Heey, Levy is nu bijna 9 weken oud. Tandjes beginnen nu al door te komen. Hij huilt heel veel,kwijlt,knauwt zijn eigen vingertjes er zowat af en knauwt op zijn speen. Nu ben ik dus druk in de weer met bijt ringen in zijn mondje aan het doen. ( vanuit de koelkast dus geen vriezer) Ik heb druppeltjes van VSM en een verdovende gel die je moet aanbrengen met een wattip over zijn tandvlees heen. Nou heb ik dit allemaal gedaan. Maar hij blijft huilen! Hij heeft nog nooit zoveel gehuild. Hij heeft nog geen ene keer koorts/verhoging gehad. Wat kan ik nog meer doen behalve dit alles en troosten? Hopelijk heeft er iemand tips. Niet alleen voor mij maar ook voor me zoontje die blijkbaar veel pijn hieraan heeft. Groetjes!
Hoi, Een nat washandje in de koelkast leggen, wil ook weleens helpen. Verder heb ik helaas geen tips voor je. Als het echt te erg wordt, mss een zetpilletje?
Tja, 9 weken is denk ik nog wel erg jong voor een zetpil (misschien met HA overleggen)... Ilana begon ook rond die leeftijd met haar eerste tandje, maar had niet ZO´N last.
weet je zeker dat het tandjes zijn? dat dacht ik ook toen mijn dochtertje die leeftijd had want ze deed precies hetzelfde als jouw kindje, hier bleken het geen tandjes maar een sprongetje
Anouschka doet precies hetzelfde en zit middenin de sprong. Veel huilen, knauwen op speen en handjes, anders drinken.....Dus bij jou kindje kan het ook heel goed de sprong zijn.
Als het echt de tandjes zijn, is een zetpilletje wel handig. Hier hebben we net weer een ronde tandendrama's achter de rug en neits hielp, behalve elke 8 uur een zetpil geven, (slechts af en toe hielp niet, met deze regelmaat dus wel, was op advies van de huisarts). Ik zou dus even met je huisarts overleggen of dat met jullie kleintje al mag en hoeveel hij dan mag hebben, (gaat op gewicht).
Als het echt tandjes zijn dan is zijn tandvlees dus ook rood en gezwollen? Lijkt me erg vroeg dus toch inderdaad de opmerking: kan heel goed een sprongetje zijn!
Hoe weet je dat het tandjes zijn? ik twijfel of mijn zoontje ze ook krijgt. Mijn zoontje kwijlt al weken, stopt alles in zn mond, kauwt op zn speen en op zn speelgoed, op zn handjes etc. Daarbij heeft hij ineens in 2 dagen tijd enorme luieruitslag ontwikkeld en heeft hij vieze gele dunne poep. Verder is hij niet "ziek" of verhoging (denk ik, niet gemeten, maar voelt niet zo). Niks anders dan anders gegeten. Heeft wel af en toe rode wangetjes, maar kan ook van het zijliggen komen denk ik. En ik voel niks in zn mondje, geen bobbels ed en ik mag er ook aankomen, dus lijkt het me niet pijnlijk.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Allemaal tandentroepsmeersels aangeschaft, maar het enige wat hielp was een zetpilletje en dan een spiegel opbouwen. Maarrrr eerst zeker weten dat het echt om een tandje gaat. Dat is wel moeilijk om te zien hoor. Veel succes!
okey... misschien kom ik nu heel dom uit de hoek...Maar k heb echt nog nooit van een sprongetje gehoord?! Zijn tandvlees is overigens wel gevoelig. Het zou niet zo raar zijn als hij nu al tandjes begint te krijgen...ikzelf had met 3 maanden ook al 2 tandjes. Maar even op de sprongetjes terug te komen! Wat houd het in en hoe weet je precies wat een sprongetje is??! Groetjes
Een sprongetje is een periode waarin de baby aanhankelijker is, huilerig, humeurig, omdat hij/ zij een nieuwe ontwikkeling doormaakt. De één gelooft er wel in, de ander niet. De baby wil dan het liefst alleen maar rond gedragen worden. Na de sprong kunnen ze nieuwe dingen, bijvoorbeeld rammen tegen speelgoed. (ik weet niet precies meer wat er rond die leeftijd kwam) De sprong kan een dag duren, maar ook 2 weken. Als je meer wilt weten: Oei, ik groei! Groeit mee met jou en je baby Die hebben een boek uitgebracht wat ook 'oei ik groei' heet. Daar kun je in lezen hoe het gaat met de sprongen en wat ze dan allemaal kunnen.
Hier ook zulke klachten vanaf 2 maanden, hij was 6 maanden toen zn eerste tandje er was.. Je kindje KAN natuurlijk wel al zn tandjes door krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk is het wat anders zoals idd een sprongetje o.i.d.
Of he, het is gewoon een fase. Kwijlen en kauwen, dat zijn echt gewone babygedragingen die echt niet direct gerelateerd zijn aan tandjes. Tobe doet dit al maaaaaaanden, kwijlen echt in hele grote hoeveelheden en nog steeds geen tandje En met die leeftijd kan je kleintje ook nog steeds last hebben van krampjes. Maar, het kan natuurlijk wel! Alle tips daarvoor zijn al gegeven
Haha, zo gaat het hier idd ook! Als het kwijlen/kauwen etc hier altijd een voorbode zou zijn voor een doorkomend tandje, dan had Bas nu al een compleet gebit moeten hebben... Hij is nu ruim acht maanden en nog geheel tandloos Maar goed, het kan wel natuurlijk. In dat geval (als je het echt zeker weet) lijkt mij het (regelmatig) geven van een zetpil de beste optie.
Krampjes zijn het niet dat weet ik heel zeker. Sprongetjes geloof ik niet in. Dat is bij ieder kind heel anders. Bijv: Levy kan zich nu al omrollen. Kon met 3 weken zijn hoofdje al omhoog houden als hij op zijn buik lag en met 6 weken begon het steeds stabieler te worden. Het is best frustrerend als mensen je niet geloven op je woord totdat ze het zelf zien. Mocht het onoverhoopt toch een sprongetje zijn. Vraag ik me echt af wat ie dan nu leert. Hij doet alles al wat eigenlijk met 3/4 maanden zou moeten. Dus nee, sprongetjes verhalen...horen helaas niet bij mij thuis.
wwndyy maar dat hij motorisch snel en sterk is wil niets zeggen over evt. sprongetjes?? ik vind de beschrijvenis van bepaalde dingen die ze geven bij sprongetjes ook niet altijd passend bij wat hij daadwerkelijk kan.. hiervoor vinden ze toch hun eigen snelheid en eigen volgorde.. Echter hebben alle kindjes rond dezelfde tijd de hangerigheid, huilerigheid etc. en dat is wél kenmerkend voor de sprongetjes.. Ben benieuwd wanneer het eerste tandje bij m komt.. want ook dat staat los van evt. andere dingen die hij wél snel kan!