7 weken oud en niet slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AnneLiesje, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber is nu ruim 7 weken en slaapt hooguit een 2x een half uur overdag.

Rond 18.00 is ze helemaal op en gaat de nacht in, dan slaapt ze tot 2.30 En dan om 6uur begint haar dag weer...

Ze is dus bijna 12 uur wakker, ik leg haar wel op bed en dan kan ze ook zomaar een uur wakker om haar heen liggen kijken, net als in de box.

Ze lijkt verder best tevreden en lacht veel.
    Kan het kwaad dat ze overdag (bijna) niet slaapt?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo lang ze tevreden is en goed groeit kan het geen kwaad hoor. Ik vind het ook altijd zo sneu als Eva wakker in haar wieg ligt, maar als ze moe is leg ik haar er toch in.

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Mijn mannetje sliep ook heel weinig rond die leeftijd. Hier ging rond 3 mnd het knopje om, om zo maar te zeggen. Toen kreeg hij meer behoefte aan slaap en kon hij in de box niet meer slapen. Dus sindsdien slaapt ie zn slaapjes in bed. Wellicht dat jou kleintje ook vanzelf meer behoefte krijgt. Let goed op signalen, huilen, jengelig, oortjes wrijfen etc. Maar als je kleintje t nu goed doet, zou ik me er niet druk om maken.
    En wat wakker in bed liggen betreft, dat is helemaal niet verkeerd, daar leren ze ook van.
    Geniet van je kleintje!

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik zie dat Eva bijna even oud is!
    Wat ik wel vervelend vind is dat ze tijdens het drinken aan de borst in slaap valt overdag, maar haar dan in bed leggen.... Klaarwakker
    En ook in mijn armen tijdens het "pinken" (mevrouw wil geen speen ;) ) valt ze in slaap dus ze is wel moe volgens mij.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat heb ik ook hoor, bij het voeden in slaap vallen en dan in bed klaarwakker, zo zonde ;). Maar ik laat haar dan vaak maar, ze is dan toch moe. Vaak gaat ze na een tijdje (soms wel een uur) jengelen, als dat overgaat in echt huilen geef ik haar speentje en dan slaapt ze meestal wel snel. Maar dan is het al bijna tijd voor de volgende voeding ;).

6. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Isa heeft ook van die dagen! kan te maken hebben met een "mentale sprong".
    zie het boek oei ik groei of hun site www.oeiikgroei.nl

7. iris sliep ook heel weinig overdag hooguit een uurtje in totaal

nu is ze bijna 15 maand en wil ze wel opeens s,middags slapen ...

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier eentje die al vanaf het moment dat ze geboren is weinig tot niet slaapt overdag.

Ja soms valt ze in slaap in de wipper of schommelstoel en dan laat ik haar maar even slapen.
    En ja bij mij op schoot slaapt ze ook prima maar in bed echt niet.

Gelukkig slaapt ze snachts heel goed en haalt ze haar slaap weer in.

Zoals andere al zeiden zolang ze goed groeit en gezellig blijft dan moet je gewoon je gevoel volgen.
    En ja uitproberen wat werkt.

Deel Deze Pagina