Vanochtend ben er ik erg geschrokken. Ik had nl. opeens bruine afscheiding. Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en heb net zelf even met de Angelsounds (apparaatje waarmee je hartje kan horen) geluisterd en vond al meteen een goeie hartslag. Toch maak ik me hele erge zorgen. Ik heb vorige keer een miskraam gehad in week 15 (het kindje was gestopt met groeien vanaf week 8 ongeveer) en dat begon ook met bruine afscheiding. Nu is mijn kindje al wel groter. Ik had de laatste echo met 12 weken en mijn kindje was al 5,5 cm. Moet ik me zorgen maken? Wat kan dit zijn? Ik ben een beetje in paniek.
Hoi irene, Nee je hoeft je geen zorgen te maken. het komt vaker voor in de zwangerschap dat een haarvatje in de baarmoeder mond knapt waardoor er bloedverlies optreedt. Dit is meestal al bruin als het naar buiten komt. Bruin wijst dan ook op oud bloed. Een baarmoedermond is best kwetsbaar, tijdens gemeenschap of harde ontlasting, na het sporten of paardrijden/fietsen treed vaker bloedverlies op. Groetjes Imke