Ik heb al 2 jongens, wel van een andere vader. Zoon 1 was rond de 3340 gram met 42 weken. Zoon 2 rond de 3230 met 40 weken. Nu zwanger van nummer 3, wel een andere papa maar deze papa is net zo groot als mijn ex en zelf heel tenger gebouwd. Zowel hij als ikzelf waren bij de geboorte rond de 3200 gram. Nu wordt het kindje in mijn buik nu al op 3000 gram geschat bij 37 weken en volgens de vk moet ik rekening houden met een 8 ponder bij 40 weken. Iedereen reageert enorm verrast want zoals gezegd zijn wij beiden niet groot en eerder tenger dan fors. Nu vraag ik me af in hoeverre ze het nog mis kan hebben, deze schatting is gemaakt nav een echo afgelopen week. Mijn 1e werd ook steeds groot geschat maar dat was op basis van voelen, hij bleek vooral lang maar niet zwaar/groot. Ik weet niet, maar ik vind het zo gek om 'opeens' een grote baby te krijgen
Ze kunnen er ook langs zitten kwa meting. Dochter werd verwacht met 40wk rond de 3.5 kilo te zijn. Ze is geboren met 39.4 en woog maar 2710. Dus ja zo'n meting kan er wel is langs zitten.
Oudste meisje 3250 gram met 40,4 Middelste meisje 3330 gram met 40,3 Jongste jongen 4160 gram met 40,5 Zoon was volgens de echo's gemiddeld en zou met 41 weken max 3700 gram wegen. De verrassing was dan groot toen hij met 4160 gram geboren werd met zijn hoofd op de +2 lijn. Dus echo's kloppen niet altijd maar een groot kindjes na 2 kleine kan dus ook.
Ik geloof die metingen niet meer. Mijn zoontje lag in stuit dus ik had een extra echo met ~35 weken en hij werd net onder gemiddeld geschat. Nou... meneer lag op P93 bij de geboorte (bijna 9 pond) met 40 weken. Mijn dochter was een mini van nog geen 6 pond met 37 weken maar toen had ik een hoge bloeddruk en weinig bloedplaatjes dus daar zal ook een oorzaak in zitten. Mijn man is groot en hij en ik waren allebei grote baby's.
Ik zou bij de eerste (op basis van voelen etc) een grote baby krijgen. Met 38+6 geboren en 3120 gram en 49 cm. Bleek dus achteraf vooral veel vruchtwater te hebben
Eerste 2600 gram bij 36.3 Tweede 2800 gram bij 36,5 Derde 3376 gram bij 37.0 Vierde 3733 gram bij 36.1 Maar bij de vierde had ik wel suiker dat had ik bij de eerste drie niet. Dat " grote" zagen we er echt niet aan af hoor, het is gewoon mijn mooie lieve schattige kleine baby Wel is het gewogen terwijl hij aan de beademing lag die omhoog gehouden werd dus het kon +- 50 gram schelen Maargoed dan is het nog een beste voor 36 weken haha, en door het vele vocht viel hij de eerste dagen ook bijna 800 gram af. Ze kunnen er naast zitten, ik hoor het vaker, tot nu toe zat mijn gyn bij alle vier wel goed met de metingen.