2 maanden en graag willen staan?!?!?!??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanine16, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine16

Jeanine16 Lid

20 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    Slochteren
    heeheee...

ik heb nu 2 maanden een kindje. ze heet fleur.

ze kon in de eerste week al best goed haar hoofdje omhooghouden als ik haar over m'n schouder legde en een boertje liet doen.
    ze was ook toen al super sterk in haar benen.

nu is het alleen zo dat het heel graag op mijn schoot wil STAAN
    gewoon staan ik heb m'n handen wel onder haar oksels maar daar leunt ze maar een klein beetje op dan. soms wiebelt ze nog wel eens naar voor of naar achter met haar heupjes maar meestal staat ze gewoon helemaal recht.

ik laat haar dat maar heel even doen en leg haar dan weer op m'n arm of laat haar zitten ik heb nog niet uit geprobeerd hoe lang ze het kan want volgens mij is het super slecht! al vind ze het echt heel leuk om te doen.

is het goed/slecht.
    moet ik haar stimuleren of juist afleren?
    ze vind het zelf wel heel leuk en lacht dan meestal ook naar me maar ik ben bang dat het echt heel slecht voor haar is...

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Niet om beterweterig over te komen maar dit is echt slecht. Je moet het zien als een reflex. Een kindje van 2 maandjes kan niet staan, het is een soort overstreken en erg slecht voor de rug/heupjes als ze dit doet. Sowieso dus nooit stimuleren, je kleintje moet aan alle dingen die ze wil gaan doen toe zijn.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja, dit is slecht.
    Niet meer stimuleren hoor!

Ook laten zitten kan alleen met juiste ondersteuning, maar ook beter van niet.

Gewoon op haar rug neerleggen op een kleed of in de box. Speeltjes erom heen of babygym erboven. Is genoeg hoor!

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ons neefje deed dit ook (daar is aan toe gegeven) en die werd echt woedend als die moest zitten of liggen en hield niet op met huilen!

Ik zou het dus idd niet stimuleren. (Hij is.overigens gezond, en heeft er niks aan overgehouden)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Is een reflex!

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn dochtertje deed dat ook al heel vroeg. Heel sterk in d´r beentjes. Nu breekt ze de box er zowat mee af ;). Maar het is idd niet goed voor zo´n jong babytje. Ze kunnen er stijf van worden vertelde de arts op het CB mij. Gewoon lekker laten liggen in de box of op een speelkleed is beter.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  8. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje deed t ook .
    ik ben bij de therapie geweest voor plat hoofd
    daar viel t ook op en zij vertelde dat t echt heel slecht is
    dus niet laten staan

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, je hoeft het volgens mij niet af te leren hoor. En wat is stimuleren? Je zegt zelf dat je dit af en toe doet? Dat kan ook best wel hoor. Als ik heel eerlijk ben, ik heb er nooit zo op gelet hoe ik mijn dochter vast hou. Misschien vind ze het gewoon fijn om rechtop de wereld te bekijken? Vond/vind mijn meisje ook, de draagdoek is dan een uitkomst.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Onze dochter deed dit helaas ook (wilde lekker knuffelen maar zij dus niet) hebben daarvoor ook de kinderarts en fysio gezien. Behalve haar benen steeds "knakken" om ervoor te zorgen dat ze niet kon staan, maar zitten, konden wij er niets aan doen. Met 3,5 maand trok ze zichzelf op aan de bank. En met 4 maanden stond ze los. Ik vond het vreselijk! Mijn kleine meisje moet gewoon bij mamma op haar buik liggen, in de armen etc. Nee hoor deze dame wilde staan! En zet zich af. Snik...

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik herken het. Mijn zoontje deed dat ook al met die leeftijd. Inmiddels is hij 5 maanden en staat hij gewoon te springen op mijn schoot. Het ziet er heel achterlijk uit, omdat het lijkt dat ik hem op en neer schud, maar hij doet het zelf. Net zo'n klein aapje.

Ze zeggen dat het niet goed is, dus ik zou het niet te vaak doen, maar dat doe je al.
    Mij is altijd geleerd: Je moet een baby niet in een positie zetten, waarin hij zichzelf nog niet kan brengen. Dus pas laten zitten, als hij dat uit zichzelf kan.
    Maar ja, in de praktijk werkt het meestal wel een beetje anders natuurlijk.
    Maar toch probeer ik hier zelf wel zoveel mogelijk naar te handelen.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wow bonkie met 4 maand los staan. Dat ziet er wel raar uit denk ik, zo'n klein mensje en dan al staan

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 10 weken doet het ook.Ze heeft gewoon sterke pootjes.Wanneer ze weer bezig is leg ik haar gewoon even neer en kan ze verder gaan met spartelen maar dan liggend.Vandaag lag ze op haar buik in de box en ineens lag ze op haar rug.Dit kreeg ze dus ook voor elkaar om met haar benen af te zetten.Op de commode moet ik ook oppassen want ook daar wil ze steeds afzetten met haar benen.Overstrekken doet ze niet en is kerngezond maar die beentjes zijn gewoon heel sterk en die wilt ze gebruiken.

14. ecl

ecl Niet meer actief

Mijn dochtertje deed het ook! Ze was vanaf het begin al heel sterk, viel het cb ook elke x weer op. Zij zeiden dat ik voorzichtig moest zijn en haar niet moest laten staan.
    Als ze wilde staan(toen was ze wat ouder), die hield ik haar stevig onder haar armen, waardoor ze meer in mijn handen hing dan op haar voeten steunde.
    Ze is nu nog steeds gek op staan, doet dat het liefst de hele tijd. Gelukkig maakt ze er geen probleem van als ze moet zitten of liggen! Als het kan trekt ze zich op en gaat weer staan.

15. adi

adi Niet meer actief

Als een jonge baby graag rechtop wil 'staan' dan zijn er twee gezonde opties:
    - in draagdoek dragen;
    - over de arm dragen (arm over de borst van de baby) en 1 hand tussen de beentjes, zodat de baby rechtop/beetje voorover hangt en in een rechtop houding is.

Een jonge baby op de voetjes laten staan of op de billen laten zitten is ronduit slecht voor de heupen. Veel babytjes lijken dit te doen met 2-3 maanden, maar als de baby de benen strekt en heupen naar voren doet is dat niet 'gaan staan', dat is strekken.
    Een kind gaat staan door zelf op de knieën te gaan zitten en zich aan iets op de trekken en voet 1 voor 1 neer te zetten en zo te gaan staan. Dit doen ze echt niet met 2 maanden.

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dit.
    En als het anders is, dus dat ze echt wil gaan staan, post dan eens een filmpje. Dan zien we beter wat je bedoelt. :)

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier ook zo'n sterke dame. Mijn dochter wilde ook altijd 'lopen' en staan. Dit had niets te maken met overstrekken, pijn of zoiets. Ze is gewoon heel alert, sterk en snel en wil de wereld ontdekken.

Inmiddels is ze 7 maanden en kan ook los staan. Ze is nog steeds ontzettend sterk en ik denk dat ze over een maand loopt.

Wat ik wil zeggen is dat je niet bij elke beweging die een baby maakt meteen moet denken dat er iets mis is (dat lees ik een beetje in sommige reacties hier). Laat haar lekker ontdekken, ze is al sterker dan een gemiddelde baby. Probeer haar gewoon zelf te tillen, dan kan zij met haar beentjes loopbewegingen maken. Dan steunt ze in ieder geval niet op haar heupen. Dat ze net de grond raakt zeg maar.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde. Mijn dochter is ook enorm alert en nieuwsgierig en heeft heel veel kracht in haar lichaampje. Dat heeft in haar geval niets te maken met overstrekken of stijf zijn. Ze kan namelijk ook totaal ontspannen en heerlijk in je armen liggen.

Als ze zich zo afzette op schoot, pakte ik haar op zodat ze over mijn schouder kon kijken (ze hield haar hoofdje ook al heel snel rechtop), maar dat ze dus niet met haar voetjes ergens op steunde.

Verder ligt ze veel in de box en onder de babygym, hier is ze ook altijd aan het trappelen en bewegen. Ze breekt inmiddels de box bijna af omdat ze nu heeft uitgevonden hoe ze met kracht haar beentjes kan laten vallen.

19. adi

adi Niet meer actief

Strekken heeft niks met pijn of 'iets mis' te maken hoor, dat beweert niemand, het is gewoon een reflex. Net als dat benen rechtstrekken weinig met staan te maken heeft.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Meteen na de geboorte kan de baby met ondersteuning lopen. Is ook een reflex. Lijkt mij iig niet goed om je baby nu al te laten staan. Ook heb je dan kans dat het staan zo interessant word dat je baby de andere dingen die hij moet doen niet gaat doen. Dit omdat staan leuker is. En overslaan van dingen is niet goed voor de ontwikkeling.

Deel Deze Pagina