Kans op miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Morrighan, Apr 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    We hebben afgelopen woensdag een echo gehad met een kloppend hartje, de kleine was 1,6 cm, goed op termijn, zelf wat aan de grote kan voor 7 weken en 5 dgn.

Ik ben de afgelopen weeken hartstikke misselijk geweest, maar sinds een dag of twee niet echt meer.
    En ik heb hele kleine krampjes in mijn buik, ze zijn niet echt pijnlijk, geen bloedverlies.

Nu heb ik her en der gelezen dat als er goede hartactie is na/ op acht weken dat de kans op een miskraam een stuk kleiner is?
    zo'n 95% kans dat het goed gaat.

weet iemand hier meer over of valt dit te bevestigen?

Ik ben na 2 miskramen zo bang dat het weer fout gaat!

2. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    He meis,
    Ik snap je bezorgdheid, gezien je eerste twee zwangerschappen.
    Ook ik heb gehoord dat wanneer er hartactie is gezien bij 8 weken er minder kans is op een miskraam.
    Maar zekerheid heb je niet en kan ik je helaas ook niet geven.
    Bij hevige ongerustheid raad ik je aan contact op te nemen met je verloskundige.
    Ik wens je een zeer voorspoedige zwangerschap toe!
    Liefs bigdream

3. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb ook een goede echo gehad bij 8w2d, alles zag er prima uit. Ze vertelde me ook dat de kans op een miskraam na de 8 weken met goed kloppend hartje nog maar 3% is. En de gynaecoloog zei de week ervoor dat de kans zelfs nog maar 2% is. Ik hou me daar maar aan vast, het voelt goed en ik ben er van overtuigd dat het goed blijft gaan... Geen zorgen maken hoor... Mis gaan kan het altijd.. Ik denk er maar niet te veel aan!

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Morrighan en Laatj: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik duim voor jullie dat het goed gaat!
    Probeer jullie niet te veel zorgen te maken he?

Groetjes Marie

5. natalie

natalie Lid

Apr 6, 2007
    82
    0
    0
    Misselijkheid is geen goede raadgever. Buikpijn zegt ook niet zoveel, het is gewoon een zwangerschapsverschijnsel. Zolang je geen bloedverlies hebt, is er geen reden om je zorgen te maken.

Maar ik vind het allemaal wel heel herkenbaar hoor! Zelf heb ik drie keer een miskraam gehad. Nou, dan zit je op een gegeven moment gewoon te wachten wanneer het weer fout gaat.

Inderdaad is bij acht weken en een kloppend hartje de kans nog ongeveer 3% op een miskraam. Ik had afgelopen week ook een echo en toen zei m'n gynaecoloog dat. De kans is dus supergroot dat we in november allebei een kindje hebben!

6. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ja, ik kan ook de 3% bevestigen! Heb helaas ook een keer bij die 3% gezeten maar meid, probeer er maar vanuit te gaan dat het nu goed is, ook al is dat moeilijk!

Succes, Neeke

Share This Page