2 miskramen in 4 maanden: onderzoeken geweigerd - normaal?

Discussie in 'Miskraam' gestart door eli243, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eli243

eli243 Lid

28 nov 2008
    23
    1
    0
    Dag,

Vorige week had ik een tweede miskraam in vier maanden tijd (theoretische duur zwangerschappen 10w1d (kindje gestopt met groeien 8w1d, hartje ervoor zien kloppen bij 7w6d) en 8w1d (de dag ervoor klopte het hartje nog maar zéér zwak)). We hebben nog geen kindjes.

Mijn gynaecologe vindt dat nog steeds niet verontrustend en weigert enig onderzoek te laten doen vooraleer ik een derde miskraam heb gehad.

Is dat normaal? Wordt enig onderzoek bij iedereen na 2 opeenvolgende miskramen zonder veel uitleg geweigerd of werden bij jullie wel testen uitgevoerd (welke dan)?

Ik heb nu echt bang voor een nieuwe zwangerschap.

Groetjes.

2. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Eli,

Bij mij werd na de 2e miskraam zelfs onderzoek aangeboden. Ik heb het toen geweigerd, omdat ik het niet te medisch wilde maken. Uiteindelijk heb ik na de derde miskraam wel alle onderzoeken gehad en daar kwam niks verontrustend uit. Wat ik weet is dat je na 2 miskramen al recht hebt op een chromosomenonderzoek. Dat schijnt vorig jaar verandert te zijn. Dit zou je nog verder kunnen uitzoeken en hiermee naar je gynaecoloog gaan?
    Wel moet je rekening mee houden dat er vaak niks uit de onderzoeken komt en dat de angst bij een nieuwe zwangerschap niet weg te nemen is. Het zal altijd eng en spannend blijven en het is erg moeilijk om te genieten van een prille zwangerschap. Je hebt nu eenmaal de ervaring dat het misgaat en dat blijft je helaas altijd bij. Succes en ik zal wat aandringen bij de gynaecoloog, want wie weet ben jij degene waar iets uitkomt wat te verhelpen is!

Groetjes trees

3. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Ik ben vorige week ook in het zkh geweest voor een 2e miskraam, mij boden ze ook uit zich zelf gelijk een onderzoek aan. Ze zeiden tegen mij alleen dat ze bij 80% geen verklaarbare reden vinden.

Aan je eierstokken, baarmoeder of zaad kon het niet liggen, want je raakt wel bevrucht. Het kon dan aan de chromosomen liggen of de aanmaak van de placenta. Bij de chromosomen hoef je alleen maar een buisje bloed af te geven beide en dan krijg je na 3 maanden de uitslag. Je mag wel direct weer proberen zwanger te worden.

Bij een placenta onderzoek mag je 3 maanden niet proberen zwanger te worden.

Wij hebben er wel voor gekozen om bloed te geven voor chromosomen onderzoek. Het is wel prettig als iets uitgesloten kan worden.

Sterkte ermee!

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik heb ook in 4 maanden tijd 2 miskramen gehad. Wij hebben ook nog geen kindjes en ik wordt volgende maand 24.

Bij ons lopen er nog onderzoeken. Ze hebben inderdaad de protocollen veranderd en je hebt recht op bepaalde onderzoeken na 2 miskramen.

Bij mij is er bloed afgenomen en dit was allemaal goed. Het chromosomenonderzoek loopt nog en daar kan ik eind volgende maand over bellen.

Ik zou nog eens heel goed met je gynaecoloog praten. Je hebt recht op onderzoeken. En anders misschien een ander ziekenhuis proberen?

5. samkids

samkids Niet meer actief

Ilse, wat is dat voor onderzoek dan, dat placenta onderzoek? En waarom mag je dan drie maanden niet zwanger worden?

6. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer precies. Maar ik moet morgen terugkmen, als ik eraan denk zal ik het nog eens vragen. Ik hebt alleen maar onthouden dat je niet zwanger mocht worden.

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heb ook 2 mk gehad ze bood mij idd de 2e keer ook aan een chromosomenonderzoek, heb getwijfeld, maar omdat we toch bijna weer met de eerste ronde kunnen beginnen denk ik dat ik het niet doe!mocht het weeer een keer misgaan doe ik het zeker wel!

suc6, en als jij het wil zou ik gewoon eens opzoeken waar je recht op hebt en dat dan gewoon zeggen

8. eli243

eli243 Lid

28 nov 2008
    23
    1
    0
    Bedankt voor de informatie allemaal.

Ik heb inmiddels een afspraak met een gynaecoloog in een ander ziekenhuis. Ook al vinden ze meestal geen oorzaak, ik vind het voor mezelf een beetje een geruststelling dat ik iets kan ondernemen in plaats van enkel te moeten afwachten.

Misschien gaat het bij ons allemaal ook zonder meer goed de derde keer ... laten we hopen

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hallo, bij mij wer dook onderzoek aangeboden bij mijn 2e mk, maar ook ik he geweigerd, maar ik heb tussen mijn mk door wel een gezond zoontje gekregen.

10. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Ik heb het nog even nagevraagd van dat placenta onderzoek, ze kijken dan na het bloedstollen, dit kan nl. een oorzaak zijn dat een placenta niet goed aangemaakt kan worden. Dit onderzoek kunnen zij alleen doen als de zwangerschapshormonen 3 maanden uit je lichaam is.

Wij hebben wel voor chromosomen gekozen, dit is slechts een buisje bloed, en ook al gaan wij verder, mocht het toch weer fout gaan, ben ik blij als wij dit kunnen uitsluiten.

11. Trees

Trees Niet meer actief

In totaal heb ik 12 buisjes bloed afgegeven en mijn partner 1. Er is gekeken naar chromosomen, suiker, schildklier, nierfunctie, b12, foliumzuur, bloedstolling en verder weet ik het niet meer. Mijn gyn gaf aan dat ik daarvoor niet perse drie maanden niet zwanger geweest moest zijn. Als de eerste bloedstollingswaarde wel enigzins afwijkend geweest zou zijn, zou ik voor het grote bloedstollingsonderzoek gegaan zijn met inderdaad drie maanden niet zwanger zijn.

Nu gaf mijn gyn laatst aan dat zelfs uit nieuwe onderzoeken bleek dat zelfs het onderzoek naar de bloedstolling wat dubieus bleek te zijn. Er verandert schijnbaar veel op dit gebied.

Deel Deze Pagina