Dat honger gevoel!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa84, 31 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Ik was eerste weken elke dag hele dag misselijk.. en dan nu is dat over!.. en dan heb ik heledag honger.... GEEn trek!! maar echt knorrende buik.. moet ik daar gehoor aan geven? of gewoon laten gaan? (wil niet dik worden ofzo)

    dan heb ik net 2 broodjes gegeten, dan na 1uurtje weer honger, weer 3 broodjes + wat yoghurt...
     
  2. Niet meer actief

    ik ken het eigenlijk wel en ik probeer en niet aan toe te geven eigenlijk ik heb ook echt honger geen trek in iets lekkers maar gewoon een warme prak of een boterham zou al goed zijn.
    Ik wete niet of je er gehoor aan moet geven of moet negeren ik probeer het nu wel een beetje te negeren
     
  3. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja maar wel hindelijk dat geknor...
     
  4. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik had dat ook heel erg, en eigenlijk eet ik dan ook gewoon. ( wel gezondere dingen yoghurt, fruit, brood )

    Ik eet veel meer als voor mijn zwangerschap :) ben tot nu 2,5 kilo aangekomen.
     
  5. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ik was toen ik misselijk was 2,5 kilo afgevallen, dednk dat het nu wel terug komt..
     
  6. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    deborah heb jij al een buikje?
     
  7. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ondanks dat ik de laatste week de hele dag misselijk ben heb ik ook de hele dag het gevoel dat ik honger heb, inderdaad, zo'n knorrende maag. Ik ga dan niet een hele maaltijd eten, maar neem een stuk fruit, of een stukje ontbijtkoek of zo, als ik toch maar iets eet. Merk ook dat als ik dat niet doe de misselijkheid erger word, dus het helpt in ieder geval een beetje mee om wat minder misselijk te zijn.
    En als je een beetje oplet wat je dan tussendoor eet, dan vliegen de kilo's er ook niet aan denk ik.

    groetjes
    celiene
     
  8. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ja, ik kan geen gewone broeken meer aan. ( het is tot nu toe alleen echt mijn buik en borsten normaal heb ik een hele platte buik misschien dat je het daarom ook veel beter ziet )
    ik probeer wel gezond te eten.
     
  9. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Toen ik zwanger was had ik ook steeds "honger".
    Je kunt dit tussendoor eten: fruit, crackers, rijstewafels, soepstengel.
     
  10. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ik had ook honger desondanks dat ik misselijk was de hele tijd en at aan 1 stuk door. Het maakt niet uit wat het was... snoep, chocola, fruit, warm eten, van alles! Het leek alsof ik gewoon niet vol kon worden. Ik denk dat het bij iedereen anders is, maar ik heb't sinds afgelopen weekend niet meer...
     
  11. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Ik had het ook heel erg en de vk raadde me aan om dan wel iets te eten!
    zowieso meer eten op een dag dan maar 3x, al is dat soms lastig hahaha

    trouwens worden jullie ook licht in het hoofd als je niet op tijd eet?

    Liefs Paula
     
  12. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Ik zou er wel wat gehoor aan geven, je maag knort niet voor niets, je kindje begint flink van je te nemen hoor.
    Een lekkere appel of wat wortels helpen ook goed! Of een glas vruchtensap. Je moet niet flauw worden.

    Succes.
    Sas.
     
  13. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    ik word alleen een beetje misselijk als ik niet op tijd iets eet... Dus fruit, ontbijtkoek etc zijn bij mij niet an te slepen... Vandaar dus ook niet gek dat ik mijn zwangerschap voor mijn collega's niet verborgen heb kunnen houden :)
     
  14. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    oww ja thanks alllemaal.. ga k ook gewoon doen, bruinbrood met beleg, of fruitjes... :)
     
  15. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik heb er ook steeds last van hoor. Vooral als ik vroege dienst heb gehad .. dan kom ik thuis en dan ga ik wat eten oomdat ik sta te trillen op mijn benen. Dan wordt ik toch een partij misselijk gatver .. nou na een paar keer kokken en van slag zijn is het weer over. Ik eet nu gewoon de hele dag iets. Hiervoor at ik 2 x per dag en nu 4 a 5x per dag. Voor mijn gevoelk de hele dag door. Ik denk dat het er wel bij zal horen.
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ik honger heb pak ik altijd iets gezonds, druiven appel sinaasappel yogurt, nooit geen chips daar heb ik ook geen behoefde meer aan.
     
  17. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ken dit idd ook als het aanmij ligt kan ik de hele dag eten. ik werk zelf ook verschillende diensten dus regelmaat is niet altijd te doen. merk wel dat ik na een avonddienst erg moe ben. moet nu donderdag nachtdienst doen ben benieuwd hoe dat dat gaat. het lijkt wel sinds dat ik weet dat ik zwanger ben ik me moeier voel.haha maar ja dat lijkt maar zo denk ik. maar op het onderwerp terug te komen ik eet ook gewoon als ik honger heb nu ook zo'n 5 keer per dag.

    dikke knuff tweety
     
  18. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik heb het ook inderdaad. eerst heb ik een enorm hongergevoel en als ik dat laat gaan, word ik misselijk. beter dus voor mij om iets te eten. Ik drink nu ook veel chocomel. Dat vult altijd goed en ik merk dat mijn maag daar tevreden mee is (voor zolang dat duurt).

    Ik probeer wel gezond te eten, maar als ze nu aan komen met zelfgebakken cake of iets anders lekkers, kan ik heel moeilijk nee zeggen. Het is of mijn maag dan meteen zegt: jajajajajajaaaa! Eten!!! Ik heb een heleboel bij op het werk, zodat ik lekker kan eten als ik dat nodig heb. Veel fruit, noten, paprika, tomaat enz.

    Ik word 's nachts soms wakker van de honger!

    Liefs,

    Moontje
     
  19. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Ook ik heb sinds twee weken iedere paar uur honger. Ik probeer dan gezonde dingen te eten en niet te veel te snoepen. Maar ben toch al zeker 1,5 kg aangekomen en mijn broeken zitten nu al strak.

    Succes allemaal!
     
  20. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik heb dus nog nergens last van... vandaag voel ik me helemaal niet zwanger gewoon, kom pas om 12 uur beneden en eet dan wat maar niet veel, ik ben ook nog niet anders gaan eten sinds ik het weet..
    Heb al wel een paar dagen gevoel van weeigheid gehad maar nu niet meer :(
    Ik ben ook al 1 kilo afgevallen sinds vorrige week!! Dus ik zal wel meer moeten gaan eten denk ik..

    Ik vind het nog wel heel spannend omdat ik niet zeker ben of het wel goed zit daarbinnen, helemaal nu ik er ook nog eens niets van merk...

    Wie weet is dat over een week over, maar ik zou best wel wat symptoompjes willen hebben voor de geruststelling... ;)
     

Deel Deze Pagina