Wat doen jullie als je baby niet wil drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door NooNoo, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    En ook slecht eet?

Dochter zit weer in zo'n periode en hoewel ik probeer om er relaxed onder te blijven en probeer te denken 'het is een fase het is een fase het is een fase', zit het me toch niet lekker.
    Krijgt ze niet véél te weinig binnen zo? En dan doel ik voornamelijk op vocht...
    Ze is niet helemaal fit. Is heel erg verkouden, temperatuur schommelt tussen de 38 en 38,5 graden. Ze krijgt sinds gisteren wel weer praatjes, maar is nog niet helemaal de oude.

De ochtendfles van 180/6 gaat leeg of bijna leeg. De middagfles vergeet maar, ze "pffffrrtt" 'm er uit, knaagt op de speen, wurmt zich los, komt steeds omhoog, draait met haar hoofd en als het te lang duurt gaat ze huilen.
    De avondfles net zo, gisteren hebben we met veel moeite zo'n 40cc er in weten te krijgen, ze weigert gewoon!

Fruit wil ze niet, we hebben zelfs een potje aangeboden, maar ook dan spettert ze het na 2 hapjes over tafel. Groente wordt ook geweigerd, net als een beetje diksap. Zelf doen of niet zelf doen maakt hier in niks uit.
    Diksap hebben we aangeboden in de tuitbeker en gewone beker. Dat laatste vindt ze normaal hartstikke leuk om te doen, nu is er geen ruk aan.
    Het enige wat vandaag goed ging was de yoghurt. Zo goed, dat m'n man een dubbele portie heeft aangeboden, eindelijk ging er eens wat in!

Wat kan ik nu nog meer proberen? Krijgt ze nu wel genoeg binnen? We blijven aanbieden, fles, diksap, fruit, groente, maar ze vertikt het gewoon. Sterker nog, m'n man vertelde dat ze er vanmiddag gewoon bij zat te lachen, volgens mij maakt ze er een spelletje van? Of is ze daar te jong voor? Man vertelde dat ie 'm aan het maken was en dat ze begon te miepen, waardoor hij dacht en vooral hoopte dat het van de honger was. Eenmaal op schoot pakte ze 'm gretig aan en toen.... begon ze te knagen op de speen in plaats van te drinken ;)

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Zo was mijn zoontje ook, precies zo, rond de 9 maanden. En achteraf kreeg hij toen bijna tegelijk 4 tandjes. Hij had geen dunne ontlasting, geen extreem bijtgedrag, maar wilde niks meer drinken bijna.
    Heb toen ook meer yoghurt en appelmoes gegeven (er is ook appelmoes zonder toegevoegd suiker)

Het is na een poosje vanzelf beter geworden..

Lastig is het wel...succes!

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    He, dankjewel voor de snelle reactie!
    Tandjes, daar hebben we er net 4 van bij gekregen, ook tegelijk! (ziet er raar uit ineens joh :D) Ze heeft er nu bovenin 4 en onderin 2... er zouden er natuurlijk meer kunnen komen, maar om eerlijk te zijn had ik gehoopt dat het voorlopig wel even rustig zou blijven ;)

Hoeveel yoghurt heb jij toen per dag gegeven? Wat is eigenlijk het maximum? En van welk merk is die appelmoes? Ik vind 't zeker de moeite waard om te proberen...

Dochter heeft één keer eerder zo'n periode gehad, vlak voor de kerstdagen. Duurde een dag of 4, daarna ging het weer goed. (zo goed zelfs dat ze 2 dagen mopperig is geweest van de honger schijnbaar :D) Vervelende was toen dat ze aan de diarree was, hebben we zelfs nog voor bij de HAP gezeten en die zeiden dat ze snel weer moest gaan drinken anders zaten we tegen een opname aan... ;)

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik gaf zeker wel 2x 150 cc yoghurt, geen idee hoeveel "mag" ik was al blij dat hij wat binnen kreeg!

En eeh appelmoes van de hak
    HAK Appelmoes Light

En ook van een ander merk in 100gram cups bij de c1000 weet het merk ff niet..

Pap vind mijn zoontje ook alleen lekker van een lepeltje, lust jou kindje dat?

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee helaas, pap gaat er niet in! (man en ik hebben noodgedwongen het pak maar opgemaakt, lekker hoor :D)

Net wilde ze dus weer niet drinken, volgens mij heeft ze echt wel trek hoor! Ze pakt 'm gretig aan, reikt er zelfs naar, maar daarna is het over. Misschien dat het toch wel tandjes zijn en ze pijn heeft van het zuigen. We hebben er wat dentinogwat op gedaan maar het mocht niet baten. Toen maar weer wat yoghurt en een paar hapjes pyjamapapje van de lepel, blij met elke druppel die ze binnen krijgt.
    Pfff, ik hoop echt zó dat dit snel over is!

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

volgens mij kun je dan beter gewone geven, suiker heb ik liever dan zoetstoffen! tegenwoordig heeft hak trouwesn PUUR dat is zonder suiker.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nog meer mensen met tips of ideeën? Het gaat nog steeds niet geweldig... ze heeft vandaag wel iets meer gegeten en een paar slokjes van de middagfles gehad. Die van net weigerde ze weer, toen ze 'm zag begon ze al te miepen.
    Dan maar zonder naar bed, ik ben uitgedacht ;)

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooo he ja ik ken het en hier was het ook dat ze tandjes kreeg maar de aanloop naar hettandjes krijgen heeft zo ontzettend lang geduurd. ben toen naar de ha egaan want maake me echt zorgen, ze was nog net geen 6 maanden en dronk op een goeie dag 2 flessen leeg..jaaaaaaa dat was echt een rot tijd! de ha zei toen ok van voor nu maakt het niet eens meer uit wat ze te drinken krijgt, al is het siroop, als ze mar vocht naar binnen krijgt en ze mocht al helemaal niet suf worden ofzo.
    nou heb toen echt van alles in huis gehaald, die mierzoete pyamapapjes, diksapjes, gewone sapjes maar alleen de pyamapapjes wilde ze..die ben ik toen gaan aanlengen met waterom het wat minder zoet te maken en gelukig kwam niet lang daarna dr tandjes door.

maar pff je kan er echt gek van worden zeg. ik liep wel 20 keer op een dagmet een flesje in mn hadn want mischien wilde ze nu wel...

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

het is idd een lastige situatie, als moeder wil je dat je kindje goed blijft drinken maar soms heb je er jammer genoeg zo weinig invloed op.

onze zoon heeft vanaf de geboorte tot dat hij een maand of 4 was heel slecht gedronken. ze wilden hem vanuit het ziekenhuis(verpleegkundigen) dwingen door hem vast te houden tijdens het drinken van de fles, nou dat moet je dus niet doen. dwingen werkt averechts.

probeer het los te laten, in de periode met onze zoon werd er ook gezegd zolang hij fit is en voldoende plasluiers heeft is er nog niks aan de hand.
    het is heel erg moeilijk om het los te laten dat weet ik, maar jouw spanning voelt ze ook.
    kijk eens of je voor jezelf de instelling kan krijgen wat er in gaat is mooi mee genomen.
    wat hier nog wel eens helpt is zingen/ praten tijdens de fles. onze zoon ontspant dan en drinkt dan soms nog even verder.

weet je of er miss aan het begin van de periode dat ze hiermee begon iets gebeurt is tijdens het drinken?
    dat ze miss het drinken ziet als iets wat pijn doet of niet leuk is?

let goed op je meisje of je het idee hebt dat ze echt tekenen vertoont van uitdrogen.
    en miss vind ze het wel niet lekker meer, krijgt ze helemaal niks meer door de fles(rijstebloem ofzo)

succes en sterkte

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dwingen doen we ook niet aan, absoluut niet! Ten eerste wil ik niet dat m'n kind over de rooie gaat omdat ze móet drinken en ten tweede schiet je er ook nog geen druppel mee op.

Het gaat echt af en aan nu... als het tandjes zijn (niets te zien) dan laat ze maar snel komen!
    Hier ben ik nu ook iets minder 'streng' met wat ze binnen krijgt, als het maar vochtig is. Ik hou haar goed in de gaten, net als haar luiers en vooralsnog lijkt dat geen problemen op te leveren. Reden voor mij om er wel wat rustiger mee te zijn, al zie ik gewoon het liefste dat ze weer gretig en blij de fles pakt, ze was er altijd zo blij mee, echt zo'n momentje...

Man is er iets minder relaxed in, die zei gisteren zelfs dat ie het wel zag gebeuren dat ze eind deze week in het ziekenhuis zou liggen. Was even de angst die sprak... Afgesproken dat hij voorlopig maar even niks probeert, vooral 's avonds niet. Hij brengt het op haar over.
    Net heb ik de fles gegeven, op haar speelkleed, met haar gezicht van mij af. Zo hebben we er 100cc in weten te krijgen, jeuj! ;) Naast de 85cc van vanmiddag en de 200cc van vanmorgen ben ik heel blij!

Vanacht was ze er trouwens wel! Ik weet niet waar het aan gelegen heeft, of dat ze geen fles heeft gehad of dat ze gisteren enorm veel geslapen heeft. Ze huilde gelukkig niet, maar is een half uur aan het kletsen geweest. En papa en mama vol spanning in bed, zou ze weer gaan slapen of niet... :D
    Kwam goed gelukkig, ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat.

11. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ja idd dat is een goed idee op het speelkleed de fles geven er echt een leuk momentje van maken.

als ze s'nachts echt wakker is zou je miss tijdelijk een flesje kunnen geven zodat ze mogelijk iets meer binnen krijgt.

goed om te horen dat ze het vandaag goed heeft gedaan.
    het is altijd moeilijk om in te schatten wat er speelt, ze kunnen het jammer genoeg niet zelf vertellen.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij doen dan niks. Ik maak me wel lichtelijk zorgen hoor als hij zo'n periode heeft maar het komt altijd weer goed. Wil je niet drinken? Dan zet mama de fles gewoon weer weg, geen probleem jochie :).
    Op een gegeven moment pakt hij hem weer.
    Als ik echt zag dat hij een paar dagen aan een stuk bijna niks (minder dan 300 ml) dronk dan probeerde ik wel 's avonds of 's nachts nog een fles (ik kolfde ft) erin te krijgen. Halfslapend dronk hij die dan vaak wel op.

Deel Deze Pagina