Hoi, Ik kom er even niet meer uit. Mijn dochter is nu 4 weken oud. 3 weken te vroeg geboren. Ze is nu 3 kilo. Ze drinkt 7 flessen per 24 uur. Ik maak 90cc aan en de ene keer gaande leeg en de andere keer drinkt ze maar 50cc of 70 en dan weer 90cc. Bij de meeste flessen moet ik haar wakker maken er zijn misschien 2 of 3 flessen waaruit ze zelf komt. Sinds een paar dagen laat ik haar snachts 1 keer 6 uurtjes door slapen. Ook ziet ze de dag voor de nacht. Overdag slaapt ze als een roosje en snachts is ze meer wakker. Niet huilend maar meer kreunend en spuugt steeds haar speen eruit. Ook heeft ze last van aanslag op der tong. Aan de voorkant kan je het zo weg vegen maar achteraan lukt dat bijna niet. Ze drinkt ook al een paar dagen minder tegenover wat ze dronk (8x100cc een paar dagen) maar ook die dagen ben ik over gestapt naar andere voeding. Van Friso naar nutrilon. Ik geef haar om de 3 uur de fles en snachts dan 1 keer 6 uurtjes er tussen. Is mijn schema wel goed en wat kan ik nou nog verandern? Sinds eergisteren baker ik der ook in en de eerste nacht sliep ze de hele nacht rustig door mar gister was ze weer veel wakker en kreunen om der speen.
Hallo, Bij een wisseling in de voeding moeten de darmpjes wennen. Dit kan onrust veroorzaken en kan een paar dagen tot 2 weken duren. Voor een baby van 4 weken is het schema helemaal goed, ze geeft zelf goed aan of ze genoeg gedronken heeft. Dat is prima. De aanslag op haar tong kan door de melk komen, wanneer je twijfelt kun je dit ook even navragen bij het CB. Groetjes van Petra