Hee dames! Het is al weer even geleden dat ik wat had geplaatst hier. Nu vroeg ik mij het volgende af,, ik heb een missed abortion gehad, dit met mijn eerste zwangerschap, heb ik daardoor meer kans dat het bij een tweede zwangerschap weer gebeurd? Of gaat 9/10 keer de tweede zwangerschap na de eerste die mis ging wel goed? Ben er zo bang voor. Heb trouwens nog steeds bloedverlies op en af en dit al meer als 2 weken,, afgelopen dinsdag echo gehad en er zat nog een verdikking en moet 31ste weer terug voor weer een echo om te zien of het dan weg is en anders krijg ik alsnog een curettage Liefs, KleinMeisje. (Hcg meet ik nog steeds met een test)
Hoi kleinmeisje, wat naar dat je zo onzeker bent. Ik zit ook een beetje met hetzelfde gevoel. Maar ik denk niet dat we, omdat het 1 keer mis ging, minder kans zouden hebben op een goede zwangerschap. Er zijn hier veel vrouwen die daar het levende bewijs van zijn. Een dikke knuffel!
Hee. Dat is waar, iedereen heeft denk ik zulke gevoelens na een missed abortion / miskraam. Mijn gynaecoloog zei zelf ook al dat ik echt niet minder / meer kans heb op een ma/mk als ieder ander. 80% gaat goed en daar moet je jezelf aan vasthouden. Maar goed, mijn onzekerheden nemen dAardoor ook niet meteen af. Hoop snel weer zwanger te zijn en duim ook voor jou dat jij een goede en gezonder zwangerschap mag hebben☺ (Mijn vriend wilt er zo snel mogelijk weer voor gaan, maar ik wil zelf nog even wachten tot alles in orde is in mijn lichaam) Ik ging mezelf de dag dat ik te horen kreeg dat het hartje niet meer klopte echt afvragen wat ik verkeerd had gedaan maar daar ligt het ook echt niet aan zeggen ze.
Ik had het gevoel dat mijn lichaam nog moest leren om zwanger te zijn. Na 1 ronde gelijk weer zwanger en twee hele goede zwangerschappen tot en met bevalling gehad.
Snel weer zwanger worden?Wat is er gebeurd met het idee om eerst te zorgen voor een goede stabiele basis?Een huis bv en een normaal inkomen...en al gestopt met roken? Echt...wordt eerst eens volwassen meid.
Vraag me ww een beetje af wat je nu wil.. Een kind of eerst je situatie op orde maken. Besef dat je niet alles meteen krijgt als je dat voor ogen hebt. Ene keer vind je dat t wachten te lang duurt andere keer schrik je dat t zo snel kan gaan. Ben t eens met Pipo. Zorg voor rust in je leven, dat alles op orde us voor je aan een nieuwe zwschap begint. Die gaat ongetwijfeld meer stress en spanning opleveren als de eerste.
Dus je hebt in nog geen 2 weken tijd de puinzooi in je leven opgeruimd Dus je rookt niet meer,bent van de anti depressiva af,je hebt een eigen huis,en je hebt de financiële situatie onder controle,en ook je relatie is stabiel? Dat heb je snel versierd allemaal Nee,ik geloof er niets van.
Ik rook inderdaad niet meer, financieel zit het goed, heb nooit gezegd dat dat niet goed zit en de woning hebben we eind deze maand, dus over een week. En de relatie was al stabiel? En anti depressiva heb ik nooit gezegd dat ik daarmee zou stoppen, en dat mag ik ook zeker niet van de gynaecoloog daar is al vaak over gehad en blijft een nee dat ik er niet mee mag stoppen.
Dag kleinmeisje, Mijn gyn was na mijn miskraam heel duidelijk: het kan perfect lopen hierna of niet. Niemand die dat op voorhand weet (dat is een hele nuchtere). Op zich vond ik dat wel een goede boodschap, want ja als ze zegt dat het niet meer gaat gebeuren en het gebeurt toch.. maar het maakt je natuurlijk heel onzeker soms. Dat is bij mij ook. De ene dag voel ik me goed (en straal ik terug volgens mijn lief), andere momenten word ik overmand door angst... Ik gun m'n lichaam toch ook even wat rust want had serieuze nasleep na curretage en ik voel dus letterlijk dat mijn lichaam niet klaar is. Ik ben zelfs aan het denken om voor een maandje de pil te vragen om echt even zorgeloos te zijn ... maar mij lief zegt ook: hopla, snel terug opnieuw.... bbbbrrr ik zie dat toch niet zitten. Ik ben 36 en zelfs daarover zegt mij gyn: no stress, eerst zelf er terug zin in hebben. (Ik was wel van poging 1 zwanger dus daarom ws ook).
Ik geloof dat je zeker 6 keer gezegd hebt dat je gestopt was met roken, maar bij navraag was je enkel "geminderd". Wat je overigens - zoals Pipo zegt - nog geen twee weken geleden ook zei. En dat de woning "eind deze maand" komt, lees ik nu ook al verschillende maanden. Ik denk dat je op een veel betere, gelukkigere en fijnere manier een kind op de wereld zet wanneer je bovenstaande eens op orde hebt. Niemand zegt dat om je te pesten.
Er was nog niet zo lang geleden een topic waarin het van het ene uiterste (nergens geld voor) naar het andere uiterste(vriend met 3 eigen zaken,en het geld kwam met bakken tegelijk binnen) en weer terug ging.Dat heet instabiel.Oftewel,financieel de zaakjes niet op de rit. Je relatie was ook niet stabiel,jullie woonden bij paps en mams met elke maand zicht op een huis,wat dan weer net niet doorging. En dat roken...al vaak gelezen idd dat je gestopt was,en toch weer niet,en geminderd enz... Echt,grow up!Dit is geen gezonde situatie voor een kindje om in terecht te komen.En nee,in 2 weken kun je dat niet op de rit hebben,maar dat is geen schande.Je bent nog jong,hebt nog tijd genoeg voor een kindje.Maar ga eerst zorgen dat je alles op de rit hebt. En als je nu nog niet kan/mag afbouwen met de antidepressiva,en in de toekomst misschien wel,is het nu misschien nog niet de tijd om een kindje te krijgen.Het blijft rotzooi voor een kindje.
Misschien is het beter om je er verder niet mee te bemoeien want hoe een ander leeft maakt voor jou niks uit buitenom de leeftijd en Of het nou iemand is met of zonder een eigen woning, drugs, alcohol en sigaretten gebruikt of wat dan ook. De 1 wilt jong kinderen en de ander wacht er nog liever mee,, En tja, dat mijn vriend en ik er graag voor willen gaan is dan toch echt aan ons zelf. En owja, antidepressiva kan totaal geen kwaad voor het kindje Die ik gebruik. Staat ook op internet. En volgensmij vroeg ik niet om zulke reacties,, en ging mijn vraag over iets anders
Nee,het zal mij een zorg zijn inderdaad hoe jullie leven,maar ik kom wel op voor jullie eventuele kindje... Die gun ik meer dan wat jullie op dit moment te bieden hebben...
Op dit moment (september 2015) is er helaas geen eenduidig antwoord op de vraag wat de gevolgen van antidepressiva zijn tijdens de zwangerschap voor moeder en kind. Van geen enkel antidepressivum is met zekerheid vastgesteld dat het tijdens de zwangerschap veilig gebruikt kan worden. Bron: Kunnen antidepressiva 100% veilig gebruikt worden tijdens zwangerschap? - Depressie Vereniging
Sorry hoor maar wat ben jij een ontzettende moraalridder.. Behandel andere mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, en dat is tenminste met respect! Je kent TS geeneens persoonlijk, en toch heb je zo'n uitgesproken mening over haar, bah..
Dat heeft toch niets met een moraalridder te makenIn deze situatie ga je toch niet bewust een kind op de wereld zetten? Ik hoef ts niet persoonlijk te kennen om te weten (uit haar eigen reacties en topics) dat dit gewoon heel erg ondoordacht en onvolwassen is.Dit moet je voor je kindje niet willen. Voor verder commentaar staat mijn pb voor je open.
On topic. Je maakt met een tweede zwangerschap net zo veel kans als ieder ander dat het goed gaat maar ook net zoveel kans als ieder ander dat het mis gaat. Laat je lichaam even goed bekomen van de miskraam. Je bent er nog niet helemaal vanaf las ik. Als je vriend graag weer wilt maar jij wilt nog een maandje wachten geef dit aan. Offtopic mijn man raakte zijn baan kwijt toen ik zwanger was van mijn dochter en ja dat wisten wij voordat we zwanger probeerden te worden. Financieel dus ook zeker niet optimaal we hebben het gered. En dat mensen het niet eens zijn met jouw keuzes is hun probleem. Wat ik erg vind is dat ze je eerst hebben zitten afzeiken in het topic uitgerekend 1-15 augustus en nu je dit vraagt ze hier even zo vrolijk verder gaan. Kom op zeg een beetje respect voor elkaar en als je niets goeds weet te zeggen of geen antwoord wilt geven op de vraag zeg dan niets. Het voornoemde topic is al redelijk uit elkaar gevallen heb ik begrepen omdat sommige vrouwen graag ruzie zoeken.