We hebben een zoon, hij heet Thijs. Nu krijgt hij over een tijdje een broertje of zusje maar tje wat is het dit keer moeilijk om een naam te kiezen.. De vorige meisjesnaam is helaas geen optie meer.. Benieuwd wat jullie vinden; meisje; Sophie Feline Niene jongen; Lars Luuk
Voor een meisje: Feline! Mooie lieve naam die ook ergens wel wat pit heeft. Sophie vind ik mooier als je Sofie schrijft en wat te saai inmiddels. Niene vind ik ontzettend kinderachtig, ik zou er zelf niet voor kiezen. Voor een jongen: Luuk! Mooie krachtige open naam; fris, vrolijk en stoer tegelijk Lars vind ik ook wel leuk, maar ook wat hard, en twee namen van 1 lettergreep die op een -s eindigen vind ik niet zo mooi bij elkaar klinken.
Eerlijk? Voor een meisje geen van allen. Het Engelse feline betekent katachtige (Latijnse naam felinae). Meeeow! Als alternatief Céline? Sophie is een mooie naam maar inmiddels te afgezaagd. Niene leest als een typefout in nienke. In de taal van mijn man betekent nini "baby", en ik vind het ook een heel kinderachtige naam. Dan nog eerder Nina, klinkt net wat volwassener.
Lars ,leuk! zeker bij Thijs , Loek vind ik leuker ipv Luuk. Feline, mooie naam, misschien Fien nog ipv Niene ?
Lars en Sophie uit je lijstje. Vind Nienke idd leuker dan Niene en wel erg mooi passen bij Thijs. Of Fiene inderdaad. De iene-klank an sich wel mooi bij Thijs, maar Niene voor mijn gevoel te onaf.
Voor een meisje Sophie, ik vind dit makkelijker en fijner uitspreken dan Feline of Niene. Voor een jongen Lars, vind ik wat stoerder dan Luuk. Beide niet echt mijn smaak maar vind het wel mooie namen.