Ik ga altijd alleen met mijn 2 kids naar de winkel. Oudste achter eigen mini-karretje, wandelend of in het zitje van de wagen. Jongste altijd in een draagdoek. Ik ga 1 keer per week en altijd zo vroeg mogelijk. Heeft oudste nog genoeg energie en is het lekker rustig in de winkel. Prima te doen!
nou ik vindt het knap dat jij dan rustig kan blijven.. ik wordt daar enorm gestrest van en dat merken ze dan ook wel denk ik... en dan wordt het nog erger natuurlijk haha.. maar ik heb mezelf voorgenomen om wel gewoon met ze naar de winkel te gaan zodat ze er maar aan moeten wennen... ik kan niet de hele dag maar omgooien omdat mn 2 meiden gillen in de winkel... alleen die opmerkingen he pffff... zo van aaaaaaaah wat zielig kan je ze niet beter thuislaten? ja duh alleen thuis laten zeker?? erg irritant die domme opmerkingen... de boodschappen komen niet vanzelf aangevlogen en mijn man werkt he... en dan vragen ze weleens en opa en oma dan? ja als die in de buurt woonden dan zouden ze heeeeel graag oppassen maar helaas kan dat niet...
ja ze begrijpt het wel als ik dat zeg maarja alles is nee nee en zelf doen en ik doe lekker wat ik wil mama... hahah... soms gaat het wel goed en soms niet... als we naar de stad gaan bv dan loopt ze naast de wagen en geeft ze mij een handje.. ook in de stad loopt ze netjes mee en luisterd ze wel.. alleen als we een winkel binnengaan dan begint het... mn meiden houden gewoon niet van wachten en winkelen hahahaha
gillen huilen krijzen weg rennen, ja dit zijn dus dé redenen waarom ik geen 2de kindje wil. Ik ben echt gek op kids hoor, mijn zoontje is nu bijna 8maandjes oud en die is zó makkelijk dat je m bijwijzevanspreken gewoon vergeet. Manlief wilt heel graag een 2de kindje, ik opzich ookwel denk ik zo maar als ik dan bedenk met inderdaad boodschappen doen met 2 kids... o help dan beginnen de rillingen al over mn rug te lopen van ergenis. Dat lijkt me echt een hell. Ik vind boodschappen doen juist wel leuk om te doen, even heerlijk de deur uit, gerechten en maaltijden verzinnen voor de komende week. ja super. maar met 2 kids?? o jee moet er eigenlijk niet aan denken...
Zoals zoveel bij kinderen is alles maar van tijdelijke aard. Ze komen op n leeftijd dat dat voorbij is. Maar dan heb je weer andere dingen. Waar een wil is, is een weg. En voor elk probleem is een oplossing. Maar je hebt nog een heel kleintje, geniet er nu van, je kan altijd nog beslissen of er wel/geen 2e komt. (zeg ik dan...met 5 kinderen )
Meestal doe ik boodschappen als Jamie naar de PSZ is, op dinsdagmiddag. Dan kan Britt mooi in de winkelwagen zitten en ik cross de winkel door, no problemo! Als ik met beide kids boodschappen ga doen, hebben ze hier zo'n winkelwagen in de vorm van een auto. Kan Jamie voorin zitten met een stuur en toeter en Britt zit net als anders in de winkelwagen! Ook ideaal! Tis alleen een onding om te sturen, maar goed, dat neem ik dan maar ff voor lief. Wat ik ook nog wel eens doe, de laatste tijd steeds vaker, is dat Jamie zijn eigen winkelwagentje neemt, zo'n kleine lage met een vlaggetje, vindt hij geweldig! Moet er dan alleen wel om denken dat hij zijn kar niet volsmijt met koekjes..
Hier gaat het eigenlijk altijd wel goed (even afkloppen). Of ik ga wandelend met de duowagen of met de fiets of de auto. In dat laatste geval doe ik hem in de Maxicosi in de winkelwagen en zet haar in het zitje. Dan klap ik dat krattenrek uit en zet daar een mandje op (past precies), waar ik de boodschappen in kwijt kan. Ze blijven altijd aardig rustig, ik ga ook gerust met ze winkelen. Geen uren, maar een uur of 1,5 uur houden ze prima vol. Soms mag ze met zo'n klein wagentje lopen, maar daar heb ik niet altijd zin in. Vaak krijgt ze nog een blokje kaas of een stukje krentenbol, maar ook niet altijd.
wow 5kids R E S P E C T !!! ja echt wauw weenie wat ik moet zeggen haha. Ik zeur al over een 2de en jij loopt er met 5 rond! Hoe doe je dat, wat is je geheim Heb je nou nooit zo'n moment dat je ff tijd voor jezelf wil? Even lekker luieren smorgens, op zondag in je slobber broek zitten en nergens aan denken? Ik merk dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb. Ik geniet van mijn ventje maar vind het ook heerlijk als hij even uurtje slaapt want dan kan ik doen wat ik wil
nouja op een gegeven moment bij een bepaalde leeftijd gaat dat bij jou kindje ook wel gebeuren hoor... zou voor mij geen reden zijn om geen tweede kindje te nemen.. er zijn zoveel meer leuke dingen op te noemen met 2 kleine wondertjes!!! dat ene negatieve dingetje valt dan wel weer mee hoor... het is af en toe gewoon vervelend dat je niet ffe rustig kan winkelen en zo de helft vergeet... maar ook dat gaat wel weer voorbij..... ik zou mijn reden voor een tweede kindje niet laten afhangen van het rustige boodschappen doen!!! maar dat zul je zelf wel merken wanneer je kindje groter wordt...
Ik snap je helemaal Tis ook niet de enige reden waarom ik geen 2de wil. Ik merk aan mezelf dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb. Tja ben pas 23 dus heb nog wel wat jaartjes om erover na te denken. Maar wat onder andere nog een reden is, is dat je voor 1 kindje bijv makkelijker een oppas kan regelen, dan voor 2 kids. En tja zo zijn er nog wat kleine dingetjes waarom nee, maar ook redenen waarom wel een 2de wonder. helaas niet genoeg goeie redenen dus manlief heeft (nu nog) pech Misschien ook omdat ik fulltime huismam ben. Denk dat het veel scheelt als je paar uurtjes per week werk. Even 'weg' uit de thuis situatie zodat je wat afwisseling heb in je dagelijks leven.
ja dat snap ik dan ook wel weer een beetje... maar 2 kindjes in hetzelfde ritme betekent nog steeds dezelfde tijd over hebben voor jezelf als met een kindje hoor.. ik dacht eerder ook ojee dan heb ik zeker helemaal geen tijd meer voor andere dingen maar dat valt me erg mee allemaal... een oppas hadden wij al toen we nog maar 1 kindje hadden en zij vond het helemaal geweldig om nog een oppaskindje erbij te hebben.. dus ook dat soort dingen lossen zich vanzelf op hoor ik was zelf 26 toen ik mijn eerste kindje kreeg en 27 toen mijn tweede werd geboren... maar een derde gaat hier denk ik niet meer gebeuren... als mn meiden straks naar school gaan over 2 jaar dan ga ik weer lekker aan het werk... voor nu vindt ik het belangrijk dat ik er voor ze ben.. als ze naar school gaan kan ik in die uurtjes genoeg voor mezelf doen... ik heb gekozen voor het prachtige moederschap en vindt het ook helemaal geweldig en vooral erg gezellig.. tijd voor mezelf maak ik wel in het weekend of savonds... dan past manlief weleens op en ga ik lekker op stap met vriendinnen tot in de late uurtjes en die ochtend erop slaap ik uit tot een uur of 12... en anders komt de oppas en ga ik samen met mijn man lekker op stap... er zijn zoveel mogelijkheden om EN er voor je kindjes te zij EN je even lekker te laten gaan zonder de kindjes hoor!!! ik heb er eigenlijk nooit zo veel over nagedacht om er een tweede bij te mogen krijgen.. ik ben meer zo van ach we zien wel hoe het loopt en we maken er het beste van samen soms kan dat ook in mn nadeel werken hoor met andere dingen.. maargoed dat ben ik haha...
Ik zit op zondag heus wel eens in n slobberbroek hoor Dan eten we gewoon wat later een boterham, of we eten lekker en blijf ik daarna lekker in mn huis slobberen En tijd voor mijzelf heb ik als ze in s'avonds in bed liggen, en straks als ze allemaal naar school gaan. Tja..en nergens aan denken dat ken ik niet, snap ook niet dat er mensen zijn die dat kunnen. Zal wel door mijn ADHD komen Manlief zit wel eens voor zich uit te staren..denk je aan vraag ik dan...nergens aan zegt ie...kan niet zeg ik. Je denkt altijd ergens aan. Maar hij kan dus echt nergens aan denken. En ik ga af en toe eens goed op stap, mannetje blijft dan thuis, die geeft daar niks om. Kom ik om n uur of 6 s'ochtends thuis en duik dan mn bed in tot n uurtje of 12. Gaat prima zo allemaal. Ik ben ook wel makkelijk hoor, wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Go with the flow. Maar het is niet alleen een roze wolk hoor. Ook ik word wel eens gillend gek