Babymassage.....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juli2009, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

.... Is dat wat???
    Ik hoor van veel mensen dat het erg lekker is voor die kleintjes, hebben jullie er ervaring mee?

Wij zijn de 1e in onze vrienden/kennissenkring met een kindje en ik merk dat ik het toch wel leuk zou vinden om met andere mama's te babbelen en ervaringen te delen. Dacht dat dit misschien wel een leuke manier zou kunnen zijn? Andere leuke opties hoor ik graag! :D

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb babymassage gedaan, heerlijk!
    Inderdaad contact met andere mama;s en je kleintje vind het ook zo heerlijk! Teminste de mijne wel die viel iedere keer lekker in slaap.
    Aanrader dus

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bekijk of je kindje er behoefte aan heeft,
    deze dame haat het als ze ingesmeerd wordt,
    denk dus dat ik niet op babymassage ga. ;)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier nog 1 die insmeren vreselijk vindt dus deze mama gaat ook niet. :)

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb t gedaan; hardstikke gezellig met andere moeders en heerlijkmet je kind bezig. Aanrader!!Even lekker onthaasten...

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Met Merel heb ik de cursus gedaan en die vond het verschrikkelijk. Trouw 3 keer heen geweest, maar het was elke keer drama. Daarna dus nooit meer gedaan. Nu met Anouschka dacht ik...ga het eens proberen en die vindt het heerlijk! Als de kleren uit gaan kijkt ze al blij, ze geniet er heel erg van en slaapt daarna erg lekker.

Het hangt dus helemaal van je kindje af. Probeer het eens uit, lekker smeren. Als ze het leuk vindt zou ik het doen...anders zonde van de tijd denk ik.

7. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Helemaal mee ens! Ik was eigenlijk vanaf haar 1 maand bezig met een strijkmassage, vond ze... nou, niet echt geweldig maar ook niet verschrikkelijk. Dus dacht ik, ja, leuk, de cursus. Wat bleek? Een les duurde 2 uur, vanaf 9:30 tot 11:30, Lisa slaapt normaal gesproken tot 9:30, dan moet ze eten, terwijl op de cursus eerst werd gekletst (met babies op schoot en hete koffie in hand :$), dan gemasseerd (zo'n 40 min), dan weer gekletst; dus op het eind van het latijn had ik een overstuur kind... :( Toen begon ik lopend naar de cursus komen zodat zij in de wagen kon slapen, ging het al een stuk beter, maar ik had een indruk dat omdat mijn meis veel meer huilde dan de andere kindjes, kreeg ze ook veel minder aandacht van de docente en ook VEEL geirriteerde blikken... Alsof ik haar kan met een knoopje uitschakkelen... Zucht :(

Kortom, het is een leuke mogelijkheid om met andere mama's te kletsen (heb een paar hele leuke ontmoet!). Qua massage zelf kreegen we maar een soort massage om te oefenen en de andere gewoon in een cursus boekje zonder oefenen - zeker jammer voor 6 lessen en 120 euro!

8. Juli2009

Bedankt voor jullie reacties!
    Een les TWEE uur! :$ Pffff dat is inderdaad wel heel erg lang!
    Ik heb haar eerlijk gezegd nog niet echt lekker ingesmeerd (tenminste niet langer als 5 minuten) dus ik zal een een poging wagen en kijken of ze het lekker vindt.

9. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb ook een keer (begeleid) babymassage gedaan. Bij mij was het gewoon een 'inloop-ochtend' en ik kon zo lang blijven als ik wilde.
    Tes vond/vindt het erg lekker, maar je kan het na een keer uitleg zelf ook wel dus ben ik niet vaker gegaan. Wel een tip: begin er niet te laat mee. Dan zal je kind zich waarschijnlijk niet zo goed kunnen ontspannen, is hij/zij veel te veel bezig met alles om zich heen (vertelde de 'docente').
    Kletsen met ander mama's doe ik gezellig tijdens het babyzwemmen, dat is echt superleuk, een aanrader!

10. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ligt idd ook echt aan je kleine.
    Hier was het geen succes, zag ik die andere baby's lekker genieten , maar deze mevrouw zat na 2 minuten al zo hard te huilen..

Was een cadeau van mijn schoonmoeder dus wilde het niet na 2x al opgeven.

En ik kreeg dus ook idd van die 'blikken'..
    Laatste les raadde ze me zelfs aan om eerder te stoppen en met de rest mee te kijken!

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb het gedaan met Roos en vond het echt een aanrader. We hadden een hele relaxte juf en zo een sfeer hing er ook. Alles mocht niets moest. Had je kindje honger, dan ging je voeden (borst of fles) de kindjes bepaalde het tempo. Het duurde de hele ochtend maar ik vond dat juist superfijn om zo lekker lang met je kleintje bezig te zijn. Eerst even bijkletsen, daarna gingen we de baby's masseren. Koffie en thee (daarbij vielen alle baby's in slaap) en dan gingen de moeders elkaar nog masseren.
    Roos en ik kwamen dus telkens heerlijk ontspannen thuis

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook gedaan, maar bij ons was het 1,5 uur in de avond dus mijn kleine was daarna en ook halverwege wel echt gesloopt. Hij vond het op zich wel lekker, maar ook niet heerlijk. Hij vond t leuker om om zich heen naar de andere kindjes te kijken ;) !
    Thuis daarna ook nooit meer gedaan...
    bij ons was trouwens wel heel duidelijk: alles mag, niks moet: wil je voeden, ga je voeden, wil je verschonen of rondjes lopen met je kind dan doe je dat. Geen geirriteerde gezichten dus. 1,5 uur vond ik persoonlijk ook nog best lang hoor, vooral omdat het ;s avonds was...
    WEL vond ik het leuk om met andere mama's te praten en ervaringen uit te wisselen en ik vond het voor mezelf echt een heerlijk ontspannen moment, ook fijn om iets met zn tweeen (moeder en kind) te doen.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb het ook gedaan met Anaïs.
    Wij waren maar met zijn tweeen en anders maximaal met zijn vijven.
    Hier mocht ook alles, voeden/slapen noem maar op. Zolang je kindje en jezelf zich prettig voelde.
    Wij begonnen om 10 uur, en eindigden meestal rond een uur of half twaalf.
    Het masseren zelf duurde nooit langer dan 15 minuten want langer is veel te intensief voor zo'n klein lijfje.
    Na de massage lekker in bad.
    Anaïs viel meestal tijdens het badderen al in slaap.

Bekijk bijlage 6969

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat lief!!!! Mooie foto en mooie naam ;).
    Mijn zoontje ontspande er ook wel goed op en had na afloop enorme rode blossen op zn wangen!
    En inderdaad: het maseren zelf duurde maar kort, langer houden ze het ook niet vol. De lesuitleg er om heen en koffie drinken, kletsen was ook een groot gedeelte van de tijd.

15. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Wij hebben het ook gedaan, mijn dochter werd er lekker rustig van. Ook had ze veel last van darmkrampjes en daar hielp het masseren ook redelijk goed bij. Heftige krampaanvallen zijn natuurlijk niet weg te masseren, maar ze had er zeker baat bij. Ik doe het nu nog steeds, heerlijk even lekker tutten met mijn meissie :D we genieten er echt allebei van! Onze lessen waren ook superrelaxed, mijn dochter was de jongste daar (4 wkn) en heeft regelmatig tijdens de les aan de borst gehangen, was geen probleem. Ook heeft ze wel eens gehuid, maar er was alleen maar medeleven hoor, geen boze blikken (vind het overigens maar raar dat andere moeders je hier op aan zouden kijken, alsof hun kind nooit huilt :().

16. Juli2009

@pinguin72: Wat een mooie foto zeg! Wat lief!

Misschien is zo'n inloop/proefles inderdaad wel een goed idee. Ik zal eens kijken of het hier in de buurt ook kan. Babyzwemmen wilde ik inderdaad ook gaan doen, maar dat kan pas vanaf 6 maanden (eerder lijkt het me ook niet zo'n succes...).

17. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier twee kinderen die het heerlijk vonden. Heb het bij de oudste tot een maand of vier elke dag gedaan en bij de tweede doe ik het de laatste maanden juist veel ( hij is nu 6 1/2 maand) Beide jongens genoten en gaan uitgebreid liggen kletsen en lachen. Vanaf het moment dat ze gaan draaien wordt het lastiger, ik ga nu dus ook maar afbouwen.

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Bij ons was het gewoon enorm gezellig. Kende iedereen al van de zwangerschapsyoga. Luca vond het helemaal niet leuk, maar ik zat bij de deur en ging dan even de ruimte uit om hem te kalmeren. Ik ben alle keren geweest, ondanks dat Luca het pas later wat leuker vond. Hij is nooit uit de kleren gegaan omdat dat niet ging bij hem, maar de gezelligheid en de andere jonge moeders vond ik erg leuk. Niemand was verwijtend. Ik had wel van te voren bedacht dat Luca misschien niet helemaal het kindje was voor massage en dus was ik ook niet teleurgesteld dat hij er inderdaad niet geschikt voor bleek.
    Nu nog hebben we met dit groepje regelmatig reunietjes met de baby's.
    Je kan zelfs bij je verzekeraar een deel vergoed krijgen. Nu met baby zwemmen is het ook allemaal heel leuk en gezellig. Maar hij is nu ook veel ouder, dat deed ik vanaf 5 maanden. Ook een aanrader!

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb het ook gedaan, bij een fysiotherapeute samen met een andere moeder. Wij spraken met haar gewoon elke week een handige tijd af zodat we niet in de knoei kwamen met het schema van onze zoontjes. Mijn zoon vond het erg lekker, maar ik vind het nu moeilijk om vol te houden omdat hij te beweeglijk is...

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb in het ziekenhuis een cursusje gehad. Puur om te kijken hoe het moest en of mijn zoontje er iets aan had.
    Niet dus ;) Hij vond het echt niet lekker en werd er ook niet ontspannen van! Hij ging zelfs overstrekken. En nog houdt hij niet van gefriemel aan zijn lijf.

Deel Deze Pagina