Ik maak me erg ongerust, daarom wil ik toch wat vragen. Ik heb al een paar dagen wat zeurderig gevoel in mijn onderbuik, wat soms ook pijnlijk is. Meestal als ik gewoon zit. Ook zijn mijn borsten niet meer gespannen en mijn buik niet meer zo "opgezet". Gisteren was ik de hele dag misselijk en sinds een paar dagen heel erg moe. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en zij opperde dat ik misschien een beginnende blaasonsteking heb. Gistermiddag ben ik naar de huisarts geweest met urine, maar uit de eerste test komt geen blaasontsteking naar voren. Het is nog op kweek gezet, vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Misschien is het normale onzekerheid ('t is mijn eerste zwangerschap), maar ik heb zo het gevoel dat het mis is. Vorige week woensdag (de 18e) ben ik nog bij de vk geweest en heb het hartje gehoord. Toch kan ik het idee niet van me afzetten dat ik het kindje aan het verliezen ben/verloren heb. Dat gevoel maakt me heel verdrietig... Ik heb zelf het plan om dinsdag naar de vk te bellen (dan is er pas weer telefonisch spreekuur) om te vragen of ik die week langs mag komen om het te horen of het hartje nog klopt. Maar mijn vraag is nu hoe je merkt als je miskraam hebt. Krijg je dan ook erge buikpijn en/of bloedverlies? Waaraan kun je het merken? Overbodig om te zeggen, maar ik hoop zoooooo dat ik me te druk maak en dat er niets aan de hand is. liefs, Natasja
Hoi natasje, Wat akelig als je met zo'n gevoel loopt zeg! Bel dinsdag maar hoor! en anders laat je ze gewoon oppiepen! Deze periode is ook nog heel onzeker, de zwangerschapssymptomen zijn niet meer heftig, je voelt het kindje nog niet bewegen. De gedachten dat je niet meer zwanger bent is dan reeel. maar vertrouw op je lichaam! Zodra je het kindje gaat voelen bewegen is het veel echter allemaal. Als het echt mis zou zijn en je lichaam stoot de zwangerschap af dan krijg je inderdaad bloedverlies en krampen (te vergelijken met weeeen want je baarmoeder mond gaat een stuk open) Probeer het gevoel van je af te zetten, lukt dit niet dan moet je gewoon bellen hoor! Imke