mijn kleintje is nu 9 weken, hoe lang mag hij in zn wipstoel..sinds een week wilt hij daar alleen maa in slapen. hij slaapt (ingebakerd) echt zo een paar uur achter elkaar in dat ding. bij wakker worden dut hij elf weer in. daarentegen als hij plat lit is de wereld bijna aan het vergaan volgens hem ik heb hem al bijna helemaal plat gedaan maar vraagmij toch af..is het niet heel erg slecht voor zn rug?
Tja, ik weet het ook niet, volgens mij is een gewoon matrasje wel beter. Er wordt altijd gezegd, niet te lang in het wippertje, maar of het echt schadelijk is weet ik ook niet. Misschien voelt het lekker beschut, zo'n 'mandje' om hem heen. Kun je niet zijn ledikantje wat omhoog doen (door 1 of 2 boeken eronder te leggen?). En heb je ook een hemeltje op je ledikantje? Dat kan ook een beschermd gevoel geven.
ja dat dacht ik idd ook, want zodra hij wakker is leg ik hem lekker op het grote bed kan hij lekker spelen en bewegen. gisteren de bak van de wandelwagen geprobeerd en een beetje opgehoogd maar dat was een draamaaaa.. voel m zo schuldig als ik denk dat het misschien slecht is..
Persoonlijk vind ik slapen in bed, spelen in box of wipstoeltje. Dit ook voor de duidelijkheid. Ik heb het matras voor onze zoon opgehoogd. Een matras is beter dan een wipstoeltje, ook voor zijn rug. Gr Karin
Tja, is een lastige. Kan me voorstellen dat je hem liever in de wipper laat slapen als ie in bed alles bij elkaar krijst. Heb je al eens de wipper in bed gezet? Dat ie zo misschien aan zijn kamertje went? En dat je, als hij slaapt, hem uit de wipper haalt en in bed legt?
ik zet zn wipper idd snachts in bed en hij slaapt dan gewoon. Ik heb het idee dat hij denkt als hij plat ligt van alles mist. Hij heeft ook 3 weken overdag gewoon niet geslapen, helemaal hyper was ie dan. Nu ben ik zo blij dat hij zelf gaat slapen enzo
En dan de hele nacht in de wipper, nee toch? Ons meisje lag ook liever in de wipper maar langer dan 1,5 uur mocht ze er van ons niet in. Ze moet toch ook wennen aan het bedje. Op het begin ging dit wat moeizaam maar de aanhouder wint hoor en nu ligt ze gewoon heerlijk in haar bedje. Misschien is het een idee om savonds voor het slapen gaan hem lekker in bad te doen vervolgens maseren met bedtime lotion. Dan inbakeren wat te drinken geven en dan naar bed. Met een leuke muziek mobiel boven zijn bedje bijvoorbeeld? Ik zou hem echt niet te lang in het wippertje doen (2 uur er in minimaal 2 uur eruit, zoiets zou ik persoonlijk doen). Een wippertje is lang niet zo zacht als een matrasje. En juist plat liggen is ook belangrijk voor zo een kleintje. Succes en sterkte er mee iniedergeval!
Dat mag niet zo lang hoor in de wipper; zeker niet de hele nacht. Bij ons hebben we haar heel snel 'geleerd' dat slapen in bed is en spelen in de box / wipstoel. Zij sliep in het begin ook erg slecht overdag; toen zijn we idd gaan inbakeren en hebben haar wat laten huilen; na 5 min kijken, geruststellen, weer weg, als hij nog steeds na 5 min huilt weer kijken, enz.... Die kleine kindjes moeten echt nog leren in slaap te vallen en in mijn geval vond ik t fijn dat ze dat in bed deed. Nu is ze 9 maanden en ligt onwijs graag in haar bed; dus t helpt wel...