Wie ook miskraam 2e(of 3e/4e)zwangerschap?

Discussion in 'Miskraam' started by Dora en Boots, Feb 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik hoor en lees toch wel veel dat er na een eerste kindje de volgende zwangerschap eindigt in een miskraam.

Zelf kreeg ik in april een miskraam en knijp hem nu met deze zwangerschap best wel.:) Doe alles onder voorbehoud (áls het deze keer goed gaat, dan...) en kan nog niet helemaal genieten.

Zijn hier moeders met ervaring? Of die nu weer zwanger zijn en waarbij het wel goed gaat?:)

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb eerst een gezonde zwangerschap gehad en daarna idd een miskraam. Direct daarna was ik weer zwanger en kijk maar naar mijn banner ;). Hij kan elk moment geboren worden!

Ik snap je onzekerheid over deze zwangerschap. Ik heb totaal geen rust gehad de eerste 12 weken, zo bang was ik dat het mis zou gaan, maar gelukkig is dat niet gebeurd!

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn tweede zwangerschap is ook geeindigd in een miskraam. Hierna is het gelukkig goed gegaan en hebben we er een 2e mannetje bij gekregen. Hierna heb ik helaas weer een miskraam gehad, maar inmiddels al weer 31 weken zwanger van ons 3e kindje.

Ik snap je angst heel goed, maar bedenk dat het gelukkig vaker goed gaat dan niet. Wat mij door die eerste weken heeft geholpen is de gedachte: je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier ook inderdaad eerst een goede zwangerschap (van Milan), toen een miskraam (met bijna 13 weken :() en daarna weer een goede zwangerschap (van Isabelle). Je hoort 't best vaak hè, een miskraam na een goede zwangerschap, maar ik hoor dan meestal ook dat de zwangerschap daarna ook weer goed is, dus gewoon lekker positief blijven!

5. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Mijn 1 en 2e zw waren mk toen een gezonde zoon. Mijn 4e zw weer een mk en nu mijn 5e. Zo gek idee mijn 5e zwschap al maar 1 kindje hebben. We hopen maar dat deze zwschap goed blijft geen. En als ik weer een mk krijg hoop ik dat ie er gelijk uitkomt. Bij mij waren alle 3 MA. Frustrerend gewoon.

Ik wens jou een voorspoedige zw en probeer er van te genieten

6. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    ik lees even mee...
    Wij hebben een dochter en waren weer zwanger van een 2e...helaas is dat net misgegaan ..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook hier een dochter van 2 en net een MK achter de rug. Hoe een nieuwe zwangerschap gaat verlopen, weet ik nog niet, ben vandaag net voor het eerst weer ongesteld geworden na de MK, (4 weken geleden). Had wel gehoopt dat het direct weer raak zou zijn, maar mijn lijf snapt het nog niet helemaal deze ronde: had een week geleden m'n ei en nu al ongesteld is ws te kort geweest voor een eitje om in te nestelen, (bij Thirza duurde dat langer: toen bleek uit de echo dat we anderhalve week korter zwanger waren dan we dachten).
    Dus ga morgen weer visoliecapsules halen en dan zien dat mijn luteale fase, (dus tussen ei en menstruatie) weer gewoon ouderwets 14 dagen wordt ;)
    Wij krijgen dan trouwens wel bij 6, 8, 10 en 12 weken een echo bij de gyn. Niet vanwege medische indicatie, maar gewoon om de stress er een beetje uit te halen...

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    mijn 1e en 2e zwangerschappen eindigde in miskramen.de ene bij 6 en de andere bij9.5 weken.Ik heb ze allebei alleen moeten verwerken,omdat mijn man in de nachtdienst zat en niet naar huis kon.
    In 2006 is mijn dochtertje geboren en in 2011(ja nu net een mand)heb ik weer een dochtertje gekregen.

Maar de angst bij allebei de zwangerschappen zat er wel in

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb na onze dochter 2x een vroege miskraam (voor 5,5 week) gehad, de derde keer was scheepsrecht :)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij heeft ook bijna iedereen in mijn omgeving een mk gehad na het eerste kindje. Mijn moeder ook.
    Ik ben nu ook best bang. Maar de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed. Daar denk ik dan maar aan..

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Na mijn eerste zwangerschap heb ik met 12 weken een mk gehad (ma met 12 weken) en de derde zwangerschap was een bbz. Dus de schrik zat er bij de 4e zwangerschap goed in maar gelukkig gaat deze helemaal goed!

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.:)
    Heftige ervaringen zitten ertussen.

Ik vindt het gewoon lastig om echt te genieten en ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het bij een echo vast geen goed nieuws is. Stom van me.:)
    Het zijn in ieder geval nog een paar lange weken.

13. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Hoi Natas, bij mij ging het ook bij de 2de mis. De eerste zwangerschap verliep perfect en dat het de 2de keer fout zou gaan, was niet eens in me opgekomen. Totdat ik begon te bloeden.
    In mijn directe omgeving kreeg ik meteen verhalen te horen van andere vrouwen waarbij het ook na hun eerste kind mis is gegaan.

Probeer gewoon van je zwangerschap te genieten. De kans dat het mis gaat is nog altijd kleiner dan dat het goed gaat.

Nu dat ik dit heb meegemaakt, kijk is sowieso anders tegen een zwangerschap aan. Ik wil weer zwanger zijn en aan de andere kant ben ik doodsbang voor als het weer mis zou gaan.

14. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

Jun 6, 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    Natas ik ben dr voor je!!
    koezzie voor jou!

ik weet niet hoe jij je voelt maar kan dr wel voor je zijn!
    eerst even beter worden dan kom ik weer ffies bij je theeleuten!!

Share This Page