2 maanden zonder keuken, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lelie137, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    En dit is dus echt klinkklare onzin. Vitamines gaan in de magnetron niet kapot. Dat is een fabel
    Sterker nog, vitamines blijven langer heel dan wanneer ze in een pan bereid worden;)

Vitamines gaan kapot als ze lang aan hitte bloot gesteld worden. In een pan dus. Want daar duurt het langer voordat het eten gaar is.

In de magnetron wordt het eten in korte tijd bloot gesteld aan de hitte. Eten is snel gaar dus vitamines blijven behouden.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet te moeilijk doen. Nu alvast maaltijden vooruit koken en invriezen. Hoef je het daarna alleen in een magnetron op te warmen .
    Er wordt vaak gezegd dat dat ongezond is, vitamines verloren gaan enz maar dat is dikke onzin.

Ik heb hier 2 maanden zonder kookplaat gezeten. Had wel een combimagnetron. Dus af en toe bij ouders eten, keer snackbar, af en toe een pizza of soep en voor de rest maaltijden die ik al vooraf gekookt had. Paar x een ovenschotel. En een enkele keer in de magnetron gekookt. Dat was wel even een gedoe maar was te doen. Vlees in oven en daarna in aluminiumfolie om warm te houden en daarna bak met aardappels en groenten.

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Dan zal het wel aan iets anders gelegen hebben ;)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Als je een goed keukenbedrijf heb kun je een noodkeuken lenen met basis voorzieningen. Zo niet dan zal het een kookplaatje worden en een klein oventje. Wellicht een gasfornuis met oven bij de kringloop scoren?

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Die slowcooker lijkt me dan ook wel wat. En anders een kookplaatje, beetje provisorisch is ook niet erg.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik heb een tijdje een pizza pan voor elektrische wok aangezien. Dat ging helemaal prima. Daarnaast had ik nog een losse elektrische pit. Zo'n tosti ijzer voor vlees was ook erg handig (contactgrill ).

7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    287
    63
    Pasta afgieten deden wij, in de tijd zonder keuken, gewoon buiten

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.494
    21.905
    113
    Dat kan natuurlijk ook. :thumup:

9. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Wij hebben vijf jaar geleden verbouwd en hadden 4 maanden geen keuken.
    In de garage had ik op de werkbank mijn werkblad met 1 pits gastoestel en een kleine oven. In die tijd ook geregeld de bbq aan gezet voor vlees/groenten.
    Pasta/rijst afgieten deed ik gewoon in de tuin tussen de planten.
    De tuintafel daar aten we aan bij redelijk mooi/droog weer (anders moesten we nl op zolder eten, wat een heel gesjouw is met je eten en een peuter vanuit de garage).
    Daarna gebruikten we de tuintafel om af te wassen/drogen en bij veel vaat brachten we dit naar vrienden twee straten verderop zodat het in de vaatwasser kon :)

Ik had vooraf een overzicht gemaakt met welke gerechten makkelijk te maken waren met de middelen die we hadden. Dan hoef je daar niet over na te denken en kies je gewoon wat van je lijst.

De meeste keukenzaken kunnen ook een kleine noodkeuken leveren, zou je ook naar kunnen vragen. Succes!

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    Ik zou hier eigenlijk gewoon niet mee akkoord gaan. Ik zou samen met hen om de tafel gaan zitten en kijken naar een goede tijdelijke oplossing. Bijvoorbeeld ten eerste een losse vaatwasser in je keuken. Mocht er op dit moment nog niet de juiste leidingen voor zijn, dan kunnen ze vast wel daar voor zorgen, dat heeft verder niks met een levertijd of zo te maken.
    Ook zou ik kijken naar een tijdelijke wasbak en aanrechtblad en kastjes. Losse koelkast in de keuken en losse magnetron en dan heb je al iets wat op een keuken lijkt
    Succes!

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Vorig jaar zomer ook 3 maand zonder keuken gezeten. Had ik toen maar een slowcooker gehad :roflmao: al gebruikte ik wel de ouderwetse manier, een oliestelletje. Samen met onze camping gasstelletje redde ik me prima. Wel misten we erg een oven, maar goed kon ff niet anders. Gelukkig konden we wel onze oude afwasmachine gebruiken. Je waardeert je nieuwe keuken wel meteen na zulke maanden ;)

12. Yoshi83

Yoshi83 Actief lid

8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Wij hadden een combimagnetron en een gasstelletje. Veel eenpansmaaltijden en ovenschotels gegeten.
    Afwassen deden we op de badkamer. Dat is het enige dat ik niet te doen vond. Veel servies heeft het niet overleeft.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ik zou die keukenzaak met een oplossing laten komen in de vorm van een noodkeukentje ofzo, het is hun fout.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Wij gaan straks een maand zonder keuken oplossen met een2 pits campingding en een skottelbraai (geleend) moet lukken!

Deel Deze Pagina