2 miskramen in 6 weken. Mag ik nu gelijk weer zwanger worden?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lieve dames,

Op 2e Paasdag heb ik een miskraam gehad. Beste heftig allemaal maar wonder boven wonder had ik op 25 mei alweer een nieuwe positieve test in handen. En net toen ik aan het idee gewend was dat ik alweer zwanger was eindigde gisteren ook deze zwangerschap in een miskraam. Beide zwangerschappen bij 5 weken en 5 dagen maar daar ga ik maar niet teveel over nadenken, dat zal wel toeval zijn...

Nu wil ik eigenlijk gewoon weer door! (als mijn lichaam dat ook wil, ik bedoel; een zwangerschap kun je niet dwingen) maar iedereen in mijn omgeving denkt te weten wat het beste voor me is en dat is NIET gelijk weer zwanger worden. " je kunt beter je lijf even rust geven" of zorg eerst maar weer dat je een paar maanden een gewone cyclus krijgt" "misschien heb je weer een miskraam gehad omdat je te snel zwanger was na de eerste miskraam"
    Ik wil dat niet!! Ik wil potverdorie niks liever dan dat fantastische magische gevoel terug waar ik nu al 2 keer aan heb mogen ruiken. En ik wil niks liever dan zo snel mogelijk moeder worden!
    Maar stel nou dat ik idd weer gelijk zwanger raak en het weer mis gaat dan zit ik met een omgeving waar iedereen denkt dat het mijn schuld is dat ik een miskraam krijg omdat ik mijn lijf geen rust heb gegund.

Wat vinden jullie? Wat is jullie ervaring? Moet ik idd mijn lijf rust geven? Mag ik gelijk weer zwanger worden? Moet ik al die betweters negeren?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik zou een maandje overslaan. Normaal zou ik zeggen van niet, maar 2 mk's achter elkaar is voor je lijf ook niet echt goed. Maar hee, uiteindelijk moet je vooral zelf doen wat goed voelt.

Suus

3. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik zou je lijf ook even een maandje rust geven.

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Jeetje meid, 2 miskramen is 6 weken. Dat is moeilijk te verkroppen!
    Sluit me aan bij bovenstaande Posts, maar uiteindelijk moet het idd gewoon goed voelen voor jou zelf. Sterkte joh!

5. Seloua

Seloua Lid

7 jun 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Betty,

Ten eerste heel veel sterkte, het is niet makkelijk wat je doormaakt.

Ik zou in dit geval niet teveel uitgaan van wat mensen zeggen, maar uitgaan van het advies van een verloskundige of HA?

Sterkte!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

De ene vk, gyn of ha zal zeggen dat je gewoon meteen weer zwanger mag worden, de ander zegt dat rust beter is. Er is nou eenmaal geen duidelijkheid over in de medische wereld.

Ik kan alleen maar uit ervaring spreken en zeggen dat je op je gevoel moet afgaan, maar onderschat niet wat opvolgende mk's met je lijf doen. Het is een uitputtingsslag. Ik wilde zelf ook nooit wachten, want door de hoop op een nieuwe zwangerschap kreeg ik kracht. Of dat verstandig was van mij zou ik je niet durven zeggen.

Suus

7. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Het is precies wat jij zegt; het feit dat ik gelijk weer opnieuw kan beginnen maakt het verwerken van een miskraam dragelijker. Ik put er ook hoop en kracht uit dat er nu alweer een nieuwe ronde is begonnen.

Bij mijn vorige miskraam zeiden ze in het ziekenhuis dat ik nu extra kans had op een nieuwe zwangerschap in de eerste ronde. Ze kunnen het medisch niet verklaren en mogen het ook niet officieel verkondigen, maar de ervaring leert dat het zo is. En dat bleek ook zo te zijn dus. Eerst ben je bijna een jaar bezig om uberhaupt zwanger te worden en dan heb je ineens 2x prijs in 2 maanden. Ik wil dus ook deze keer die extra kans niet negeren en laten lopen! Dat vind ik zonde!

Ik heb morgen een echo in het ziekenhuis om te kijken of ik goed schoon ben en ik zal zeker even professioneel advies inwinnen. Maar als ik groen licht krijg dan pak ik die kans...

Liefs BB

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja zou ik gewoon doen. Slik wel een goede multivitamine en evt roosvicee ferro, voor een evt ijzertekort. Neem veel rust, gezond eten, et cetera. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent, en dan goed!

O, en trek je niks aan van je omgeving. Mensen hebben geen idee wat jij doormaakt. Laat maar lullen.

Suus

9. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik slik gewoon mijn gravitamon door. Dat doe ik al een jaar (sinds ik zwanger wilde worden) en daar vaar ik wel bij.

Ik lijk er trouwens (even afkloppen want ik heb nog geen echo gehad) weer goed doorheen te rollen dit keer. Vruchtzakje al anderhalf uur na de eerste bloeding maandag verloren en nu alleen nog oud bloed en geen buikpijn meer. Mijn zusje gaf me gister het stomste compliment dat ik ooit gehoord heb: " Jeetje, jouw lichaam is echt goed in zelf een miskraam opruimen!" Hmmm, ik geloof dat ik liever goed zou zijn in zwanger blijven maar ik moest er wel om glimlachen.

10. Assepoes84

Assepoes84 Niet meer actief

Ik heb ook 2 miskramen achter elkaar gehad in 2 maanden. Ik heb deze maand wel seks gehad maar zeer weinig en heb geprobeerd er zoveel mogelijk niet mee bezig te zijn. Mijn gyn. zei ook dat het beter is even een maandje over te slaan. Het is ergens bewezen dat als je net een miskraam hebt gehad en gelijk weer zwanger wordt er een kans bestaat dat het weer een miskraam wordt.
    Ik vind het wel spannend hoor. Aan de ene kant hoop ik heel graag dat ik toch weer zwanger ben maar als het dan weer fout gaat duurt het weer langer. Ik wacht liever ook een cyclus af zodat ik goed ongesteld wordt, weer weet hoe mijn cyclus is en er dan weer tegen aan kan!

11. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ik zou ook wel een maandje wachten om te kijken wat men cyclus doet.
    Zoals Suus zegt,twee miskramen na elkaar is een uitputtingsslag voor je lichaam.
    Ik heb er nu eentje achter de rug maar merk dat mijn ijzer wel hard gedaald is,heb lasst van duizelingen en hoofdpijn.
    Dus soweiso je vitamine blijven nemen en dan doen wat je zelf goed voelt.

Denk (heb natuurlijk geen ervaring) dat als je lichaam zelf de mk goed "opruimt" wel minder belastend is dan een curretage...

Volgens mijn gyn is zo'n korte zwangerschap dat resulteert in een mk eigenlijk een biochemische zwangerschap...dus daarom mogen wij ook gewoon terug proberen ;)

12. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Zojuist mijn echo gehad in het ziekenhuis en alles was weer brandschoon.
    Gelukkig!

Ze hebben wel direct ook chromosomenonderzoek gedaan. Over 12 weken hebben we een afspraak voor de uitslag maar de gynaecoloog gaf aan dat die kans heel klein is. 2,5% bij iemand van mijn leeftijd in verhouding tot het aantal miskramen van mij, het aantal miskramen in mijn familie etc

We hebben uitdrukkelijk gevraagd of het kwaad kon om gelijk weer door te gaan en de gynaecoloog zei dat daar geen enkel bezwaar tegen was. Mits ik daar geestelijk klaar voor ben. Lichamelijk maakt het niks uit en het vergroot ook niet de kans op een miskraam. Hij liet me in een tabel zien dat ik nu 81% kans heb op een gezonde zwangerschap. Nou, dat vind ik best hoog! Als ze me dat percentage voor de Staatsloterij geven dan ga ik vast een boot uitzoeken :)
    Hij zei letterlijk: " je kan best 3 maanden wachten, maar dan is de kans op een miskraam net zo groot, dus dat is zonde van de tijd"

Morgen ga ik op vakantie dus even lekker mijn zinnen verzetten!

Liefs BB

13. Kir

Kir Lid

3 apr 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee heftig om te lezen momenteel.
    Vorige week zijn wij een beetje overhoop gehaald, door de verwachting bij de eerste echo dat alles goed zou zijn, maar helaas.

Daarna gelijk cytotec genomen en nu mag ik as dinsdag naar de gyn om te horen of alles weer schoon is.
    De vraag om inderdaad gelijk zwanger te worden, vraag ik me dus ook behoorlijk af.

Eigenlijk ben ik nu gestopt met slikken van foliumzuur, maar als ik jullie berichtjes zo lees dan kan ik maar beter er mee door gaan of niet?

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt. Er is geen goed en slecht. Een maandje rust voor je lichaam kan ongetwijfeld geen kwaad maar als jij voelt dat je door moet, moet je dat gewoon doen.

Hier wachte ik na de eerste miskraam (curretage) heel netjes een maand (wel op advies van de gyn overigens) en ik telde na 4 maanden weer aan; nogmaals een miskraam... Werd weer gecurreteerd en besloot nu mijn gevoel te volgen en telde meteen weer aan. Het resultaat ligt nu naast me te slapen....

Succes met je keuze, vooral dat anderen kunnen zeggen "Ik zei het toch" maakt het moeilijk....

15. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lieve dames,

Even mijn eigen oude topic van stal gehaald. Vanochtend 3 dagen voor NOD een heeeeeeeeeel licht streepje getest.... Hoe is het mogelijk he.
    Voor de 3e maand op rij... Ben echt totaal verbijsterd!

Duim voor me dat ik over 3 dagen een knalstreep heb!

Liefs BB

Deel Deze Pagina