2 mnd geleden bevallen, nu zo graag een 2e (deel 2)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door misa, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ben altijd zo bang dat ze weer komen met......dit kapot en dat kapot en dan 1000 euro kwijt zijn aaahhhhh..
    Maar we hebben het gehad hahahaha jij ook alvast succes hahahaha

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat een mooie echo! Hoe voel je je? Misselijk of alweer minder?

Nee, echt nu alweer zwanger willen worden, tis meer dat ik het weleens mis ;) Het is zo'n bijzondere tijd he? Maar wat ik dan vergeet is dat het ook heel spannend is... je weet niet of je kindje gezond is, wanneer het geboren gaat worden, of je klachtjes wat betekenen. Al die 'zware' kanten vergeet ik gewoon. Als ik dan zo'n echo van Sukke zie dan denk ik oooh, ikwilooook! Duh! Want in het echt wil ik het nog lang niet :D 1,5 jaar lijkt me best weinig, dan heb je nog echt een dreumes. Maar je weet natuurlijk niet anders dan wat je zelf ervaart, ik vind nu 2,5 jaar ideaal omdat ik het alles vind meevallen. Ben vandaag thuis met twee kindjes, leuk! Ik vind het vooral makkelijk dat een peuter (en zeker die van ons) goed kan praten en dat je die veel dingen kan uitleggen.

De auto, vreselijk. Wij moesten eigenlijk voor grote beurt maar hebben een andere auto gekocht en daar de beurt en APK bij de prijs in weten te pingelen. Natuurlijk was een andere auto veel duurder dan een beurt, maar toch heb je dan de illusie dat je het niet hebt uitgegeven haha!

Ik heb trouwens altijd foliumzuur van Etos gebruikt, een pilletje per dag. Ik slikte geen zwanger worden van Kruidvat omdat die niet met bv mogen.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Lov, oh beter heh die keuring! wij hadden net ervoor de auto geruild die ook gekeurd moest worden maar helemaal netje svan de garage kwam dus beter!

@vitamine, ja joh foliumzuur huismerk lijtk me super, vraag me af waarom je zou kiezne voor ene dure variant, alsof dat 'nep "foliumzuur is dan hihi
    Maar multivits zou ik idd kiezen voor 1 per dag, zo'n groot ding joh, ik vond die van vsm dus wel oke..
    En ik eet niet aaaltijd heel gezond, vergeet mezelf wel es...ik kom vooral niet aan genoeg fruit, dus ik slik liever ene multivit en ook door de bv, dan moet je sowieso extra ...dus lijtk me ehct niet "teveel" ofzo...

Evenstar, ja precies tis wat je zelf gewen dbent, ik heb de kinderen 4 dgn in de week helemaal alleen...(man komt die dgn alleen 2 uurtjes smiddags thuis maar is in principe van 8 tot 01/02usnachts weg ;)) en mijn zoontje praat heel veel, maar totaal onverstaanbaar ( alhoewle sinds deze week ineens beter) maar gelukkgi begrijpt ie alles letterlijk, dus kan ook alles uitleggen...maar de ene peuter/dreumes is de ander niet heh...ligt er allemaal maar net aan. Ben wel blij dat hij zelf met mijn hand 3 hoog op en neer kan van de trap...maar baby zit toch ind e draagzak, en soms til ik hem ook hoor...

Ik vind het sowieso een voordeel dat mijn oudste dus nog een middagdut doet, dat maakt het ook heel relax vind ik...laatste tijd slaapt ie ook wel es niet hoor, maar hij is nu alweer bijna 2! Gaat zo snel allemaal...

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snel achter elkaar heeft echt wel zijn voordelen....maar moet zeggen dat ik nu blij ben dat ik nog even heb gewacht met een eventuele derde...stel je voor 3 kleine kids....dan wordt je gek!!! hahahaha

Man mijn pil die ik slik is zo bagger! Ben blij als ik ermee mag stoppen...even mijn klachten die ik normaal nooooooit heb ...

*altijd paar dagen voordat ik uberhaupt ongi wordt al krampen
    *paar dagen nadat ik al ongivrij ben nog steeds krampen
    *de eerste keer sex na ongi heb ik weer bloedverlies?
    *ontzettend veel haarverlies
    *pokkezin!

Nee deze pil wordt het m niet meer hoor...bah heb nog nooit zoveel last gehad van een pil. Is zo`n nepvariant van de diane pil.
    Na deze strip slik ik m denk ik niet meer hoor....heb gister al gezegd dat ik folium ga slikken tegen mijn vriend kan hij zich al voorbereiden hahahaha...

Maar nu twijfel ik weer hahahahaha moet ik nu alleen folium pakken of gewoon het hele pakket...ik eet bijna nooit fruit namelijk..slecht he....

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, de auto en apk ben ik ook altijd bang voor..! ;)

Ik zou gewoon voor een multi vitamine gaan, mocht je te weinig binnen krijgen (dus je kindje ook) dan heb je altijd dat nog! Slikken 'moet' je toch. :)

Lov, had je geen lat van de originele diane pil dan? Je kunt namelijk bij deha ook gewoon vragen om specifiek die wil en niet de stofnaam in een andere pil met andere toegevoede stofjes.

Leeftijd tussen de kids: ja je weet nooit hoe het anders was, als je er toch eerder of toch later mee was. Ligt er gewoon heel erg aan hoe je je zelf voelt en wat voor soort kindjes en fases je op dat moment hebt. Maar wel fijn als je tevreden bent met je keuze, als het al een keuze was..!
    Hier beide keren heel bewust 'gekozen' voor de kids, maar de eerste keer duurde het een jaar en de tweede keer was het gelijk raak. Dus ik zeg wel eens: nee de eerste was niet gepland, de planning was namelijk een jaar eerder..! Hihi!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nou die heb ik in het verleden wel eens gehad maar toen niks gemerkt van deze zeik bah!

7. misa

misa Niet meer actief

Nee dat is zeker niet fijn..! Sowieso.. Die rothormonen.. ;)
    Ik gebruik nu nuvaring maar vind het nog niet super. Ik heb m nu 2 weken in, maar bloed nog steeds (sinds de geboorte ongeveer). Niet veel maar wel op en af een beetje. Dus ben er wel klaar mee. Is het na de stopweek niet beter dan is het weg ermee en doe me dan maar de pil weer. Maar dan wil ik we de echte microgynon 30 ipv elke keer een andere, want ik heb de laatste jaren nogal eens last van hormoon wisselingen gehad.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    balen meiden met die pillen!

ik had altijd yasemin, maarja is inmiddeld ook alweer 4/5 jaar geleden! ik merk niks van de cerazette denk ik? ohja wat ik ehct onwijs heb zijn opvliegers, of hitte aanvallen, die maar niet verdwijnen..kan mn warmte echt heel slecht kwijt!!!! maarja..

@idealeleeftijd, nee idd heeft ook nog es te maken met hoe je zw is, je bevalling, je herstel, je soort kindje, je soort baby en dan nog es die leeftijden...

maar bijv korter als 20 mnd had ik niet fiojn gevonden...en mn zoontje met 18 mnd is zoooo'n verschil als 20 mnd...dat was dan echt bikkelen geweest...nu is t soort van appeltje eitje, die zelfstandigheid vind ik van mijn zoontje in elk geval heel goed te handelen, maarja kennis van mij had een peuter van 2 bij de bevalling, en die heeft het zwaarder als ik, omdat die dus mega veel aandacht vraagt en heel jaloers is! tjaaa dat weet je ook niet vantevoren...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Misa ja je moet het even de kans geven ...hier ging het bloeden ook niet gelijk weg na de bevalling helaas.

Hier is er dus ook de vraag wat te doen na de hopelijke derde? Ik wil eigenlijk geen pil meer maar je bent dan standaard iedere maand ongi....waar is het dan nog voor nodig he hahahaha....helaas !

@Miis ik had dat ook na de kids .... ik heb altijd vrij lang last gehad van ontzwangeren, misschien heb jij dat nu ook?

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jaa dat dacht ik idd dat dat het was, maar doordat ik hier las over de pillen, dahct ik ineens mss is het daravan...maar kan makkelijk gewoon door ontzwnageren hoor...ach het is en blijft vervelend hoe dna ook..zeker met 3 hoog op en neer, boodschappen..

Pf gister, boodschappen doen, viel de oudste in slaap..maarja ik moet eerst naar de kelder, de wagen daar neerzetten ( baby zat in drager)...maar als ik hem daar moet wakker maken, kan hij soms ook zo "slap" nog doen en gedragen willen worden...maar die boodschappen kan ik er dna echt niet nog bij hebben.

En man zou nog lang niet thuis zijn, had al die spullen nodig, voor koken en dingne moesten in de koelkast etc..
    Dus ben ik van ellende maar extra lang gaan wandelen ( was wle lekker weer gelukkig)...snel de wagen onder aan de trap gezet...stiekem met booschappen helemaal naar boven...pff werd zoon ineens wakker...maamaaaaaa roepen natuurlijk, nou dan krijg je het al benauwd en je doet het allemaal al snel snel...helemala oververhit joh was...
    Toen nog naar de kelder, nou zooon wel gewoon normaal lopen...staan we bij ons portiek...loopt ie gewoon ff door..en werd ie boos dat we naar huis gingen...ppffff ik zweettte me de %^&**
    hihihi...alsnog in de houtgreep naar boven getild...bij thuiskomst was hij wel weer blij maar toch...jeeetje wat een sport joh :p:p

Maar ik wil nooit laten merken dat ik zoon vervelend of lastig vind ofzo, dus ik blijf altijd lief en leuk en aardig hahaha ( ja natuurlijk zei ik wel dat ie gewoon mee naar boven moest, wnat daar was dit en dat leuke dingen om te spelen blablabla) maar ik ben dan zooo geirriteerd door de warmte hahaha..moest ehct bijkomen en dan de baby nog in de draagzak, die slaapt, ook extra warm hahaha

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

haah wat een verhaal miis......!

12. misa

misa Niet meer actief

Hihi herkenbaar hoor. Ze 'weten' altijd precies de juiste momenten uit te zoeken om moeilijk te doen he..!

Ik vind het op zich wel te doen hoor, 18 maanden verschil. Tuurlijk is het wel eens zwaar, vooral de eerste week dacht ik wel eens: hoe doen anderen dit in godsnaam?? ;) En niet alles loopt helemaal op rolletjes, maar als de jongste ook gewoon net zo makkelijk en relaxt was als de oudste toen, dan was het eitje..!! :) Maar dat weet je nooit van te voren he. Is ook niet erg. Wil ook niet aan de soms zware momenten toegeven hoor. Want wat schiet je ermee op?

Ja lov, dat vind ik ook: waarom nog ongi worden als je toch geen kids meer wilt..! Het is jammer dat je in de overgang komt als ze het boeltje weghalen, anders had het van mij gemogen. ;)
    Maar jij hebt dus lang gebloed na de bevalling? Ik dacht dat het vaak max 6 weken was. Dus dat van nu relateer ik ook voornamelijk aan de nuvaring. Maar dat hoeft dus niet?

Ontzwangeren, ontpillen, zwanger zijn, aan de pil zijn.. Allemaal niets voor mij qua hormonen. Ik heb volgens mij erg last van hormoonwisselingen. Maar goed, hopelijk is alles na een maand of 9 weer rustig en op orde..! Als we dan niet tóch een derde willen.. ;)

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    lov, hahahaha ja heh...maar dacht hebben jullie ook wat te lezen :p:p:p

misa, ja daarom is ook zo....pff ik haat die hormonen ook joh...enige wat die hormonen bij mij naar boven haalt, is dat ik nog feller kan zijn, dan ik al ben :p...haha nee maar het irritante voor mij zelf zij toch wel de opvliegers!

14. misa

misa Niet meer actief

Jammer genoeg herkenbaar miis..!! ;)

Dankje voor je mooie verhaal..! Heb je der nog meer..? Hihi!

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wuhahaha nee hoor :p...vooruit nog eentje :D

ik ga vandaag niet de deur uit, ik ben helemaal kapot. Teveel en te lang met de verjaardag bezig geweest ( meaning googlen naar leuke ditjes en datjes, hapjes, taarten, versieringen etc)
    Toen eindelijk 00u in bed, nog spelletjes op telefoon liggen spelen...snel ogen dicht om 01uur..

Kwam jongste om 0430 ( lag ik net heel diep, ogen konden amper open) hij op mn buik in slaap gevallen ( althans ikzelf dus ook :p) 6uur wakker geschrokken ( weer zo verrot diep uit mn slaap) baby terug gelegd.
    En 0815u wakker geschrokken van oudste maaaamaaaa hahaha

NOu veel te korte nacht en te vaak wakker ...ben dan echt dood...vanavond ga ik wee r22u in bed liggen, man werkt toch! ;)

16. misa

misa Niet meer actief

Pff heftig ja..! Die nachten zijn het ergste he..! Bij de oudste kon ik zo weer het bed in na de voeding. Lekker slapen, desnoods met hem op mijn buik. Heerlijk..! Maar nu wordt er altijd eentje wakker die er wel uit wil.
    Hier nu al 3 nachten doorgeslapen. Tot 6 of half 7. Ben der heel blij mee..! Maar het laatste uurtje voor ze werkelijk voor de voeding komt is ze vaak al onrustig. Ik slaap dan dus ook onrustig. Dan de fles, weer naar bed en dan... Zoontje wakker..! Niet erg. Maar wel vermoeiend..!

Voel me sowieso vaak moe. Maar dat zal wel door de drukte en het ontzwangeren komen, denken jullie niet?
    Kan soms dan ook erg onredelijk naar mijn man zijn. Gewoon zo moe soms, dat ik wel kan huilen. Herkenbaar of ben ik dan heel raar?

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    misa, kan ook heel goed ijzertekort zijn heh
    Bij mn oudste had ik last van mn schildklier, kreeg ik medicijnen voor...pf ik heb nog steeds het formulier hier liggen om mn bloed te prikken, vergeet het steeds...tenminste vind het een gedoe met 2 kids...dus wil het doen als man er is of als mn moeder ff opkan passen ofzo...

Ja en jongste wilde/ ging om 1930 de nacht in. daaorm kwma hij 0430u....als hij een uurtje later gaat en zo rond 2030/21 slaapt...dan komt ie ( sinds deze week) 6u/0630! dat zou wel fijn zijn hihihi

Maar probeer sowieos ff ijzerrijk te eten, verse jus bij elke maaltijd!

als dat niet helpt na een aantal dagen, laat dan gewoon even je bloed prikken hoor...je moet je wel fit voelen...mijn vermoeidheid is namelijk al ehct weg...nu ben ik gewoon moe als ik te weinig heb geslapen..maar kan het in principe met 6 uurtjes met nachtvoeidng wel aan de hele dag...

Weet niet hoe het bij jou zit?

18. misa

misa Niet meer actief

Ik ben wel iemand die sltijd veel slaap nodig heeft gehad. Minimaal 8 uur per nacht. En de eerste kraamweken gaat dat met minder wel goed, maar nu steeds minder. Ik ga soms ook optijd naar bed hoor, maar soms ook gewoon te laat. Ik denk echt dat het te maken heeft met slaaptekort, maar heel soms ben ik wel eens bang dat het wat anders is. Maar ik kan anders ook wel een keertje weer ijzer laten prikken, maar dat is zeker een gedoe met twee kids. Eigenlijk alles..! Hihi!
    Ik zal je tip van de verse jus goed opvolgen. Ik hou daar heel erg van maar het is er de laatste tijd niet van gekomen. Heb ng wel ijzertabletten in huis van de zwangerschap..! ;)

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja als je je bloed laat prikekn, kun je diretc op meerdere dingen laten prikken toch, zoals schildklier ed..

en eet je verder wel goed, energierijk voedsel?...elke dag goed ontbijten, veel water drinken ook heh, groene groentes, vette vis!
    Nu mn bv periode weer is begonnen probeer k er ook op te letten, behalve fruit vind ik zo lastig, mn fruitschaal is zo vol..en toch heb ik er steeds geen zin in ofzo...wel weer een fruitsapje...maar ik weet niet...echt stom!

dutjes doe ik trouwens nie, vind ik zo'n zonde van mn tijd, bijv nu...beide kids 13u op bed knock out...maar ik wild an lekker relax achter mn laptopje, wat opruimen en klaar..hihi

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ben ik weer. Wat gaan jullie snel de laatste tijd.

Evenstar, welkom. Ik voel me steeds beter. Minder misselijk maar dat is er nog wel steeds, als ik wat langer niet gegeten heb dan word ik echt misselijk en moet ik snel weeer iets naar binnen schuiven anders gaat het fout.

Auto's, hou op schei uit! Dat vind ik zo'n &/:€)()&@-&-!!!!!! geld. Laatst keuring em beurt gehad, 600 euro. Vorige week airco ineens stuk. Was eigenlijk 800 maar als ik het nieuwe onderdeel merkloos nam was het 450, dat dus gedaan. Volgende beurt moeten we 4 nieuwe banden en nieuwe remschijven!!!! Weten waar we voor moeten sparen dus. Vraag me soms af waarom we niet met paard en wagen naar het werk gaan.

Hier straks 26 mnd ertussen. R is zo'n makkelijk kind ik verwacht dus niet heel veel problemen maar goed weet je natuurlijk nooit!

Ontzwangeren, gaat dat bij bv niet in na het stoppen met de bv? Dat is mij iig altijd verteld.

Pil oid. Pfff, ik weet het ook niet hoor. Eigenlijk wil ik die troep niet meer. We willen, denk ik, nog wel een derde maar dan pas tegen de tijd dat de tweede naar school gaat. Dus dan zou er wel iets moeten komen straks. Eerst maar is gewoon lekker bv geven en dan zien we wel.

Deel Deze Pagina