Hoi Allemaal, Het klinkt mischien vreemd maar ik ben opeens zwanger! Vorige maand hebben wij geprobeerd zwanger te worden en was ik er heel erg mee bezig. Ik praatte veel met de lotgenoten van deze site en was ervan overtuigd dat het ook allemaal in één keer zou lukken. Toen op mijn NOD werd ik niet ongesteld maar de volgende dag na een negatieve test helaas wel, dat was janken natuurlijk. Toen ben ik spontaan ermee gestopt. Geen foliumzuur, wel brie gegeten, wel kattebak verschonen en af en toe een biertje. Ik heb goed in de gaten gehouden wanneer ik vruchtbaar zou zijn en was ook echt niet van plan dan te vrijen. Ook met het oog op mijn nieuwe baan waar ik 1 augustus mee begonnen ben had ik dat besluit genomen. Nu zou ik afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden maar er kwam maar niets. En de volgende dag nog niets en dat ging maar door. Maar ik was ervan overtuigd dat ik niet zwanger kon zijn want de laatste keer dat we het gedaan hadden was 6 dagen voor mijn eisprong, nou dat is best veel! Nu is mijn man aan het werk en heb toch even een testje gedaan, en er kwam een dikke roze stip op de juiste plaats. Ik zit nog te trillen zeg! Ik ben natuurlijk vreselijk blij en vooral mijn man zal vanavond een gat in de lucht springen want hij is er zo aan toe. Maar nu maak ik mij voornamelijk zorgen om de gezondheid van het kindje want zoals ik net al zij ik heb alles gedaan wat niet mocht afgelopen maand. En vooral dat ik geen foliumzuur heb geslikt vind ik erg. Ik heb nadat ik getest had wel meteen 5 pilletjes ingenomen maar volgens mij zijn de hersenen al gevormd of niet? Wie kan mij geruststellen want ik kan nu met niemand praten. Ik zit ook nog in de proeftijd van mijn nieuwe baan met jaarcontract, heeft iemand daar ervaring mee? Bedankt voor het lezen van mijn verhaal groetjes van een net zwangere dame
Hey kukelesaantje Vooreerst: van harte gefeliciteerd! Wat dat foliumzuur en de overige "uitbundigheden" betreft, zou ik me niet te veel zorgen maken hoor. Ga maar es na hoeveel vrouwen gezonde kinderen baren zonder foliumzuur te slikken en zonder hun "zonden" te beperken! Dat zijn er ongetwijfeld veel! Hier op deze site zal je hen wellicht niet vinden, want "wij" zijn er te veel mee bezig, met zwanger worden, met de gezondheid van het kindje, etc. Maar hoeveel duizenden vrouwen zitten NIET op deze site en hebben geen flauw benul van wat al dan niet goed is voor hun foetus? Maak je maar niet te veel zorgen en GENIET. Je kan binnenkort aan de gyn vragen hoe het precies zit. Maar volgens mij moet je niet wanhopen hoor. Als je vanaf nu netjes foliumzuur slikt en geen uitspattingen meer doet, komt het best wel goed Groetjes, Vee
nou meid hartelijk gefeliciteerd ..*tip* vertel je baaas niet in je proeftijd dat je zwanger bent ..en idd. als je nu begint met foliumzuur is het oke .....geen 5 meer tegelijk hoor hahahaha ..geniet ervan
Ik heb nooit foliumzuur geslikt..en heb nog een aantal stiekeme sigaretjes gerookt terwijl ik zwanger was (wist niet dat ik zwanger was) Ik heb pas vanaf de 3e maand ofzo vitaminepilletjes geslikt..maar nooit foliumzuur.
Volgens mij staat er juist dat je ook kunt beginnen zodra je zwanger bent met folium. Wil je niet nog ongeruster maken maar volgens mij stond er juist bij mij dat je er maar een per dag mocht en niet meer moest nemen.... Beeb is pas vanaf 5 weken aangesloten op je bloedbaan, dus over kaas ed zou ik me niet druk maken. natuurlijk enorm gefeliciteerd met je zwangerschap.. liefs Britt
Fijn al die lieve berichtjes van jullie, bedankt hoor! Straks komt mijn man thuis uit zijn werk en heb ik een kadootje voor hem. Een boekje met de titel "Hoera ik wordt papa". Ik ben zo benieuwd hoe hij zal reageren. Tot de volgende mail.