2 maanden en graag willen staan?!?!?!??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanine16, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zoals anderen al zeggen: op zich niks mis met gestrekte benen, maar zorg ervoor dat ze nergens op staan. Dus dat hun voetjes de grond/je schoot niet raken.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit geldt gewoon niet voor elke baby.

Het klopt dat een baby een reflex heeft waardoor ze de benen strekken en een soort van pasjes maken, vooral wanneer ze net geboren zijn.
    Mijn dochter zette zich met 2 maanden af van mij en klom naar boven om over mijn schouder te kijken wie er door de deur kwam. Ze is echt heel alert en nieuwsgierig.
    Dat ze haar benen bewust strekte en een soort van op mij naar boven klom was zeker geen reflex zoals baby's laten zien na de geboorte.

Wanneer er iets interessants boven haar gebeurde, ging ze schreeuwen en haar benen strekken zodat ze erbij kon komen. Sommige baby's zijn gewoon heel sterk.

3. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    onze therapeut gaf aan dat ze best op hun beentjes mogen staan als ze maar op platte voeten staan (dus niet op de teentjes) en uiteraard niet te lang

4. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje deed dit ook al heel snel, toen hield het weer ff op en nu doet ie het ook weer, maar heb nu wel het idee dat ie het echt zelf doet en niet meer uit een reflex.

5. adi

adi Niet meer actief

En wat geldt dan niet voor elke baby in mijn bericht?? :(

Een baby die zich rechtstrekt gebruikt daarvoor hele andere spieren als een kind wat later weet hoe die moet gaan staan of zitten. Een baby gebruikt daarvoor rugspieren in plaats van buikspieren, omdat deze nog niet sterk genoeg zijn. En dat is een verkeerde volgorde + geen juiste wijze van romp-ontikkeling.
    Heeft weinig met sterke benen te maken of een alerte baby. Om te staan zijn namelijk ook rompspieren nodig, niet alleen beenspieren.

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat ziet er inderdaad raar uit. Zal eens even kijken morgen op de computer of ik een foto heb.

7. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Dit deed mijn oudste ook en (zoals al een beetje verwacht) trok ze zich al op in de box met ruim zes maanden, liep ze kort daarna rond de tafel en liep goed en los toen ze toen net elf maanden was. Denk dat het niet echt kwaad kan hoor, je ondersteunt je kind toch... Met mijn kind is het iig helemaal goedgekomen :)

Vind het nu zelfs een beetje raar dat mijn jongste die neiging niet heeft...

Deel Deze Pagina