dochtertje moeizame ontlasting en heel veel krampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zylly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    mijn dochtertje is 7 weken oud en heeft al vanaf de geboorte moeizame ontlasting. ze poept meestal 2 keer per week en als ze wilt poepen doet ze daar heel lang over. ze heeft dan aandrang maar het lukt haar niet het eruit te krijgen. daarbij heeft ze ook heel veel last van krampjes en huilt dan ontroostbaar. ik heb op aanraden van de huisarts al olie geprobeerd dat werkte niet. het werd alleen maar erger en nu heb ik lactose siroop gekregen maar ik heb het idee dat dit ook niet werkt nog geen effect na 3 dagen.
    ze drinkt Friso h.a met een half schepje nutriton + Infacol.
    heeft iemand anders nog tips voor mij. ? de huisarts wil eerst dit proberen voordat ik overstap op andere voeding. ik heb zelf eczeem dus daarom geef ik h.a.

2. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    heb toevallig giesteren gezien bij kruidvat dat het flesvoeding eigenmerk van kv tegen krampies en moeizame ontlasing wel HA is, meschien deze probeeren? heb zelf kruidvat eigenmerk standart voeding en het hat goed.
    groetjes

3. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    hoi ratahara, ik had vorige keer bij nutrilon gekeken en die heeft hem idd niet h.a misschien is dit iets om te proberen! dankje!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou eerst stoppen net de nutriton erin dat kan namelijk juist voor moeilijke ontlasting zorgen! En dat zit volgens mij ook in de kruidvat voeding want daarmee kon mn zoontje bijna niet poepen en met gewone ha wel zonder nutriton. Jpbm kan ook de krampjes ver ergeren.

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook erge krampjes! Bij ons hielp infacol totaal niet! Hebben nu cinababy

6. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Wij doen 10 cc meer water bij elk flesje helpt hier heel goed voor de ontlasting!

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Doen wij ook

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    nutrilo omneo is toch hypo allergeen? Die van mij kon ook niet goed poepen met friso h.a. en johannesbroodpitmeel. Het lijkt erop dat dit met Omneo wel goed gaat.....

9. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    bedankt voor alle tips! ik ga het uitproberen. voedingsdeskundige van nutrilon zei me dat de omneo niet h.a is. maar misschien moét ik uiteindelijk toch maar kiezen wat nu het beste is. bedankt iniedergeval!

10. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Nou breekt mijn klomp.....mij is verteld dat het h.a. is....
    Zojuist sinds weken heerlijk makkelijk geproduceerde spuitluier verschoond bij dochterlief.
    Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met zo'n poepbroek zeg!
    Krampen zijn ook nagenoeg weg!

11. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    oh dat is vreemd. misschien had ik iemand aan de lijn die het niet goed had ofzo.
    ik ben nu overgestapt op koemelkvrij en dit lijkt nu goed te gaan. nog wel even afwachten natuurlijk. wat fijn chantal 1606 dat je dochtertje het goed doet!

12. miracle84

miracle84 Lid

9 sep 2012
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zou ook even stoppen met de infacol. Onze dochter kreeg hier enorme obstipatie van en hoor het meer.
    Wij gebruiken Friso voeding comfort tegen krampjes en spugen. Hier zit dus nutriton in. Ze heeft wel eens wat stevige ontlasting maar geen moeite. Maar het is zo verschillend per kindje..;)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoeveel Lactulose krijgt ze?
    Ons zoontje zat ook zo verstopt met 5 weken van de KA begonnen met 20 ml om het eruit te krijgen het helpt pas na 24 uur dus 2 keer zoveel gegeven. Toen af gaan bouwen nu krijgt hij nog 8 ml per dag en is nu 15 weken. Wel eerst overleggen met je CB.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omneo is een beetje HA, maar minder HA dan HA voeding.

Ik zie een aantal dingen die voor verstopping kunnen zorgen, misschien met die dingen eerst stoppen (johannesbroodpitmeel, Infacol)?
    Doe je al wat extra water in de fles?

15. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Afgelopen nacht een vreselijke nacht met dochtertje gehad...ze stikte bijna in haar voeding (verborgen reflux) en klonk ontzettend vol, verkouden etc. dat het vermoeden wat ik al eerder had, nl. dat zij kma heeft, weer ging opspelen.
    Vervolgens vanochtend Nutricia gebeld en de voedingsdeskundige gaf aan dat Omneo niet hypo allergeen genoemd mag worden....en bedankt CB!
    Vandaar dat haar klachten erger werden....nu sinds vanochtend op Pepti en ze slaapt voor het eerst weer in haar eigen bedje! Ik hoop dat we nu mogen gaan genieten.

Wilde dus even laten weten dat Omneo dus NIET hypo allergeen is!

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Omneo is wel degelijk méér HA dan Standaard, maar minder dan de HA. Kennelijk zijn de eiwitten niet voldoende klein geknipt om officieel HA genoemd te worden.

Maar als je kindje KMA heeft, dan maakt het allemaal niet uit, toch? Dan is Pepti het enige wat geen reactie veroorzaakt.

17. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Houdt er wel rekening mee dat pepti niet altijd sterk genoeg is dus als klachten toch weer opspelen moet je nutramigen of iets dergelijks kiezen . Doe t ook via huisarts, ook de pepti. Bewaar de bonnen ii,als t straks bewezen is krijg je de kosten terug

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Infacol deed hier ook niet veel goeds.
    Wij zijn nu op Kruidvat extra care ( voor krampjes en moeilijke ontlastig, de gele pakken )
    en sindsdien gaat het prima! Wij doen er ook 1 schepje nutriton bij vanwege het spugen nog steeds

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ook hier last van de infacol gehad. De kleine man ging even nadat we gestopt waren weer normaler poepen.

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de omneo zijn de eiwitten idd wel 'geknipt' maar niet zo verknipt als bij de h.a. Voeding.

Bij mijn jongste zoon hielp de olie en lactulose ook niet, uiteindelijk bleek het bij hem om KMA te gaan, ik hoop dat je snel de juiste voeding voor je kindje vind! Is zo sneu als ze niet kunnen poepen en die krampjes..:(

Deel Deze Pagina