2 mnd geleden bevallen, nu zo graag een 2e (deel 2)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door misa, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wat schattig, ja ik heb daar nooit over nagedahct bij de oudste, zij kamertje vond ik zo mooi en bij dat lediaknt kan dat dus niet, heel jammer!
    En dat heelmaal zelf gaan maken van dit ledikant, vind ik ook weer zoiets...

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

:DIkea he hahahaha daar kan alles...:D

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja ik wilde die via mp tijdelijk halen, voor de oudste, was 25 euro..maarja weer te laat hahahaha

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hhi.....ja ik vindt die bedjes van ikea ideaal! Hebben we ook het peuterbedje van

5. misa

misa Niet meer actief

Moon, ook gefeliciteerd met jouw dochter!!! Hebben jullie ook een leuke berjaardag gehad?

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Miis, fijn dat hij weer goed slaapt. Ik von dje verslagjes hier al killing, laat staan als je ze zelf moet door staan!

Hier gaat het opzich wel oke qua zwangerschap. Heb alleen gisteren met mijn stomme kop tegen ML gezegd dat ik me de laatste dagen weer een stuk beter voel en prompt heb ik vanaf gisterenmiddag al weer non stop hoofdpijn, weer wat maagzuur etc. Donderdag wel de 20 wkn echo!!! ik vind het zo spannend worden nu en het duurt nog zo lang!

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Balen Lov, van je ongi! Maar aan de ene kant kan ie nu maar beter gewoon komen, anders duurt het ook maar!

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    lov, echt super spannend sukke!
    eet je zelf wel goed en drink je voldoende?? slik je multivits?
    kan ook door het weer komen heh die hoofdpijn enz...tis zo wisselvallig!!!
    Om mij heen zijn veel mensen ziek, ik *klopklop* ben nooit vatbaar voor die heersende dingen, maarja tijdens zw ou het wel kunnen!!
    maagzuur is wel echt klote, kan je zo weinig ehct tegen doen..sommige zweren bij bepaalde medicijnen en trucjes..maar ik heb ook nooit echte en wondermiddel gevonden!

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, ja en ja! Haha! Daar kan het dus niet aan liggen!
    Stress zou nog kunnen maar dat zou dan soort onbewust moeten zijn.
    Ik ben ook vrijwel nooit ziek, dat zou het idd ook gewoon nog kunnen zijn maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Ach ja, ga zo gewoon naar bed en zie wel hoe het morgen is.
    SInds ik die nacht zo heb lopen spugen heb ik medicijnen voor het maagzuur die zijn echt super. Zaterdag was ik ze vergeten en heb ik helemaal nergens last van gehad. Gisteren begon het weer dus die meds weer genomen en vandaag ook weer. Het is nu wel weer bijna weg, denk dus dat ik die pillen gewoon heel de zw moet blijven nemen.

10. misa

misa Niet meer actief

Ooh lov, ik had niet goed alles gelezen. Maa je bent dus ongi geworden..? He wat balen.. :(

Sukke, shit dat je je weer slechter voelt. Hopelijk gaan de goede dagen nu eens overheersen he! Donderdag de echo..!!! Yeah!! Ben benieuwd. Veel plezier en succes alvast!

Miis: met de jongste gaat het steeds beter. Vandaag weer bij de manueel therapeut geweest en zij is ervan overtuigd datde onrust echt in de wervels zit. Alles zit met elkaar in verbinding, waardoor ze veel overstrekt, haar huid strak zit en haar organen (maagje, darmen) last kunnen hebben. Als we over twee weken niet heel erg veel beter is en aanvoelt (we hebben ook oefeningen), dan toch weer naar een osteopaat, omdat die net een breder vakgebied heeft zei ze. Maar we hebben dus hele goede hoop!
    Qua slapen is het heel wisselend. Vaak korte slaapjes en daardoor snel weer hongerig. Dus vaak om de (krap) 3 uur een fles. Savonds en snachts gaan eigenlijk altijd goed. Ze maakt steeds vaker een nacht van ongeveer 20:00 tot 4:00. Ofzoiets dergelijks. Al isze nu heel erg verkouden en wordt dus vaker wakker. Als er dan al 4 of 5 uur tussen zit, dan lukt inslapen niet meer en heeft ze wel honger. Maar goed, dat is niet erg. We gaan langzaam de goede kant op!!

Hoe gaat het met slapen bij jullie? Al een bed kunnen vinden?

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    misa, ohhh nou daar hebbenw e het ook vaker over gehad heh...dus toch!! nou ik ben blij dat je nu eindelijkw eet wat het is, en dat die dingen elkaar linken zegmaar...
    Tis gewoon ff een rottige periode met zo'n start wara je doorheen moet, maar denk wel dat je kan rekenen dat het allemaal goed komt straks! jammer dat ze zulke dingen niet snel genoeg kunnen vinden of achter kunnen komen heh...

Nou nu ik toch maar gee peuterbedje ga halen, willen we waarschijnlijk dat omkeerbare 1 persoonsbed bed van ikea...wel zo handig qua ruimte, als ie ouder wordt draaien we het om, wordt het een hoogslaper en heeft ie ruimte eronder...
    ben nog op zoek naar een goed matras...wat is nou handig...nu een niet super duur ding, omdat waarschijnlijk toch genoeg ongelukjes ed zal krijgen in dit aankomende jaar ..
    En dan bijv daarna een echt goed matras...tjaaaa..er is ook zoveel keus hahaha

12. misa

misa Niet meer actief

Ja ik ben ook overtuigd dat het goed komt met ons meisje hoor. Het is al zoveel beter dan voorheen! Alleen een beetje erg jammer dat de osteopaat waar we met 5 weken oud waren dit niet heeft ontdekt.. Dat had ons zo 10 weken kunnen schelen.
    Maar goed, er is hier al veel meer rust in huis. Deels door acceptatie en deels doordat het langzaam beter gaat. :)

Wat handig dat omkeerbare bed! Een peuterbed hoeft toch ook niet. Dat is meer voor de leuk maarecht niet noodzakelijk natuurlijk. Ik Had niet zo over het plassen e.d. nagedacht, maar dat is een goeie om dan gewoon eerst een goedkoop matras te kopen. Kun je over een paar jaar altijd nog een beter matras kopen. Ikea heeft genoeg leuke prijsjes zag ik al.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Tja Miis, ik zou wel een goed matras doen hoor! Is voor zijn lijfje ook belangrijk. Stel dat je 5 opties hebt zou ik op zijn minst voor optie 3 gaan!
    Tegen ongelukjes kun je het matras ook weren en ongelukjes gebeuren altijd nog.
    Ik zie nog voor me hoe mijn broertje een spoor van hoofdkussen naar voeteneind over zijn hoogslaper kotste toen hij een jaar om 8 was!

Misa, fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan. Zijn jullie niet al eerder bij de osteopaat geweest dan? Stond me namelijk wel iets van bij of ben ik nu abuis?

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jaa sukke nee sowieso moet het wel een goed matras zijn..
    maar weet je voor sommige betaal je 120 euro..andere 60...van hetzelfde materiaal...dan dnek ik tja waar zit het em in dan!?
    hij sliep nu op een polyether matras....ik heb er werkelijk geen verstand allemaal van...
    Ik bedoel ik zal niet voor een matrasje van 10 cm gaan ofzo...maarja ik zou het zonde vinden ergens 150 euro voor te betalen wat mss wel snel verpest is!

misa, ja ik had gedahct dat m zoontje de geborgenheid van zn ledikant nog prettig vond, omdat hij dus nooit zn slaap kon vatten in ons grote bed, teriwjl nu slaapt ie echt super, blijft gewoon op 1 plek liggen, teriwjl in zn ledikant gign hij heel het bed door..
    Plus ik had zoiets van, dan heeft ie toch nog meer ruimte in zn kamertje en het gaat toch door naar broertje, dus zo erg is het niet

15. misa

misa Niet meer actief

Ja je hebt wel gelijk sukke. Een goede matras is zeker heel belangrijk. Maar het klopt wel dat sommige dingen vooral goed voor het gevoel zijn, ipv dat het werkelijk beter is.
    Maar bij action kun je trouwens goedkoop een waterdichte molton kopen. Is misschien ook een idee miis!

Klopt dat wij eerder bij de osteopaat zijn geweest, met 5 weken al. Die heeft het dus niet gevoelt.. Beetje jammer he.

Ja apart hoe dat soms werkt met kids he. Niet altijd logisch dus! Maar is wel een leuk en handig bed, dat van ikea!
    Volgens mij is een pocketveringsmatras wel een goed idee. Blijft volgens mij wat beter in vorm.

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja ...gaat erom dat je geen ligdeuken krijgt...

wijzelf hebben ook polyether, zo'n hele harde...vinden we erg prettig..maar voor een kind weet k het niet...

ohja idd die molton, heb ik ook al...dat ga ik sowieso halen..!

ja ik dnek dat het ook lastig is zulke dingen te ontdekken, ze mogen natuurlijk niet te hard voelen enz...als ze zo jong zijn...

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden!

Lov en moonchild. Gefeliciteerd met de tweede verjaardag van jullie meisjes!

Sukke spannend donderdag! Veel succes met jouw 20-weken echo!

Misa wat fijn dat jullie nu weten wat er met jullie meisje was en ook fijn om te lezen dat er vooruitgang is qua ritme!

Miss....Zoo gelukkig gaan jullie nachten weer beter! Hihi ook ik werd al gek als ik jouw stukjes las.

Hier gaat het heel goed meiden. Het lijkt erop dat mijn zoontje de peuterpubertijd is voorbij gegroeid. Het was echt een ik ben 2 en ik zeg neeeeee-fase. Bij alles dwars zijn. Maar de laatste weken is hij ineens weer heeeeel lief geworden. Hij geeft ons de hele dag kusjes en speelt lief en eet goed. Ook luisteren doet ie ineens weer super hihi dus wij zijn blij. Ook het praten gaat steeds vlotter, zijn zinnetjes worden al steeds langer em begrijpelijker en hij begrijpt ook steeds meer over de buikbaby van mama hihi. Zo lief!

Ik ben dus 37 weken alweer! Ik ben wel al een paar dagen heel erg verkouden, dus ik hoop dat de kleine meid pas komt als ik mij weer fit voel.

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    saartje, WOW 37 wkn!! meid wat gaat dat snel! fijn dat je zoon weer btj back to normal is hahahha :p

Nou mijn zoontje zegt ook nee, maar hij doet het op een lieve manier en dus niet in combinatie met dwars zijn...hij heet nog steeds geen echte "periode" gehad...
    Hij vind nu spelletjes leuk waar hij nee op kan antwoorden..

Ik stel dan vragen bijv ik ga naar de keuken, kan ej daar eten ( jaaa) kan je daar drinekn( jaa) kan je daar spelen ( neeeee) kan je daar een plasje doen(neeee)
    Nou enz enz, vind ie zo grappig!

Maar als ie iets niet mag, gaat ie ook fanatiek, neeee mag niet in mama en papa bed bijv, en dan vidn ie het prachtig dat hij de nee daar in "weet "....

Is dat trouwens nog herkenbaar, is dit de voorgangsfase van het dwars zitten ahahaha

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ben nog niet ongi he:D

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Meiden ik ben niet ongi!! Hahahahaha heb zelfs weer iets geks erbij....een stekende drukkende pijn linksonder in mijn bm?

@miis wij hebben een matras van ikea....met pocketvering. Niet de goedkoopste en ook niet de duurste!

@saartje spannend meid nog even....alvast heel veel succes! Ben benieuwd hoe jij de tweede bev alling gaat ervaren...

@sukke drink je wel genoeg? Daar krijg je ook hoofdpijn van! Nog even en ne weet het geslacht!!

Deel Deze Pagina