hallo ik ben mandy en ben 22jaar jong en ben mama van 2 hele lieve kinderen een meisje van 2 en een jongen van 1 mn man en ik wouden er graag een derde bij en ben ook vrij snel weer zwanger geraakt ik ben zwanger geworden in september 2006 dit heeft helaas maar 10,5 weken mogen duren toen we te horen kregen dat het hartje niet meer klopte we waren helemaal van slag ma ja het leven ging door met 2 mooie kinderen totdat ik in januari 2007 weer zwanger bleek te zijn van een 2 ling dus we wren weer dol gelukkig maar helaas voor 1 week met een zwangerschap van 9 weken heeft het weer niet zo mogen zijn en nu vragen we ons af van waarom doe ik iets verkeerd was opgehouden met roken zo in 1 keer wat ik bij de anderen niet heb gekunt en heb echt alles gedaan wat je kon doen om geond te blijven en wat goed was voor de kindjes maar nee helaas weer niet nu zullen er zeker wel mensen zijn die denken van ma je hebt toch 2 mooie kinderen ja dat klopt maar we willen er gewoon nog een bij om het af te sluiten klinkt mischien heel raar maar we willen er niet aan denken dat we er geen meer bij kunnen krijgen wandt de wens is nog heel erg groot en ja financieel hebben we het goed voor mekaar en ook kwa ruimte in het huis dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken zo dit moest ik even kwijt heel veel liefs missie
Lieve Missie, Wat naar dat het tot twee keer toe niet goed is gegaan met je zwangerschap! Verwijt jezelf alsjeblieft niets en denk vooral niet 'Had ik maar... ', de meeste miskramen zijn niet te voorkomen omdat er simpelweg iets misgaat in de aanleg van je kindje. Ik heb tussen oktober 2005 en april 2006 drie miskramen achter elkaar gehad, en ook ik heb me afgevraagd waarom dit gebeurde en of ik ooit een levend kindje op de wereld zou zetten. Ik heb ontzettend veel steun gehad aan de gedachte dat een miskraam - hoe verdrietig ook - feitelijk ook een onderdeel is van het wonder der natuur: de natuur signaleert zelf dat er iets niet in orde is met het kindje en breekt de zwangerschap zelf af. En trek je niets aan van mensen die zeggen dat je niet mag klagen omdat je immers al twee gezonde kinderen hebt. Jij voelt wat je voelt, geef jezelf tijd om dat te verwerken. Praat maar lekker tegen ons aan hoor, als je daar behoefte aan hebt. Dat heeft mij destijds heel goed gedaan. Dikke knuffel, Wendy
allo wendy bedankt voor je berichtje het is gewoon heel erg moeilijk te begrijpen waarom zoiets gebeurd ma net wat je zeg het heeft zo moeten zijn het waren geen gezonde kindjes erover praten kan ik op dit moment alleen maar hier omdat mn familie ver weg woondt omdat mn man een baan in het buitenland heeft maar bedankt voor je berichtje teminste 1 die me een beetje begrijpt bedankt liefs missie
missie hoi ik begrijp je volkomen elke keer dat je in verwachting bent en het niet afmaakt is een ontzettendde domper je denkt echt wat heb ik fout gedaan en waarom ik en niet een ander. dat denk ik nu nog steeds waarom ik ik ben ook gestopt met roken voor dat ik zwanger was en folium zuur geen producten die schadelijk zijn fruit enz enz enz wat doe ik verkeerd. nou daar is geen antwoord op het is de natuur en of we het leuk vinden of niet het is zo, tegen mij is gezegd nou had je dan liever een gehandicapt kindje ik heb ja gezegd nu denk ik er nog zo over hoor maar als ik toch straks een gezond kind kan krijgen denk ik mischien wel ja het is beter zo. en of je nu kort lang kinderen of geen kinderen hebt elke miskraam is onbeschrijvelijk, want de pijn wordt niet minder of meer. ik wil je dan ook heel veel sterkte toewensen en dan komt het ooit ook voor jou wel goed. een hele dikke knuffel, en veel liefs miriam
Hoi Missie, je mag jezelf nooit de schuld geven van dat soort dingen. je hebt het niet in de hand en over het algemeen is het een aanlegstoornis. heel veel sterkte met je verwerking. Liefs irisje p.s je leeftijd komt niet overeen met je profiel
hey missie is iets wat ik ook heb moeten leren aanvaarden/geloven, er treft geen schuld bij een MK, de eeuwige vraag blijft waarom? Enige zinnig antwoord waar ik mezelf mee troost, het is een natuurlijk fenomeen, de natuur heeft het zo gewild, blijkbaar is er iets mislopen in de aanleg, heeft de natuur beslist dat het beginnend leventje beter afgebroken wordt.... maar zie naar alle kinderen die er zijn, ze geven me hoop, teken dat het toch kan! sterkte! flyke
hallo allemaal bedankt voor alle lieve berichtjes ik heb het gevoel dat het deze maand alweer raak is ma ik kan pas met 2 dagen testen helaas ma inieder geval bedankt
Hoi Mandy, Ik las je verhaal, en kon me er goed in inleven. Ik ben 23 jaar. In juli 2006 heb ik een miskraam gehad en in dec 2006 weer maar dan ook van een 2ling. Precies het zelfde! Lijkt je het leuk om te mailen...marjoleinderoon@hotmail.com Groetjes, Marjolein
hallo marjolein het lijkt me leuk om met je te praten je kunt en mag me ook toevoegen op msn faithangelomandy@hotmail.com dan zie ik het vanzelf wel liefs mandy