begonnen met cytotec- hoe herken je een vruchtzakje?

Discussion in 'Miskraam' started by FH90, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FH90

FH90 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vanmorgen begonnen met cytotec nadat er een miskraam bij mij is geconstateerd. Na een uur begon ik al te bloeden en heb nu behoorlijke mestruatiepijn.

Ik ben erg bang dat de miskraam niet volledig zal zijn en dat ik daarna alsnog gecurreteerd moet worden.

Nu de vraag, hoe weet je dat je alles kwijt bent, en hoe ziet je vruchtzak eruit als je deze verliest?

Op de eerste echo was er nog een vruchtje te zien, deze was bij de 2e echo en de echo bij de gyneacoloog al niet meer te zien. Waarschijnlijk heeft mijn lichaam die al 'opgelost'

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Beste FH90, wat verdrietig! Ik heb het vruchtzakje niet herkend, bij beide miskramen niet. De eerste MK was ik 10 weken zwanger en kwam er op een gegeven moment wel heel veel uit, stolsels en veel bloed. Toen waarschijnlijk het vruchtzakje verloren.

Bij de tweede keer weinig verlies en ook alles verloren, was toen 6 en halve week zwanger.

Hoe lang was je zwanger? Veel sterkte!

3. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,402
    1,180
    113
    Oow FH90 das niet het nieuws wat ik wilde horen! Sterkte!

4. manutje

manutje Actief lid

Sep 15, 2014
    309
    0
    16
    Female
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Ik heb in het begin heel veel bloed met stolsels verloren. Bij mij wou het vloeien niet stoppen en ben alsnog gecuretteerd omdat er nog een heel klein stukje weefsel was achtergebleven. Is de curettage overigens wel mijn eigen keuze geweest omdat ik het emotioneel niet meer aan kon na al 3 weken te vloeien.

Heel veel sterkte meid!! Hoop dat je het snel achter je kan laten en weer verder kunt ;)

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    #5 Nijntje01, Dec 29, 2014
    Last edited: Dec 29, 2014
    De vruchtzak lijkt op een vlezig iets. Ik heb 'm altijd wel herkend en vaak kwamen er 2 vlezige dingen (1 was denk de placenta?).
    Stolsels verlies ik ook als ik cytotec gebruik en die herken je omdat je ze uit elkaar kan trekken en de vruchtzak niet.

Als alles eruit is stoppen de krampen en wordt het bloedverlies snel minder. Een keer bleef ik na 2 dagen cytotec regelmatig veel bloedverlies houden, maar dat was over na een menstruatie. Er waren ook resten te zijn op de echo, maar wilde liever geen curettage. Na die menstruatie een aantal weken later, was ik ook weer schoon op de echo.

Heel veel sterkte!

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Jeetje, jouw handtekening bezorgt me kippenvel :(

7. FH90

FH90 Niet meer actief

Ik was 5/6weken zwanger.. inmiddels al 12/13 weken dua begonnen met cytotec omdat het maar niet kwam...

8. meme29

meme29 Actief lid

Oct 21, 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi fh90

Allereerst wat een verdrietig bericht.... sterkte...
    Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt, bij de 12 weken echo was geen kloppend hartje meer en het was maar 9,5 week geworden en bleef maar zitten, zelfs nog 1,5 week gewacht of het toch niet vanzelf zou komen. Afgelopen zaterdagochtend begonnen met de cytotec en in de nacht van zaterdag op zondag het vruchtje verloren. Het was 9,5 week dus ik heb het duidelijk herkend, daarin kan ik niet antwoorden op je vraag, maar denk niet te snel dat de cytotec niet helpt of dat het niks doet.
    Ik heb smorgens om 08.00 uur 2 ingebracht en om 20.00 uur weer 2, geen bloed gehad wel buikpijn die beetje bij beetje erger werd. en om 02.00 uur werd ik wakker van de pijn en pas toen ik op de wc zat en wat druk zette kwam er een slijmprop en het vruchtje, pas na een kwartier al het bloed en stolsel. het heeft een tijdje geduurd voor ik de wc af durfde er kwam veel bloed, misschien is dat bij jou niet zo omdat je wat eerder in je zwangerschap zat maar schrik daar dus niet van als dat wel zo is.
    Gisteren weer om 08.00 uur en om 20.00 uur cytotec ingebracht. Ik dacht gisteren dat ik wel alles kwijt zou zijn, maar vanochtend kwamen er nog veel stolsels. Ik kom net bij de gynaecoloog vandaan en op de echo was te zien dat ik zo goed als schoon ben, anders was ik 31 dec gecuretteerd, dit is dus niet nodig. Kruip lekker op de bank met een kruik en wacht rustig af. dikke digitale knuffel van een medelotgenootje, zoals helaas veel meiden/dames hier

9. FH90

FH90 Niet meer actief

Dankjee voor je brrichtje. Ik was al bang dat dit het was.. van half 9 vanmorgen tot 3 u redelijk gebloed. Dit is nu gestopt maar mega buikpijn.. hopelijk komt het snel weer opgang

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,530
    13,811
    113
    Female
    Noord- Holland
    Meisje toch! Wat een naar bericht :(

Allereerst sterkte met het verlies en verwerken hiervan! Dikke digi-knuf van mij!!

Ik heb zelf ook een mk gehad. Hoefde gelukkig niet gecurreteerd te worden, maar mocht aan de cytotec (kon nog nEt!).

Bij mij kwam er naast het gewone bloed en wat stolsels, een soort doorzichtig, ietwat vlezig zakje uit.
    Dit is 'het' denk ik uiteindelijk geweest.

Toch wat ik nog steeds bang dat ik niet 'schoon' genoeg was van binnen, en alsnog gecurreteerd moest worden. Maar wonder boven wonder, was dat zo'n beetje het enige positieve wat dus wEl goed ging!

Denk je wel aan de pijnbestrijding alsjeblieft???!!!
    Mij had niemand daar wat over verteld, en was zelf al te versufd om er uberhaupt aan te denken om het te vragen...
    Dus ik kreeg ontzettend heftige rugweeen, wist niet waar ik het zoeken moest... en toen ben ik creperend van de pijn nog achter de laptop gedoken om te kijken of ik uberhaupt pijnstilling mocht hebben...

Gelukkig kan ik een ander nu behoeden voor ditzelfde euvel!!!

Sterkte nogmaals meisje!

11. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

Jan 2, 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vervelend nieuws. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het voor jou inmiddels achter de rug is.

Ik zelf heb ook met 8 weken een echo gehad en het hartje klopte niet meer, het was geen goede zwangerschap. De week ervoor was alles nog wel ok. De 31e ben ik terug geweest naar het ziekenhuis en is besloten om Cytotec te gebruiken om het op te wekken. Ik heb al eens een curretage gehad en de voorkeur gaat nu hiernaar uit. Ik mocht de Cytotec met paracetamol codeïne gebruiken.

Moest gisteren om 8 uur starten met 4 tabletten inbrengen. Toen om 12 uur 2 tabletten. Er gebeurde niets. Rond 15 uur kreeg ik enorme krampen ook in mijn rug en had ik wat bloedverlies. Ik hield het niet meer van de pijn en heb huilend het ziekenhuis gebeld. Ik mocht Ibuprofen erbij nemen en om 16 uur moest ik weer 2 pillen inbrengen.Daarna heb ik een paar uur gelukkig kunnen slapen. Om 20.00 uur en 00.00 uur heb ik nog 2 pillen in moeten brengen. Ik heb nog wel pijn gehad en bloedverlies, maar niet meer zo heftig als om 15.00 uur.

Ik twijfel nu ook of het vruchtzakje er al uit is. Ik heb het niet herkend. Heb ook niet echt weefsel/stolsel verloren. Het is nu 24 uur later en in de bijsluiter staat dat als er na 48 uur geen resultaat is dat ik dan ziekenhuis moet bellen. Maar wat is geen resultaat? Dat ik vruchtzakje niet kwijt ben / gezien heb of dat er helemaal niets gebeurd is? Want ik bloed nog wel en heb af en toe pijnscheuten.

Hoe is het met jou nu FH90? Heel veel sterkte nog.

12. madelief2014

Dec 22, 2014
    37
    0
    6
    Wat rot ook voor jou!
    Bij mij had cytotec wel effect maar onvoldoende (in totaal 12 pillen). Ik had bloed verloren en het vruchtje maar voor mijn gevoel was het te weinig. Op de echo bleek er idd nog veel bloed te zitten (stolsels) en bij de curretage kwam er ook nog weefsel uit. Volgens mij is de enige manier om te weten of alles weg is om een echo te krijgen. Want het verschilt van persoon tot persoon hoeveel er uit komt. Heel veel sterkte!

13. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

Jan 2, 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb donderdag mijn controle echo in het ziekenhuis, dus even afwachten.

Heb ook 12 pillen gehad.

14. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

Jan 2, 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels de hele dag weer pijn gehad en net een soort bruin zakje verloren. Geen idee of dit het is, want ik lees eigenlijk alleen maar over doorzichtige zakjes en deze is echt lichtbruin. Het is geen stolsel.

Zal blij zijn als dit achter de rug is.

15. flower1983

flower1983 Bekend lid

Nov 22, 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Lieve snowwith81,

Wat een verdrietig nieuws...mij is hetzelfde overkomen afgelopen kerstavond...ik ben toen idd alles in een keer verloren met cytotsc en heb er een foto van....bij mij was het idd helder vruchtzakje....maar ieder kindje is anders en elke lichaam reageert er anders op.

ik hoop dat je snel meer weet meis xxx heel veel sterkte en kracht om dit een plaatsje te geven Xxx

16. FH90

FH90 Niet meer actief

Hallo,

Op 30dec cytotec genomen. 2keer 2 tabletten. Het is gelijk op gang gekomen en heeeel erg veel verloren. Een lopende kraan met heel veel stolsels. Wat ik allema ben verloren weet ik niet. Het ging zo vreselink hard. Behoorlijk veel pijn. Het vele bloeden duurde zon 5/6 uren. Daarvoor en daarn iets minder, maar wel elk half uur na dw wc. Nu ia het verglijkbaar met het einde van een menstruatie, nog een beetje bloedverlies. Ik hoor echt dat ik alles kwijt ben. Heb helAs niets kunnen vinden omdat alles zo snel ging. Ik voel me weer goeden paK langzaam de dingen weer op.

17. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

Jan 2, 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig om te lezen en dat je ook niets hebt kunnen vinden. Voor mij precies hetzelfde eigenlijk, ieder half uur op de wc zitten en heel erg opgelet. Nu is het een paar dagen later en heb ik enkel nog wat oud bloedverlies, zoals op einde van de menstruatie. Morgen heb ik een echo om te kijken of ik alles kwijt ben, maar ik vrees van niet. Heb ook niet echt veel stolsels gehad.

Fijn te horen dat het wel goed met je gaat. Neem je tijd hiervoor.

Liefs!

18. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

Jan 2, 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig dat je dit ook op kerstavond overkomen is. Het is natuurlijk nooit een mooi moment... maar toch.

Ik heb helaas niets kunnen vinden wat op een vruchtzakje lijkt. Ook al ben ik ieder half uur naar de toilet gegaan en grondig alles nagekeken. Ik heb morgen de echo en dan hoor ik meer.

Ik hoop voor jou, en iedereen hier met dezelfde ervaring, dat we over een tijdje mooi nieuws kunnen vertellen!

Liefs!

Share This Page