2 maanden zonder keuken, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lelie137, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Een kennis heeft hetzelfde gehad en de keukenboer heeft toen een bepaald bedrag terug gegeven én een klein voorlopig kraantje geinstalleerd zodat ze ook water in de keuken hadden.

Wij hebben eens 6 maanden zonder gezeten. We hadden idd een 2pits electrische kookplaat en dat was gewoon goed te doen. Hebben destijds wel wat vaker wegwerpservies gebruikt, er ging zo vaak iets stuk anders. (Al zou ik dat nu niet meer doen met oog op het milieu)

Lelie137 vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.494
    21.905
    113
    Misschien wel een idee om een paar plastic (of beter nog) bamboe borden/bekers aan te schaffen. Dat gaat niet echt makkelijk kapot. Had ik hier maar aan gedacht tijdens de verhuizing :roflmao:

Lelie137 vindt dit leuk.
  3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar jaar geleden ook 3 weken zonder gezeten tijdens de verbouwing. We hebben een campinggasstelletje en combimagnetron neergezet en daar konden we eigenlijk best veel mee. Alle ovengerechten gingen gewoon prima. Iets als pasta afgieten was wel even ene geklooi bij gebrek aan een wasbak, maar ging ook wel. Gewoon veel gerechten die je moet bakken of ind e oven bereid ipv koken met water, en dan gaat het best!

Waarom zou je servies stuk gaan? Je eet net als altijd toch gewoon aan tafel?

Lelie137 vindt dit leuk.
  4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    De keukenboer moet niet van hun probleem jullie probleem maken. Laat hun maar voor een oplossing zorgen, bijv tijdelijke voorzieningen of dinerbonnen.

Onze keukenboer kon de vriezer niet op tijd leveren. Buiten hun macht om, maar ze hebben wel uit zichzelf een tijdelijke, losstaande vriezer geleverd.

Huismuisie en Lelie137 vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.494
    21.905
    113
    Pasta kan je net zoals rijst volgens de absorbtiemethode koken :thumup: (wie weet heeft TS er iets aan)

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nee geen Brugman maar Schaffrath in Duitsland.

We mailen straks de ondertekende versie met leverdatum en daarbij de vraag hoe we het op gaan lossen.

Een Airfryer en frietpan hebben we, afwassen kan in bad boven, bij Ikea halen we een inductieplaat (eerst op mp en FB zoeken).
    Een deel van het huidige keukenblad met 2 kastjes gaan we tijdelijk gebruiken. Komende 2 weken wordt namelijk de nieuwe vloer gelegd.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Het koken kan idd prima op een los gasstel, zo kamperen wij ook 2x per jaar, daar zou ik mij niet zo'n zorgen om maken.
    Geen water en afwasbak lijkt mij een stuk lastiger.

8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Ik heb tijdens een verbouwing ook eens een paar maanden zonder keuken gezeten.
    Achteraf heb ik spijt dat ik geen tweedehandse stoomoven op marktplaats heb gekocht ( om die daarna weer te verkopen) Je hebt stoomovens die niet aangesloten hoeven te zitten op de waterleiding maar die je vult. Deze hebben vaak ook een gewone ovenfunctie. Dit samen met een 1 pits inductieplaatje en je kunt alles maken waar je zin in hebt.

( de afwas zette ik om de dag bij de buren in de vaatwasser;))

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een maandje ofzo zonder keuken gezeten. Was in het voorjaar, hebben toen een deel van de oude keuken buiten gezet en aangesloten op de buitenkraan. Zo hadden we gewoon stromend water en een wasbak :). Om af te wassen water gekookt in de waterkoker. En we hebben een tweepits campinggasstel met fles al van het kamperen. Was best te doen maar was toch heel blij toen de keuken af was ;)

10. Krtek

Krtek Niet meer actief

Elektrisch kookplaat ( werkt wel traag) icm grillplaat voor het vlees. Verder magnetron en frituurpan. Miste de oven nog het meest, en een fatsoenlijke plek om op goede hoogte te snijden., dus veel voorgesneden gekocht. Afwassen in gootsteen in bijkeuken, moest wassen dus plannen omdat anders de afwas van de wasmachine en droger trilde
    En toch regelmatig uit eten geweest, 2 maanden duurde best lang.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben een hele tijd zonder keuken gezeten en waren erg blij dat we daarvoor een airfryer hadden aangeschaft. En wat plastic bordjes ed. Afwassen deed ik in bad... dus zo min mogelijk zooi wilde ik hebben.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Slowcooker! Heb je alleen een stopcontact nodig, een snijplank een mes en wat bordjes.makkelijk voor soep.
    Als je een kookplaat je hebt kun je ook wat pasta, aardappel of rijst koken en de rest in de slowcooker.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog een tip als je weinig pitjes hebt in een slaapzak kan je makkelijk een pan rijst, aardappelen, pasta warm houden. Zo doe ik het op de camping :D

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ergens een eettafel op de koop tikken, zodat je werkruimte hebt?

Heb je wel een koelkast/vriezer?

15. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Stevige tafel(s) waarvan 1 met campinggasstel en rest als aanrecht/keukenkastjes gebruiken.
    Afwasteiltje en kwast.
    Evt. goedkoop modelletje koelkastje via mp op de kop tikken. Kan je na de tijd vast weer voor dezelfde prijs kwijt.
    Idem met magnetronnetje mocht je die veel gebruiken.
    En idd "makkelijk" koken en zo nu en dan wat halen/ laten bezorgen.

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Koelkast en vriezer hebben we al.
    Slowcooker, die staat dus de hele dag aan? Ook al is er niemand thuis? Hoe zit dat met brandgevaar?

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    dit kan wel hoor. Bij een witgoedzaak haal je ventieltjes die je in de branders klikt. Dan kun je op flessengas koken. In onze caravan staat ook een gewone kookplaat.

18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Wij hadden een klein camping oventje van de blokker/lidl oid van €25,00 en een klein camping gasje. In combinatie met de stoomkoker (groente, aardappelen, vis) en een contactgrill (groot tostie ijzer) kwamen we prima 6 weken zonder keuken door. En toch in het weekend warme broodjes ;)

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Is net zo veilig als de hele dag je koelkast aan hebben.

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina