3 maanden bloedverlies na miskraam; ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sparrow, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn met een soortgelijke ervaring als ik... Ik snap niet meer wat er nou precies gebeurt!

Begin juli zagen we na zeven weken zwangerschap op de echo dat ons kindje niet goed groeide. Op 5 augustus, na twaalf weken zwangerschap, is het vruchtje losgekomen. Ik verloor toen al een week of twee bloed. Na de miskraam werd het bloedverlies minder, maar het stopte niet. Eén keer is het anderhalve week weg geweest. Vorige week nam het bloedverlies weer toe (menstruatie?); maandagavond verloor ik zoveel bloed en stolsels dat ik bij de huisartsenpost bloedstollingsmiddelen heb gekregen, en een kuur Primolut (progesteron) om m'n cyclus te normaliseren. Anderhalve week later is het bloedverlies nog steeds niet verdwenen. Het is gelukkig geen bloedbad meer, maar al met al verlies ik nu al zo'n drie maanden bloed. De huisarts heeft overlegd met de gynaecoloog, en het lijkt hen sterk dat er iets in mijn baarmoeder is achtergebleven, omdat de miskraam al zo lang geleden is. Ze denken dat mijn hormonen nog een beetje in de war zijn.

Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring? Weet je misschien wat de oorzaak was, en ging het weer over? Hoe lang kun je bloed verliezen na een miskraam zonder je zorgen te maken? Ik heb geen pijn of koorts.

Ik heb in april ook al een miskraam gehad, bij 6,5 week, en dat was (lichamelijk) een eitje in vergelijking met dit. We willen inmiddels heel graag aan de gang voor een derde poging (moest ik na de miskraam even niet aan denken), dus ik hoop dat het snel weer goed komt.

Ik zou het echt fijn vinden als je een reactie achterlaat! Groeten,
    J.

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Sparrow

wat vervelend dat je nu al voor de tweede keer een miskraam hebt en dan ook nog zo'n lange nasleep :(.
    Ik heb ook begin juli een MA gehad. Met cytotec de miskraam opgewekt. 4 dagen later een echo gehad en ik bleek schoon. Daarna heb ik nog 4 weken elke dag bloedverlies gehad. Niet veel, vaak alleen met afvegen. Tijdens onze vakantie heb ik plotseling zoveel bloed en stolsels verloren dat het leek of ik weer een miskraam had. Daarna ook elke dag weer een klein beetje bloed. Uiteindelijk na 7 weken een hysteroscopie gehad en wat bleek, er zat een gigantische rest van de miskraam, wat ze dus tot 3x toe al niet gezien hadden op de echo! In 1 week 2x een hysteroscopie gehad, waarbij ze het restweefsel verwijdert hebben. Daarna was het bloedverlies eindelijk over.

Om een lang verhaal kort te maken, het is niet altijd te zien op een echo of er nog resten zijn! En 3 maanden bloedverlies is in mijn ogen geen hormonaal probleem. Laat anders voor de zekerheid een hysteroscopie doen, dan weet je het zelf ook zeker dat er niks meer zit en kun je het eindelijk afsluiten.

Heel veel sterkte!

3. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Boboke,

Bedankt voor je reactie, wat je beschrijft klinkt heel herkenbaar. 'Kreeg' jij gewoon een hysteroscopie, of heb je dat zelf voorgesteld? Na drie maanden lijkt mijn huisarts nog geen neiging tot onderzoek of doorverwijzen te vertonen, maar ik begin er toch wel aan te denken om daar gewoon om te vragen.

Aan je banner te zien heb je nog wat meer ellende te verstouwen gekregen het afgelopen half jaar... En zit je nu in een heel spannende tijd! Hoe gaat het met je? Heel veel succes en sterkte, ik hoop voor je dat het deze keer wel goed gaat. Wanneer weet je meer?

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Sparrow

lief van je :). Het was inderdaad niet mijn beste jaar om het maar zo te zeggen. Hopen dat mijn geluk nu keert. Ik mag officieel 22 oktober testen, maar ga op z'n laatst zaterdag testen :D.

Het voorstel voor een hysteroscopie kwam van de gynaecoloog. Ik had een controle en bespreking nav de miskraam en toen is er een afspraak gemaakt op het abnormaal bloedverliesspreekuur (goede voor galgje ;)), waarbij dus de hysteroscopie direct gedaan werd. Zo lang blijven vloeien is niet normaal! Als hij het niet voorgesteld had, had ik het wel gedaan! Ik was het zo zat, elke dag weer dat bloed. Zo kun je het ook niet afsluiten en doorgaan.
    Mijn wegen zijn wel allemaal wat korter, omdat ik sinds april 2012 in behandeling ben bij een gyn en vruchtbaarheidsbehandelingen krijg.
    Ik zou er zeker op aandringen een verwijzing naar een gyn te krijgen. Kan nl best zijn dat je pas over 3 weken of langer terecht kan. Als ze dit zeggen gewoon je huisarts laten bellen dat het sneller moet.
    In het medische traject moet je helaas vaker voor jezelf opkomen en op je strepen staan. Heel veel succes en hopelijk werkt je huisarts mee.
    Laat je nog wel weten hoe t is gegaan?

5. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Boboke,

Oeh, spannend! Nog één nachtje slapen. Hou je het nog?

De huisarts heeft me inmiddels inderdaad doorverwezen naar de gynaecoloog, ik kan maandag terecht voor een echo. Ze zei inderdaad dat daar niet alles op te zien is, en ze verwachtte dat het wel uit zou draaien op een curettage. Dat zou op z'n vroegst over twee weken kunnen. Hoewel ik er ook tegenop zie, begin ik er na drie maanden bijna op te hopen.

Laat jij nog even weten wat de uitslag van je test is?

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je nu toch een verwijzing hebt en ook dat je maandag al terecht kan! Ik keek ook uit naar de hysteroscopie hoor, dat is niet vreemd na zoveel maanden wil je gewoon dat het stopt.
    Laat je maandag nog even weten hoe t is gegaan?

Ik kan helaas al melden dat de cryo-tp mislukt is :(. Nog wel geen ongi, maar wel al negatieve test, die nu echt al positief had moeten zijn. Nu hopen dat de menstruatie snel doorbreekt en dan gaan we voor onze volgende en laatste cryo.

fijn weekend!

7. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, shit, jammer! Veel succes met de volgende poging, ik hoop voor je dat het dan goed gaat. Ja, ik laat nog even weten wat de gyn vanmiddag te zeggen heeft.

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja was even flink balen, je hebt toch meer hoop omdat het de vorige keer wel gelukt is en ik dan het idee had dat mijn lichaam nu weet wat t moet doen, maar helaas...
    Ik ben ook al gelijk begonnen voor de volgende ronde dus over een kleine 3 weken de volgende tp als de cryo goed ontdooit dan...

Veel succes vanmiddag!

9. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je er de pest in hebt. Heel veel succes met de volgende ronde.

De gyn heeft een inwendige echo gemaakt, waarop op zich niks vreemds te zien was, behalve een wit vlekje van een vierkante centimeter waarvan ze niet weet wat het is. 11 november krijg ik een hysteroscopie, en als ze dan wat vinden halen ze het meteen weg. Als dat vlekje, wat het ook is, niet de oorzaak is van het bloeden, moet ik een paar maanden aan de pil... Dat zou jammer zijn. Nou ja, als het moet dan moet het, we gaan het wel zien.

Hou je taai de komende tijd!

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat er zo op het eerste gezicht niks te zien was op de echo, behalve dat witte vlekje. Wel goed dat ze toch een hysteroscopie doen, alleen jammer dat daar dan weer bijna 3 weken op moet wachten, maar ja dat wachten kennen we ondertussen wel...
    Wat zou de pil dan moeten bewerkstelligen?

Hopelijk houdt t bloeden snel op, zodat je je eindelijk weer op de toekomst kan richten.

Jij ook heel veel sterkte de komende tijd!

11. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja, in wachten zijn we inmiddels goed geoefend ;).

De pil zou de opbouw van baarmoederslijmvlies moeten stimuleren, en het evenwicht tussen de verschillende hormonen weer moeten regelen. Vraag me niet om verdere details, daar ga ik de gyn wel over uithoren als het zover komt dat ik aan de pil moet. Hoop het niet, wil onderhand wel weer verder!

Ik hoop je binnenkort tegen te komen op een ander plekje op dit forum (eentje met meer hoera-stemming ;)!

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik help t je hopen dat je niet aan de pil moet. Na ruim 3 maanden ondertussen wil je inderdaad wel een keer door.
    Bedankt voor de uitleg en ik zal niet om verdere details vragen ;).
    Zou wel leuk zijn eindelijk een keer hoera-stemming :D

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Sparrow

hoe gaat t nu met je? Heb je nog steeds last van bloedverlies? Morgen is het dan eindelijk zover. Heel veel succes met de hysteroscopie en hopelijk kun je hierna snel weer verder.

Ik heb vorige week woensdag mijn laatste cryo teruggeplaatst gekregen en zit weer in de spannende wachtweken. Volgend weekend mag ik testen. Hopelijk dit keer een plakkertje!

Liefs Boboke

14. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Boboke,

Leuk van je te horen. Wéér spannende periode bij jou; ik duim voor je. Houd je me op de hoogte? Wat zul jij een gat in de lucht springen als het eindelijk zover is zeg!

Bij mij is het bloedverlies sinds een krappe week weg, echt heerlijk. Zomaar vanzelf. Misschien was het op ;). Ik hoop dat dat betekent dat er niks aan de hand is. Morgen doen ze toch de hysteroscopie, en dat vind ik ook wel fijn. Prettig om te weten dat een eventueel nieuw kindje in een schoon nestje terecht komt!

Liefs!

15. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Boboke,

Hysteroscopie achter de rug. Er zat inderdaad nog zwangerschapsweefsel in mijn baarmoeder. De gyn heeft geprobeerd om het zoveel mogelijk meteen weg te halen, als het meezit is het hierbij klaar. Ik vond de pijn wel meevallen, totdat hij begon met het weghalen van het zwangerschapsweefsel met een happertje. Wat bleek: een stukje weefsel had het waterafvoerslangetje verstopt, dus er werd nog wel water mijn baarmoeder ingepompt, maar niet meer eruit. Maar daar kwamen ze pas naderhand achter. Hij is op een gegeven moment gestopt omdat ik het niet meer hield van de pijn, dus ik hoop dat hij er genoeg uit heeft kunnen halen en dat mijn lijf zelf de rest op kan ruimen.

Wel gaaf om een keer m'n baarmoeder aan de binnenkant te zien! Ik vond het echt fascinerend. Ik hoop ontzettend dat het hiermee klaar is. Weefsel is naar de patholoog gestuurd om vast te stellen wat het is (standaardprocedure), moet over twee weken bellen voor de uitslag. Volgende maand nagesprek bij de gynaecoloog. Ik voel me nu in ieder geval goed geholpen!

Jij nog een paar dagen geduld... Toi toi toi!

16. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ooooow.. En ik dacht dat ik al lang aan het bloeden was!! Nu al 15 dagen.. Al paar keer overleg gehad.. Echo laat een 'schone' baarmoeder zien.. Ze denken dat er nog een klein stukje weefsel is adhter gebleven die niet met de echo te zien is..
    Ze gaan nu eerst moeder natuur afwachten.. Kan geen bloed meer zien!!

17. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, begrijpelijk dat je geen bloed meer kunt zien. Ik vind 15 dagen ook wel lang hoor. Rot voor je dat het mis is gegaan überhaupt... Sterkte en ik hoop voor je dat je lijf het snel opruimt en je weer verder kunt!

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sparrow goed dat ze dan toch nog de hysteroscopie gedaan hebben. Is inderdaad wel heel apart om te zien hè van binnen. Bij mij is er trouwens nooit weefsel opgestuurd na de hysteroscopieen ;). Hopelijk is er nu genoeg weg gehaald en kun je snel weer verder. Heb je trouwens gisteren ook zoveel last gehad van bloed-en stolselverlies. Dat was bij mij na de eerste hysteroscopie echt heel extreem. Zodra ik opstond van de bank of een stoel, stroomde het eruit :).

Iris ik lees in je onderschrift dat dit je tweede mk is, dat moet wel heel zwaar zijn. Sterkte! En bij te lang bloedverlies gewoon nog een keer aan de bel trekken. Als ik dit eerder had gedaan, was ik nu al een stuk verder in mijn behandelingen.

19. Sparrow

Sparrow Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke: gek dat ze bij jou geen weefsel hebben onderzocht, bij mij zeiden ze dat dat bij de standaard procedure hoort. Ik heb gelukkig geen bloedverlies meer; ik kan inmiddels ook geen bloed meer zien ;). Rot dat jij dat wel had. Nog een paar dagen en dan kun je testen! Heb je een voorgevoel?

Iris: ik sluit me geheel aan bij Boboke, echt aan de bel trekken als je het niet vertrouwt of als het bloedverlies te lang duurt! Ik heb er spijt van dat ik niet assertiever ben geweest. Jammer dat dat blijkbaar nodig is, maar helaas is dat dus hoe het werkt. Sterkte!

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag was de dag dat ik mocht testen na mijn cryo-tp en hij is positief!!!! Ik ben zwanger :D. Nu duimen dat het dit keer goed blijft gaan.

Hopelijk is het voor jullie ook snel weer zover.

Liefs Boboke

Deel Deze Pagina