Alleen een vruchtzakje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Noapoa, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Gister schreef ik nog dat ik wat bloed verlies had en vrijdag voor een echo mocht. Gisteravond kreeg ik enorme krampen dus toch maar weer naar de huisarts, die dacht aan een buikgriep omdat ik me ook niet zo lekker voelde. Toch aangedrongen op een eerder echo en die heb ik net gehad. Helaas was er alleen een vruchtzakje zichtbaar, heel onwerkelijk want heel mijn lichaam zegt dat ik zwanger ben. De hoeveelheid vruchtwater is/was voor een vruchtje van 7 weken en dat kon wel kloppen. Nu moet ik volgende week weer terug om te kijken of ik misschien toch niet korter zwanger was en of er dan iets zichtbaar is, maar ik heb er een heel slecht gevoel bij en weet eigenlijk wel dat het over is. Het voelt echt enorm onwerkelijk, eerst voel je je gelukkig en dan houdt dat ineens op.

Heeft iemand hier ervaring mee?

x Noa

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Noa, wat vervelend voor je. Ik hoop voor je dat het toch goed is.

Ik heb niet dezelfde ervaring maar was op de echo's wel een week korter zwanger dan dat ik dacht. Ik had met iets meer dan 6 weken (daar ging ik tenministe van uit) een echo om bbz uit te sluiten en toen was er alleen een vruchtje te zien. 2 weken later was op de echo een hartje te zien, toen werd vastgesteld dat ik 7 weken was. Een week korter zwanger dus dan ik vanuit ging. Best raar. Uiteindelijk is het bij mij later misgegaan (13 weken)

sterkte

3. linni21

linni21 Lid

29 dec 2008
    18
    0
    0
    Hallo Noapoa,

Je bent echt de enige niet. Vorige week ook een aantal keren lichtroze afscheiding gehad waardoor ik eerder voor een echo mocht komen.
    Ik ben gisteren voor een echo geweest en ook bij mij was er alleen een vruchtzakje te zien. Bij mij is het misschien ook het geval dat ik korter zwanger ben dan dat ze in eerste instantie dachten. Ik zou nu op 6 weken zitten en dan is er dus een mogelijkheid dat er nog niks te zien is.
    Ik moet over 10 dagen terugkomen (volgende week woensdag) voor een 2e echo om te kijken of er nu wel iets is.
    Ik zelf ben ook bang erg bang voor het nieuws dat er alsnog niks te zien is en dat het fout is gegaan :( Ik weet hoe het voelt en het wachten is nog wel het ergste, elke keer als ik wat voel hoop ik dat het geen krampen zijn en elke keer hoop ik dat ik geen bloedverlies.

Ik kan je dus niet geruststellen, maar misschien helpt t om te weten dat je de enigste niet bent?

Weet je al precies wanneer je de volgende echo hebt?
    Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt en ik hoop het beste voor je !
    Heel veel sterkte!

Veel liefs Lin

4. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo Noapoa,

Ik heb dit helaas 2 keer gehad. 1e keer ook alleen vruchtzak gezien, 2 weken later terug en toen was het nog steeds niet goed.

Bij de 2e keer wel embryo gezien maar wederom veels te klein voor duur zwangerschap. Na 1,5 week weer terug en toen was embryo al opgelost in vruchtzak.

Klinkt allemaal heel negatief maar ik heb er heel veel over opgezocht op internet en bij veel vrouwen komt het toch voor dat 2 weken later er opeens embryo plus kloppend hartje te zien is. Weet dat de stress rondom het wachten killing is, maar ik ga zeker voor je duimen!

Heel veel sterkte de aankomende weken!

5. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Ik heb vandaag hetzelfde gehad. Mijn gyn zei zelfs dat het niet zeker was of het een vruchtzakje was. Mijn eisprong is nogal onregelmatig dus het is best mogelijk dat ik pas 5 weken ben, maar ik heb er zelf geen goed gevoel over.

Ik probeer hoop te houden, maar het lukt amper. Heb ook het gevoel dat de kwaaltjes verdwenen zijn. Voel nog wel het een en ander in mijn buik maar niet meer zo erg als het was voor mijn gevoel.

Ik mag volgende week woensdag terug komen. Dat wordt een lange week.

6. linni21

linni21 Lid

29 dec 2008
    18
    0
    0
    We moeten alledrie dus volgende week woensdag weer heen voor een 2e echo.
    Laten we hopen dat we hier dan aan het einde van de dag alledrie met positieve berichten terug mogen komen !

Ik zal in ieder geval aan jullie denken!
    HappyMe.... jij ook sterkte voor de komende week!

7. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Tjonge dat is wel toevallig, happyme je hebt ook dezelfde uitgerekende datum als ik...

Veel sterkte allemaal!

x Noa

8. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey heey hier nog een hoor

ik had vorige week donderdag een echo om bbz uit te sluiten en ze zagen dus ook niks alleen maar een vruchtzakje alleen hebben ze bij mij een buik echo gemaakt en geen inwendige echo mis dat het daar ook nag aan kan lichen dus ik meot volgende week donderdag terug komen maar ik heb nog wel alle kwaaltjes alleen worden ze wel minder en ook al een paar x bloed verlies gehad maar probeer gewoon moed te houden zo lang het tegen deel nog niet is bewezen ben ik nog lekker zwanger :)

groetjes syboena

9. linni21

linni21 Lid

29 dec 2008
    18
    0
    0
    Hey meiden,

Wou toch even melden dat vanmorgens bij het naar de wc gaan ik toch meer bloed had verloren dan normaal, het zat ook een beetje in mijn broekje. Helder rood was het niet, maar lichtroze ook zeker niet meer.

De moed begint me nu toch wel in de schoenen te zakken :(
    De krampen en buikpijn waar ze het over hebben, heb ik overigens nog steeds geen last van.

10. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Beste Lin,

Kan niks zeggen om je op te beuren, alleen veel sterkte. Ik heb wel wat menstuatie pijntjes, maar verder niks. Ik heb ook nog steeds allerlei zwangerklachten. Ik ben vandaag gewoon naar werk gegaan maar dat viel toch niet mee om mijn concentratie te houden. Mijn lichaam neemt op dit moment een loopje met allerlei vagen klachten.

x Noa

11. linni21

linni21 Lid

29 dec 2008
    18
    0
    0
    Hoi Noa,

Ik snap wat je bedoelt.
    Hoop dat je toch een beetje afleiding op je werk kan vinden ondanks dat je je niet kan concentreren. Mocht het voor mij niet goed aflopen hoop ik dat jouw echo wèl positief mag zijn!
    Op mijn lichaam kan ik ook geen pijl meer trekken.
    Een week duurt op deze manier alleen nog maar langer.
    Ik hoop zò dat het goed mag gaan.
    Hier ook wel een beetje menstruatiegevoel maar ook dat heb ik al gehad vanaf het moment dat ik zwanger was. Ik weet het dus echt niet.
    Het enige wat ik hoop is dat het bloeden snel over mag gaan (het word al wel minder en vloeit ook niet echt) en dat de echo volgende week positief toch nog positief mag zijn.
    In ieder geval bedankt voor je berichtje, dat doet me goed.

Liefs lin

12. linni21

linni21 Lid

29 dec 2008
    18
    0
    0
    Hoi,

Helaas moet ik hier afsluiten met het bericht dat ik
    vanmorgen toch een miskraam heb gehad.
    Het was behoorlijk heftig en ik besef het zelf nog niet echt.
    Maar pijnlijk is het wel. :(

Ik wens jou/jullie alle sterkte met de echo volgende week!
    Ik blijf zeker volgen of alles bij jullie goed is gegaan!

Sterkte!

13. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve Lin,

Wat naar om te horen zeg. Je melde gister al dat je bloedverlies had. Hier is het nog steeds hetzelfde. Moet je de echo nu nog door laten gaan? En je mag pijnstillers nemen he. Ik hoop dat de pijn snel afneemt.

x en heel veel sterkte Noa

14. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo Lin,

Heel veel sterkte! Neem de tijd om alles een plekje te geven!

Ik hoop ook dat de pijn snel wat minder wordt!

liefs,

Angelique

15. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Ik ben afgelopen maandag na de verloskundige geweest, ik zou toen 7,5 week zwanger moeten zijn. Er was niets te zien, alleen een leeg vruchtzakje.

Ik heb dit in september ook gehad en dit is helaas niet goed afgelopen. Ik had toen alle zwangerschapssymptonen en ook het vruchtzakje groeide door, alleen zonder vruchtje. Je lichaam denkt dan nog zwanger te zijn, hoe erg wordt je in de zeik genomen!

Maar afgelopen maandag dus weer slecht nieuws. Nu moest ik vandaag weer terug komen om verder te bekijken..........en nu is opeens een vruchtje te zien! Er klopt geen hartje, dus ben bang dat het nog steeds fout is. De arts denkt het ook, omdat ik in december al een positieve test had. Maar zij willen nog niets uitsluiten, dus moet volgende week ook weer terugkomen.

Sluit mij dus aan bij een zeer spannende week!

16. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    He Ilse,
    wat een verhaal, ik snap daar werkelijk niks van. maar wel erg dat er geen hardactie was maar misschien heb je volgende week goed nieuws ik hoop het voor je! Dit soort dingen zetten mij wel aan het denken, woensdag moet ik voor een echo maar stel dat ze dan nog steeds niks zien maar dat het ook niet vanzelf op gang komt, dan ben je bang dat ze het wellicht mis hebben maar ik wil ook niet te lang wachten omdat ik het een heel naar gevoel vindt. Zwanger voelen en heel verdrietig zijn en toch nog een klein beetje hoop. Als het weekend voorbij is dan is het gauw woensdag en dan hopelijk hebben we dan duidelijkheid.

Groet Noa

17. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Hoi Noa,

Ik heb in september 3 echo's gehad en in de 3 echo's was geen verandering te zien. Dit was in 1,5 week tijd. Maar desondanks wilde ik het niet geloven, mijn hoofd en lichaam zeiden echt iets anders. Maar ik weet zelf wel dat ze het goed moesten hebben, want in die eerste weken groeit zo'n vruchtje enorm. Ik zou toen overigens al 9 weken moeten zijn.

Heb de afgelopen dagen wel veel verhalen gelezen dat met 7 weken niet bij iedereen een vruchtje was te zien en 1 week later wel met kloppend hartje. Maar ik kon niet echt eruit halen of zij ook ruim 3 weken daarvoor een positieve test hadden. Die verhalen geven je wel hoop......maar of dat nu goed is!

Omdat ik het in september al hebt meegemaakt, ben ik toch wel echt bang dat het nu ook fout is, alleen blijft het vreemd dat ze opeens wel een vruchtje zien. Alleen is mijn grote vraag........waarom nog een keer!

Als je het niet geloofd, moet je jezelf de tijd gunnen. Je kan ook vragen om nog een echo voor 1 week later, dan zou er toch echt wat te zien moeten zijn.

In september ben ik gecurreteerd, wilde ook niet wachten op een natuurlijke miskraam. Ik wilde het afsluiten en dat lukt alleen maar als je bloed ziet, tenminste bij mij.

Het schijnt vaker voor te komen, gemiddeld 1 op de 10. Dat trooste mij wel in september, veel mensen hebben het meegemaakt en hebben daarna een gezonde zwangerschap......maar wij dus waarschijnlijk weer niet!

Ik heb overigens wel al een gezond kindje, gelukkig!

Nou veel sterkte met het wachten, hopelijk heb je wat afleiding. Ik moet overigens donderdag voor een echo.

18. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

ik maak nu een beetje het zelfde mee.
    vorrige week woensdag had ik licht bloedverlies en last van mijn zij. in de avond hebben ze me doorgestuurd naar de gyn. helaas was ons nieuws ook niet goed er was een vruchtzakje te zien en mijn baarmoeder had de grote van een zwangerschap van 6 weken en 1 dag in plaats van 8 weken en 4 dagen. ik moet nu afwachten op een miskraam en aankomende woensdag moet ik terug voor een echo als het dan nog niet gebeurd is.
    maar ja een achterstand van 2 weken is wel erg groot dus ik ga er niet vanuit dat er nog wonder gebeurd.

iedereen heel veel sterkte toegewenst ik weet dat het niet makkelijk is.

19. Ilse75

Ilse75 Lid

23 jan 2009
    62
    0
    0
    Hoi ladytijger,

Rot voor je dat jullie ook in deze situatie zitten. Ik ben gisteren begonnen met bloeden, het zakje is er nog niet uit, maar wij weten nu dus wel dat het echt fout is.

Bij ons zij de arts nog wel dat het vaker voor komt dat je minder ver bent dan je denkt, maar dat de kans wel kleiner is als je al 4 weken geleden positief hebt getest. Het kon in theorie dan nog wel dat je een test hebt gedaan met je eisprong.

Sterkte ermee, en ik hoop voor je dat het een goede afloop hebt.

20. Noapoa

Noapoa Lid

19 jan 2009
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Vandaag voor de echo geweest, en wat denk je een embryo van 6 weken en 4 dagen met een kloppend hartje. We zijn helemaal in de war, blij bang en alle emoties die daarbij horen. Het lijkt dat we een week later zwanger zijn geworden dan gedacht. Nu kan dit omdat ik nog geen meerdere cyclus achter elkaar heb gehad na het verwijderen van de spiraal. Over 14 dagen weer voor een echo, dus nog 2 enorm spannende weken voor de boeg. Maar de hoop is er weer!

Groetjes Noa

Deel Deze Pagina