Mijn dochter werd vanmorgen wakker en toen gaf ze aan pijn aan haar tandjes te hebben. En ze gaf aan dat het de 2 middelste onderste snijtanden waren die pijn deden. Toen ik eraan voelde, voelde ik dat ze iets los zaten De rest van de tanden zitten nog muurvast. Het zou toch niet kunnen dat ze al met nog geen 4 jaar gaat wisselen??!!
Alles kan. De gemiddelde leeftijd is van af een jaar of 5/6! Maar met alles geld dat er uitzonderingen zijn op de regel. Het kan iets vroeger van af net 4 of bijna 4 of. Ik ken een jongen die pas ging wisselen met zijn 9 jaar. Maar als je het zeker wilt weten waarom bel je niet even de tandarts.
Nou ik vond wisselen af en toe toch wel een pijnlijke zaak. Je kan sowieso even de tandarts bellen, om te horen. En anders is ze er gewoon heel vroeg bij. De oudste ( 5 jaar en 7 maanden ) is net begonnen met wisselen ( brrrr ).
Voor mij is het ook al een tijd geleden maar het wisselen was niet geheel pijnloos kan ik mij herinneren.
Ik heb eens gelezen dat als je vroeg je tanden krijgt, je ook eerder wisselt en dat je die tanden die je het eerst kreeg het eerste wisselt. Klopt dat? Maar 3 jaar en 10 maanden is wel bizar vroeg!!
Hier gaf ze aan dat haar tanden heel veel jeukten. Maar als er al nieuwe tanden tegen aan duwen kan dat denk ik ook wel pijn geven. Ze kreeg laat tanden en ging ook laat wisselen.
Ik heb gisteren met de tandarst gebeld en kàn dus wel dat ze begint te wisselen. Ze is niet op haar tanden gevallen, verder ziet alles er rustig uit, dus geen rood tandvlees of wat dan ook. De tandarts gaf aan dat het vroeg is, maar dat het zeker kan. Wanneer kindjes vroeg tandjes krijgen kunnen ze ook vroeg gaan wisselen.