*zucht* Denken we eindelijk een leuke naam te hebben gevonden, lopen we ergens tegenaan. De voorletters van dit kindje zijn dan dezelfde als die van een van onze andere kinderen. Wat denken jullie: kan dit voor een probleem zorgen (met bijv post op latere leeftijd) en zou het voor jullie reden zijn om een naam niet te doen? Oja, om het nog ingewikkelder te maken: we hebben eraan gedacht om dan de namen om te draaien(dus roepnaam als laatste), maar dan hebben we hetzelfde probleem, maar dan met ons andere zoontje .
Dus voor de duidelijkheid: jullie hebben al een J.B. en een B.J. (bijvoorbeeld) en komen nu weer uit bij J.B? Lijkt me wel lastig met post, maar ik geloof dat dat mij persoonlijk niet tegen zou houden. Maar als jij er wel last van hebt, is het mogelijk om te zoeken naar een variatie op de naam, waardoor de initialen veranderen? Dus bijv. roepnaam Bas, doopnaam Sebas?
Ik heb ook dezelfde voorletter als mijn moeder, heb het nooit als 'lastig' ervaren.. zodra ik het huis uit ging hadden we het probleem helemaal niet meer
Ook aan gedacht, maar de andere 3 hebben 2 namen en ben daarbij al zo blij dat we een naam hebben weten te bedenken (al uuuren gezocht op internet)
Hier ook beide kinderen dezelfde voorletter. Allebei ook maar 1 naam. Heb er ook aan getwijfeld, maar toch gedaan Als ze ouders zijn is het toch men en mevr, dat scheelt bij ons dan wel weer
Je bent 24 weken zwanger en hebt dus nog even. Ik zou lekker verder zoeken naar namen en deze in jullie achterhoofd houden, misschien kom je nog andere leuke namen tegen. Zo niet; voor dezelfde initialen zou ik dé naam niet laten
Ja goed idee. Blijf idd ook nog wel verder kijken. Wil vooral even weten of het echt voor lastige situaties kan zorgen...
Ik moet altijd zo lachen... "onhandig met de post" Over vijf jaar ontvangen we geen post meer hoor! (Denk ik ) maar goed, misschien als je bijvoorbeeld naar het gemeentehuis gaat of de bank ofzo, maar ook daar worden tegenwoordig vaker bsn nummers gebruikt dan namen. Als het echt jullie naam is zou ik niet gaan switchen. Ze weten straks niet beter. Als je inderdaad iets kunt verzinnen met een andere tweede naam of een eventueel derde naam is dat natuurlijk altijd makkelijker, maar voor mij niet perse nodig. Ik zou ook nooit de roepnaam als tweede doen. Tegenwoordig geef je bij de aangifte geen roepnaam meer door. Dus dat gaat zeker verwarring opleveren
Ik denk dat we over vijf jaar zeker nog wel pakketjes zullen ontvangen. Dus het lijkt me niet handig!! Hier soms al onhandig als er alleen mevrouw en achternaam opstaat. Welke mevrouw dan? Met voorletters heb je dat probleem altijd. Ik zou toch nog even doorzoeken of een variant verzinnen op één van de twee namen.
De klanken van de namen zijn wel echt heel anders; zowel de eerste als 2e namen van onze kinderen lijken niet qua klank op elkaar. Dus wat dat betreft blijft het jut en jul gehalte wel laag. Zijn alleen dezelfde beginletters...
Tja, wat post betreft heb je wel echt een punt. Ik zat vooral te denken aan als er bankafschriften gestuurd zouden worden het vervelend is als ze dan elkaars post openmaken, maareuu...idd die krijgen we ALLANG niet meer via de post. Dus bedankt voor dat ogenopende zinnetje Nou we moeten er nog maar eens over nadenken...
Wij hebben 4 M-en en straks komt er een 5e M bij. Tegen die tijd is alles digitaal joh! De kids krijgen voorlopig nog bijna geen post, en zeker geen persoonlijke dingen. Liefdesbrieven zijn al bijna uitgestorven dus ik maak me daar niet druk om. Als je de naam echt geweldig vindt zou ik me er niet door laten weerhouden.
Misschien dat je kan kijken naar een andere 2e naam? En anders als dit DE naam is dan zou ik het toch gewoon doen.