nacht is 3 tot 5 x uit bed een slechte 8 tot 12 keer. vaak is ze te sussen met een slokje drinken en/of fiepje. soms is ze niet te sussen en schreeuwt ze alles bij elkaar. zijn er meer moeders die dit mee maken of meegemaakt hebben?? en wat was bij jullie de oplossing? ik weet het echt niet meer, maar ben echt op. ik heb nog een dochtertje van 3 en ik werk parttime.....
Wij hebben dit met Noelle het hele eerste jaar meegemaakt. Zij had in het begin ook nekklachten en een koemelkallergie, waardoor haar slaappatroon verstoord was geraakt, maar het bleek bij haar ook vooral met een gevoel van onveiligheid te maken te hebben, dat is veroorzaakt door haar traumatische geboorte. We haalden haar dus altijd wel uit bed als ze huilend wakker werd en boden haar veel veiligheid en geborgenheid door onze nabijheid. We bleven wel altijd op haar kamer en gingen in het donker met haar in een stoel zitten naast haar bed. Soms lieten we haar in de veiligheid van onze nabijheid dan flink uithuilen als ze dat nodig had. Huilen is soms namelijk ook nodig om frustraties, indrukken en te verwerken en emoties te uiten. (Zie het boek de taal van huilen van Aletha Solter). Als ze weer rustig was legden we haar dan weer in bed en dan sliep ze weer verder. Door deze aanpak ging het uiteindelijk met het slapen steeds beter en werd ze wel steeds minder vaak wakker. Toen ze een jaar was en het nog steeds niet helemaal optimaal ging, zijn we haar echter de Junior Rust- en Slaapsiroop van Sleepzz (geschikt voor kinderen van 1 tot 12 jaar) gaan geven en dat is het juiste zetje geweest om haar echt door te laten slapen. Die siroop bestaat uit natuurlijke rustgevende middelen en zorgt ervoor dat de onrust weg wordt genomen. Bij Noelle is dat echt het juiste middel geweest om helemaal in goed vaarwater te komen met het slapen. Na 2 maanden goed slapen zijn we het middel weer af gaan bouwen en nu heeft ze eindelijk een normaal goed slaappatroon.
Hoi frieda, ik ben meteen naar de kruidvat gegaan, maar die kende het niet. toen naar de etos en die zeiden dat heel nieuw was en dat het achter stond in de dozen (hadden ze voor het eerst binnen). maar ze kon het niet vinden, ze wist niet waar ze het gelaten had, dus helaas heb ik het vanavond niet kunnen geven. mijn moeder is nog bij een kruidvat in een ander dorp geweest en nog een andere drogist en ook daar kende ze het niet. balen! als jij er zo'n goede ervaring mee hebt vindt ik het anders ook het proberen waard. ik wil echt betere nachten, want het breekt me echt erg op nu. zie dat jou kindje 4 dagen ouder is dan mara.
Aanbiedingen : i-drogist, uw internetdrogisterij Ik weet niet of ik hier wel een commerciële link mag plaatsen, maar hier bestellen wij het. En anders gewoon even googelen, je kunt het via meerdere sites wel vinden. Werkt hier ook errug goed, zoonlief is er veel rustiger door gaan slapen! Hij was niet aan het "feesten" 's nachts en werd ook niet goed wakker, maar sliep erg onrustig en huilde vaak in zijn slaap. Dat is nu echt over sinds we sleepzz gebruiken (oké, afgelopen nacht even wel weer iets onrustiger ivm operatie gisteren en daarbij doorkomende kiezen - maar dat is natuurlijk niet gek). Het duurde overigens wel 2 weken voor we echt goed resultaat zagen, daarvoor al wel een beetje, maar na 2 weken dus echt spectaculair. Was erg fijn na 4 maanden van onrustig slapen.
oh fijn om te horen dat er meer mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben. ik wil dit echt gaan uitproberen. al zijn andere tips ook altijd welkom..... bedankt voor de link.